Bila mereka tiba di Incheon Airport,mereka segera mengambil barang-barang mereka dan keluar dari bas.
P/S:Oh ya,terlupa pula,cikgu diorang tak sertai mereka pergi ke UK,so hanya diorang saja yang pergi.
Balik kepada cerita...Mereka terus masuk ke dalam dan check in pasport dan lain-lain.Semasa diorang tengah beratur check in ticket,sudah tiba giliran Lisa untuk check in tiba-tiba Kwon Ji Yong memotong barisan,Lisa yang berada di situ terkejut dengan tindakan Kwon Ji Yong.
Lisa:Woiii,ni barisan aku lah,kau kalau nak check in ticket pun ikut barisan lah,aku tunggu dekat sini lama lah.
Kwon Ji Yong:So who's care?Sape suruh lama sangat nak beratur,check in ticket je pun,tu pun lama sangat.
Lisa naik berang dengan perangai Kwon Ji Yong,makin melampau perangai dia.
Jungkook yang nampak mereka berdua bertengkar terus bersuara.
Jungkook:Bro,boleh tak ikut barisan?Dia dah tunggu lama dah dekat sini,kitaorang pun nak check in.Kawan kau pun ada dekat belakang sana,pergilah ikut dengan kawan kau tu.
Kwon Ji Yong yang berada di situ hanya diam saja,dia tak sanggup melihat Lisa bermesra dengan Jungkook.Dia pun tak tahu kenapa dia feeling macam tu terhadap Lisa,dia suka Lisa ke?
Lisa:Hello,kalau nak termenung,termenung tempat lain,kitaorang ni nak check in ticket.
Kwon Ji Yong terus berlalu pergi.Tak semena-mena nya air mata dia jatuh.Mungkin dia sudah fall in love dekat Lisa.
Tiba-tiba Youngbae datang ke arah dia,dia pun hairan kenapa dengan kawan dia ni,mata merah macam menangis.Tak pernah lagi sebelum ni dia nampak kawan dia nangis, terutamanya Kwon Ji Yong,kena marah,rotan banyak kali pun mana nak nangis.
Youngbae:Weh,jom kita gerak,diorang semua dah check in dah.
Segera Kwon Ji Yong mengelap air matanya,dia taknak kawannya nampak yang dia sedang nangis,memalukan je,gangster nangis.
Youngbae:Ji Yong,kau ok ke?Kalau tak,cakap dekat aku,atleast kau luahkan masalah kau tu,takde lah kau nak pendam je.
Kwon Ji Yong:Ehh kau ni,bila masa pula aku nangis?Aku tak nangislah,just mengantuk sikit je ni.Nanti dekat airplane aku terus tidur jelah.
Mendengar saja apa yang Kwon Ji Yong cakap Youngbae berasa hairan dengan kelakuan kawannya tu.Dia pun perasan yang Kwon Ji Yong tak habis-habis melihat Lisa,bila dia pandang ke arah Lisa,baru dia tahu yang kawannya ni buseojin bila nampak Lisa mesra dengan namja tu.
"Ouh patutlah,Lisa bermesra dengan namja lain rupanya,tapi kan takkanlah kawan aku ni minat dekat Lisa kot?Yang aku selalu dengar dia tak habis-habis berperang dengan Lisa."Getus hati Youngbae.
Sebenarnya dia pun tak seberapa suka bila Jisoo rapat dengan namja di sebelahnya.Tak habis-habis nak berkepit je 24jam.Baru dia nak plan nak spend time dengan yeoja tu nanti,habis musnah plan dia disebabkan namja tu.
"Diorang ni siapa ehh?Tak pernah aku dengar pasal diorang,nak kata bf yeoja empat orang tu,student kt sekolah tu tak pernah cakap pula.Siaplah korang semua,kau dah buseojin hati aku dengan kawan aku dah."Getus hati Youngbae sambil memandang tajam ke arah namja sebelah Jisoo.
Jennie:You allss,jom lah pergi balai pelepasan nanti terlambat pula.
Diorang pun segera pergi ke sana....semasa diorang on the way ke balai perlepasan,tiba-tiba Jungkook mahu pergi ke tandas,dia bagitahu Lisa yang dia mahu pergi ke tandas sebentar.
Jungkook:Lisa,Jungkook nak pergi toilet dulu ye,sekejap je,kalau Lisa nak pergi ikut diorang,pergilah.
Lisa:Its okey,Lisa tunggu dekat sini.
Jungkook pun pergi dalam masa yang sama Kwon Ji Yong ikut sekali Jungkook dari belakang.
Kwon Ji Yong hanya berdiri saja di hadapan cermin menunggu Jungkook keluar.Bila Jungkook keluar cuci tangan,baru saja Jungkook mahu keluar,cepat-cepat Kwon Ji Yong menarik Jungkook masuk semula dan ditolaknya ke dinding.
Jungkook:Ehh,apa ni?Lepaskan aku lah,kau nak apa dari aku?
Kwon Ji Yong:Nak apa?Aku nak tanya kau,kau ni ada apa-apa hubungan dengan yeoja tu ke?
Jungkook:Yeoja mana pula ni?
Kwon Ji Yong:Yeoja mana lagi kalau bukan Lisa tu.Kau ada apa-apa hubungan dengan dia ke tak???
Jungkook:Kitaorang cuma kawan biasa jelah,takde apa-apa pun.
Kwon Ji Yong:Kau jangan main-main lahhh,dekat sini juga aku belasah kau nanti.
Jungkook:Kalau aku ada hubungan dengan Lisa pun kenapa?Kau suka dekat yeoja tu ke?Tapikan aku rasa tak mungkin Lisa tu fall in love dekat kau.
Kwon Ji Yong:Apa kau cakap ni?Kau jangan buat aku panas dekat sini,makin teruk aku buat dekat kau nanti.Lagipun kau kenal kan aku siapa.
Jungkook:Huhh,siapa je tak kenal,Kwon Ji Yong and the geng,student paling teruk dekat dekat Geonjon High School.
Kwon ji Yong yang panas mendengar kata-kata Jungkook tadi mahu saja tumbuk muka Jungkook di situ.Bila dia mahu tumbuk Jungkook tiba-tiba ada orang masuk,cepat-cepat dia melepaskan tangannya dari mencengkam Jungkook.Orang tu pun hanya melihat saja apa yang mereka berdua buat.
Cepat-cepat Kwon Ji Yong beredar dari situ,sebelum dia berlalu pergi sempat lagi dia menjeling tajam dekat Jungkook,Jungkook hanya memandang kosong saja.
Bagi Jungkook,dia pun berasa takut sedikit dengan tindakan namja tu tadi.Dia mencengkam lehar Jungkook pun boleh tahan kuat,nasib tak lama,kalau tak mesti dekat situ jugalah nyawanya melayang.
"Bahaya betul tadi,boleh mati aku kalau kena dengan dia,tapikan,dia suka Lisa tu juga ke?Kalau Lisa tahu yang namja tu suka dekat dia,Lisa pun suka ke?Kalau nak dibandingkan aku dengan dia,aku rasa aku lagi hensem,harap Lisa tak fall in love lah dekat namja tu"getus hati jungkook.
Jungkook pun cepat-cepat beredar dari situ.Kesian Lisa,menunggu dia di luar.
BUSEOJIN =BROKEN💔
P/S:934 WORDS...SORRY KALAU CERITA NI BUAT READERS PENING SIKIT...SBB CITE NI AYATNYA TUNGGANG LANGGANG....SO SUSAH SIKIT NAK FAHAM...AND TQ SO MUCH FOR SESIAPA YANG SUKA DAN SUDI BACA STORY NI😊
YOU ARE READING
School Enemies
ActionKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...