SE12😈

61 3 0
                                    

Pada hari isnin,waktu perhimpunan pagi,cikgu sedang menyampaikan taklimat di atas pentas mengenai disiplin murid dan akedemik pembelajaran murid,habis sahaja cikgu bercakap tentang itu,tiba-tiba cikgu memanggil blackpink dan bigbang untuk berjumpa dengan dia selepas perhimpunan.

Cikgu:Sebelum kamu semua bergerak ke kelas kamu,saya mahu berjumpa dengan Kwon Ji Yong,Lisa Manoban,Choi Seung Hyun,Jennie Kim,Youngbae,Jisoo Kim,Kang Daesung dan Rosè Park Chae Young.Sila berjumpa dengan saya lepas perhimpunan ini.

Lisa yang tadi sedang nyenyak tidur di kerusinya tiba-tiba terbangun selepas cikgu menyebut namanya.

Lisa:Korang,aku dengar cikgu panggil nama kita semua tadi.Kenapa cikgu panggil nama kita?

Jisoo:Dont know.Aku pun tak tahu.

Selepas cikgu menyebut nama mereka,tiba-tiba Jennie dengar perbualan dua orang yeoja yang berdekatan dengan dia

'Weh,sebab apa cikgu panggil diorang ehh?'Diorang ada buat hal lagi ke?'

'Aku pun tak tahu,alahh kau faham-faham jelah,diorang tu kan selalu buat hal,mesti cikgu panggil diorang sebab nak bagi surat masalah disiplin murid.'

'Iyelah kan,kalau bukan surat tu mesti cikgu bagi surat pindah sekolah dekat diorang,padan muka,siapa suruh buat perangai dekat sekolah.'

'Aku pun menyampah dengan diorang tu,harapkan je muka cantik,perangai tak,cantik mana pun.Ditambahkan lagi dengan student baru tu,makin sengsara lah sekolah ni jawabnya.'

Jennie yang mendengar perbualan tadi memandang saja dua yeoja dengan hati yang panas,kalau cikgu tiada dekat sini,dah lama dah dia kerja kan diorang tu cukup-cukup.Cakap orang tak bertempat.😡

Selepas dua orang yeoja itu sakan berborak pasal mereka,tiba-tiba mereka berdua ternampak Jennie memandang mereka seperti mahu membunuh mereka berdua dengan memandang tajam ke arah mereka.

Selepas mereka dapat tahu yang Jennie memandang mereka begitu,cepat-cepat dua yeoja itu berlari keluar dari dewan tersebut.Mereka berasa takut melihat pandangan tajam Jennie beri kepada mereka(siapa tak takut dengan gangster sekolah,dahlah banyak orang masuk icu disebabkan diorang,tak pasal2 diorang pula yang masuk icu jugak nanti).Semua murid dan cikgu berasa hairan melihat dua yeoja itu tiba-tiba lari keluar dari dewan.

Rose:Jennie,asal diorang tiba-tiba lari keluar dewan,macam nampak hantu je?

Jennie:Entahlah,aku pun tak tahu?

........

Blackpink dan bigbang pun pergi berjumpa cikgu yang memanggil mereka di bilik guru.

Youngbae:Cikgu,kenapa cikgu nak jumpa kitaorang semua ni cikgu?

Cikgu:Saya mahu bagi kamu ni.

Cikgu itu menyerahkan surat kepada mereka semua.

Seung Hyun:Apa ni cikgu?Cikgu,saya tak buat kes apa-apa lagi dekat sekolah ni cikgu.Cikgu ni agak-agaklah nak bagi surat masalah disiplin ni dekat saya.

Cikgu:Kamu buka lah dulu surat tu,kamu belum lagi buka surat tu.Kamu semua buka surat tu,lepastu baca apa yang ada dalam tu.

Mereka membaca surat itu dengan teliti.Mereka sedikit terkejut selepas membaca surat itu.

Jisoo:Aigoo,srs lah cikgu?Cikgu pilih kitaorang ni.

Cikgu:Yup,pengetua memilih kamu semua sebab penilaian akedemik kamu semua antara yang paling tinggi daripada murid yang lain,sebab itulah pengetua menawarkan kamu semua pergi belajar di University Cambridge UK.Ramai yang memohon mahu pergi ke sana,tetapi dengan akedemik mereka yang tak memuaskan,mereka tak dapat pergi ke sana.So,kamu semua ni kira beruntunglah dapat pergi ke sana,atleast kamu ada pengalaman belajar di sana.

Rose:Wahh bestnye,nak pergi negara luar pula tu.

Jennie:Bila kami bertolak pergi sana cikgu?

Cikgu:Awal bulan depan kamu semua boleh pergi,tapi kena mintak permision parents dulu lah.

Lisa:ok cikgu👌🏻

Mereka pun pergi balik ke kelas mereka semula dengan hati yang gembira.😁😅

MAIGODDD....BILE AUTHOR BACA BLK CITE NI MCM BYK SGT PART YG BORING😭....NK MELETUP KEPALA NI NK KELUARKAN IDEA...SORRY KLW CITE NI BORING AND TQ SGT YG SAPA2 SUDI BACA CITE NI😊

School EnemiesWhere stories live. Discover now