SE13😈

47 4 2
                                    

Tiba hari yang dinantikan,hari ni lah mereka akan pergi belajar di sekolah luar.Sebelum mereka pergi ke airport,mereka telah pun berbincang untuk berkumpul di sekolah terlebih dahulu.Jisoo,Jennie,Lisa dan Rosè telah tiba di sekolah terlebih dahulu untuk berjumpa antara satu sama lain.Cikgu mereka pun turut ada di situ juga untuk menunggu pelajar yang lain iaitu Kwon Ji Yong,Seung Hyun,                Youngbae dan Daesung.

Jennie:Ishhh,mana diorang ni?Lama betul nk sampai.

Lisa:Sabar jelah,nanti diorang sampai lah tu.

Rose:Entah kau ni,flight kita pun lama lagi.

Jisoo:Dah dah lah tu,pagi-pagi dah bising,kita just tunggu je,nati diorang sampai lah.

Tiba-tiba sebuah kereta Alphat hitam berhenti di depan sekolah,mereka berempat pun turun dengan beg bagasi yang mereka bawa.

Jisoo:Hah,tu dah sampai dah diorang.

Youngbae:Sorry lambat,jalan jem tadi,tu yang lambat sikit.

Jennie:Dah tahu jalan tu jem,gerak lah awal.

Seung Hyun:Yang kau ni tiba-tiba je naik angin ni asal?Kitaorang lambat sikit je,kalau jalan tak jem tadi kitaorang sampai dulu lah dari korang.

Jisoo:Stop lah korang,pagi-pagi lagi dah macam ni,satu hari tak bergaduh tak boleh ke?

Cikgu:Guys,korang semua tahu tak nanti ada pelajar lain pergi juga selain kamu berlapan?

Lisa:Huhh?tak tahu pun cikgu.Cikgu tak bagitahu kitaorang pun haritu.

Kwon Ji Yong:Siapa pelajar tu cikgu?

Baru sahaja cikgu mahu cakap,tiba-tiba ada satu suara dari arah mereka.

Cikgu...

Mereka paling ke belakang,nampaklah muka Jungkook,Jimin,Jin dan Taehyung.

Taeyhung:Sorry cikgu,kami lambat tadi,kita nak gerak dah ke?

Cikgu:Baguslah semua dah ada,bolehlah kamu semua gerak ke airport.

Semua:Ok cikgu.

Semasa Lisa berjalan sambil menarik beg bagasinya tiba-tiba pergi ke arah Lisa dan menegur Lisa.

Jungkook:Haiii Lisa,jumpa lagi kita yee.

Lisa:Oh hai,tak tahu pula yang oppa dengan kawan-kawan oppa tu pergi sekali.

Jungkook:Haritu,cikgu ada panggil kitaorang,lepastu tak tahu pula yang kitaorang pun terpilih juga.Kuat betul jodoh kita kan.

Lisa terkejut dengan kata-kata crushnya tadi.

'Maigoddd,dia cakap apa tadi?Jodoh kita.Anyone boleh tolong repeatkan balik tak.'

Serta merta muka Lisa membahang merah,kalau boleh dekat situ juga dia pengsan.

Jungkook:Lisaaa,Lisa ok ke?Kenapa saya tengok muka Lisa macam merah je,Lisa tak sihat ke?

Lisa:Ehh,takde lah,sihat je ni,oppa takyah lah risau sangat.

Kwon Ji Yong yang sedang berjalan berdekatan mereka berdua hanya memerhati je mereka berdua berborak.Entah lah macam mana ada rasa sedikit cemburu di hatinya bila nampak Lisa mesra dengan lelaki tu.

Kwon Ji Yong:Ishh,asal aku rasa macam tak suka je tengok Lisa tu dengan lelaki tu,ke aku dah mula suka dekat Lisa,ishh tak mungkin lah.

Mereka terus berjalan keluar sekolah dan terus pergi ke arah bas.

Kwon Ji Yong hanya memerhati sahaja perbuatan Lisa,bila dia meneliti balik muka Lisa tu,boleh tahan cantik juga dia ni,sedang dia merenung muka Lisa tiba-tiba Seung Hyun menepuk bahu dia dari belakang.

Seung Hyun:Kau ni dah kenapa tak habis-habis termenung je,kau tengok apa tu?

Kwon Ji Yong:Takde apa-apa lah.

Semasa Lisa sedang berjalan bersebelahan Jungkook,dia rasa seperti ada yang memerhatikan gerak-geri dia.Dia perhatikan Kwon Ji Yong yang tak jauh dari dia,bila dia perasan Kwon Ji Yong memerhatikan dia,cepat-cepat Kwon Ji Yong paling ke arah lain.Dia pun buat tak tahu saja,mungkin namja tu nak cari pasal dangan dia pun dia tak tahu.

Semasa di dalam bas Lisa duduk bersebelahan dengan Jungkook manakala Rosè pula bersebelahan Jimin,Jisoo bersebelahan Jin dan Jennie bersebelahan Taehyung.Yang ini pun Jungkook yang suruh mereka duduk dengan empat yeoja tu.

Jungkook:Guys,nanti dalam bas aku tak duduk dengan korang eh.Aku duduk dengan Lisa.

Jimin:Not fair lah,aku pun nak.

Taehyung:Kau duduk jelah dengan Rosè tu,macam lah aku tak tahu yang kau suka yeoja tu dah lama kan.

Jimin:Kau diam lah,kalau macam tu aku duduk dengan Rosè jelah.Kau nak duduk dengan siapa?

Taehyung:Jennie ofcourse,dah lama aku tak bercakap dengan dia.Jin,kau nak duduk dengan siapa?

Jin:Dah semua ade partner,aku dangan Jisoo lah,dah lama aku tak tengok muka dia yang comel tu🤤.

                            ........

Semasa di dalam bas,Seung Hyun hanya berdiamkan diri sahaja termenung di tingkap manakala yang lain semua bising,macam nak meletup bas tu dengan suara diorang.

Daesung:Korang,tengok Seung Hyun tu,asal dari tadi senyap je?

Youngbae:Aah,muka dia pun aku tengok macam sedih je,dah kenapa?

Kwon Ji Yong berada di tempat duduk belakang sekali terus pergi ke tempat duduknya di hadapan bersebelahan dengan Seung Hyun.

Kwon Ji Yong:Kau ni dah kenapa tiba-tiba je senyap,tak sihat ke?

Seung Hyun:Takde lah,aku cuma jealous je tengok diorang dua tu.

Kwon Ji Yong terus melihat ke arah Jennie dan Taehyung yg duduk bersebelahan.

Seung Hyun:Kau tahu tak yang aku ni dah lama suka dekat dia.Dia je yang tak faham perasaan aku😕.

Kwon Ji Yong:Macam mana dia nak faham perasaan kau,kau pun tak tunjukkan perasaan kau dekat dia.Kau buat dia makin menyampah adalah.

Seung Hyun:Kau ni,aku ni kawan kau tau,kau tak backup aku pun.

Tiba-tiba Jennie datang ke tempat duduk mereka...

Jennie:Seung Hyun...nah(beri gula-gula kepada Seung Hyun),iam so sorry pasal tadi pagi tu sebab cakap kasar tadi,sorry ehh😅.

Seung Hyun:Ouh,its okay,aku tak marah pun.😊

Kwon Ji Yong yang ada di situ hanya jadi pemerhati antara mereka berdua je.'Tak faham perasaan konon,bukan main sedih lagi kau tadi,bila dah bagi gula-gula,bukan main happy lagi ehh'🤦‍♂️.Kwon Ji Yong yang ada di situ perasan muka Taehyung macam tak suka je Jennie layan kawannya tu (siap jeling lagi),tapi dia buat tak endah je.
Dia pula yang tak suka bila Lisa mesra dengan lelaki tu.Lelaki tu macam takde kawan lain je nak borak selain Lisa,kenapa yeoja tu juga yang dia nak😞.

KWON JI YONG DH START SUKA KT LISA KE???MACAM MANA KEADAAN MEREKA SEMUA DEKAT SEKOLAH BARU DIORANG NANTI?BOLEH KE KWON JI YONG TABAH DENGAN KEMESRAAN LISA DAN JUNGKOOK.
TUNGGU JLHHHH....

School EnemiesWhere stories live. Discover now