Apabila waktu rehat Blackpink dan Bigbang rehat sama waktu dan sama tempat.Mereka makan di area dewan perhimpunan.Cuma mereka sahaja yang rehat di situ.
BLACKPINK POV
Rose:Kita rehat di sini jelah.Dah tiada tempat kita nak rehat.Dekat sini je yang tinggal.Itu pun kena jaga-jaga sebab nanti ada pengawas lalu-lalang dekat sini.
Lisa:Takyah nak takut sangat dengan pengawas tu.If dia cakap tidak boleh makan dekat sini,cakap jelah tempat duduk kantin tu penuh.
Jennie:Kau ni,ada je alasan yang kau bagi kan.Tak sah kalau takde.
Jisoo:Korang,nampak tak ada empat orang lelaki dekat situ?
Jennie:Aah lah,tak pernah nampak pun sebelum ni.
Rose:Entah-entah diorang lah budak baru tu.Sebab before this kita tak pernah jumpa dia pun kan.
Lisa:Aku tengok muka diorang pun macam gaya gangster je.Empat-empat muka macam suka cari gaduh.
Jisoo:Aku dengar ada orang cakap diorang kena buang sekolah sebab banyak kes diorang buat dekat sekolah lama diorang.Lepastu diorang dipindah kan ke sekolah kita.
Lisa:If diorang tu cari pasal dekat aku,aku belasah diorang tu cukup-cukup.Biar koma masuk dalam wad.Tak perlu nak kacau aku lagi dah.
Jennie:Aku setuju.Kita tidak boleh bagi muka sangat dekat diorang nanti diorang pijak kepala kita,terutamanya orang yang kita tak kenal.
Rose:Dahlah,kita makan cepat-cepat,lepastu kita blah dari tempat ni.
.......
BIGBANG POVDaesung:Korang ada nampak tak empat murid perempuan dekat situ.
Youngbae:Aku pun nampak dari tadi.Start kita makan dekat sini sampai sekarang.
Seung Hyun:Diorang tu ke gangster sekolah yang ramai student cakap tu?
Youngbae:Aku rasa yelah,sebab ada seorang perempuan ni aku kenal dalam kumpulan blackpink tu.Kau nampak tak ada perempuan yang rambut dia style bangs dekat situ.
Daesung:Tak silap aku nama panjang dia Lalisa Manoban.Orang panggil dia Lisa.Yang aku tahu selain kerja dia yang suka buli student dekat sini,dia pandai menari.Dia pernah juara dalam pertandingan dance cover sekolah.
Seung hyun:Not bad juga dia ni.
Daesung:Yang di sebelah dia pula namanya Jennie Kim.Orang panggil dia jennie.Kemahiran yang dia ada ialah dia pandai rap dalam bahasa korea dan english.Dia pernah masuk pertandingan rap di luar sekolah.Yang itu pula namanya Park Chae Young.Orang panggil dia Rosé.Kemahiran yang dia ada ialah dia pandai menyanyi.Dengan suara yang dia ada,semua orang dia boleh kalahkan.Yang akhir sekali,perempuan yang duduk di sebelah Rosé, namanya Jisoo Kim,kelebihan yang dia ada ialah rupa paras yang sangat cantik.Dia pernah terpilih menjadi model di luar sekolah.
Kwon Ji Yong:Macam mana kau tahu semua details pasal diorang ni semua?
Kang Daesung:Sebelum kita start sekolah dekat sini,aku ada lah juga research pasal diorang ni.Diorang ni juga lah yang paling banyak student kenal antaranya sebab diorang ni mempunyai banyak kes disiplin di sekolah.
Youngbae:Before this tak pernah aku dengar student perempuan ada masalah disiplin.Semuanya baik-baik je.
Seung hyun:Betul tu,masuk-masuk sekolah sini je terus ada.
.....
BLACKPINK POVJisoo:Korang nampak tak student lelaki dekat sana tu pandang kita jelah.Apa masalah diorang tu.
Lisa:Diorang nak cari pasal dengan kita ke?Jomlah,aku pun dah lama tak cari pasal dengan diorang ni.
Jennie:Tak perlu.Kita biarkan je dahulu.If diorang memang betul nak cari pasal dengan kita baru kita balas balik.
P/S:SORRY IF STORY NI BORING SEBAB AUTHOR PUN TKDE IDEA NK BUAT MACAM MANA...LAGI SEKALI *Iam VERY VERY SORRY*
YOU ARE READING
School Enemies
ActionKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...