Di baseketball court....
Jennie:Wahh,pandailah kau main tadi.
Rose:Ofcourse lah,ini Rose lah.Semua pertandingan boleh menang sekelip mata je tau.
Jisoo:Eleh,kau bernasib baik je tu, selalunya Lisa yang dapat score kan.Bukannya kau.
Rose:Itu bukan ke Lisa?Dah habis study ke?
Jennie:Lisa,kitaorang dah habis main baru kau nak datang,rugi tadi kau tak join,kitaorang menang tau.
Rose:Kenapa dengan kau ni?Muka kau macam marah je?Ada apa-apa problem ke?If ada,share lah dengan kitaorang.
Lisa:Tadi,boleh pula jumpa dengan student baru tu.Lepastu boleh pulak dia kacau aku tengah study.And yang paling aku tak suka,dia boleh cakap muka aku ni berkedut.
Jennie:Yang ahli kumpulan Bigbang tu ke?
Lisa:Yelah,yang nama dia tu Kwon Ji Yong.
Rose:Omg,weee yang oppa gangster tu ke?
Lisa:Yeee,korang ni dah kenapa buat-buat terkejut pulak?Ada masalah ke if dia tegur aku?
Jisoo:Takde lah,tapi kitaorang terkejutlah sikit,sebab ni tiba-tiba je dia tegur kau.Korang ni ada sembunyikan something ke dari kitaorang?
Lisa:Nak sembunyikan apa pula dari korang?Aku malas lah nak layan dia tu.Selalu nak cari pasal dengan aku.
Tiba-tiba ketua kelas 4A2B datang menegur mereka.
Felix:Excuse me,boleh tak saya cakap dengan kamu semua sekejap,saya nak cakap benda penting dekat kamu berempat.
Rose:Cakap pasal apa pula ni?Macam penting je ni.
Felix:Saya rasa kamu berempat kena berhati-hati sikit dengan group bigbang tu.Saya rasa diorang nak tahu tentang kamu semua dan mahu buat benda yang merbahaya kepada kamu berempat.
Jennie:Benda apa yang bahaya sangat yang diorang nak buat?
Felix:Yang itu saya tak pasti,tapi saya tengok muka diorang satu per satu,memang muka diorang suka bergaduh.Dan sebelum mereka masuk ke sekolah ni,saya ada tengok details pasal mereka berempat,mereka mempunyai banyak kes berat,yang saya tahu,diorang pernah mencederakan banyak murid.Diorang pun banyak berlawan dengan gangster luar.
Jisoo:Ouh,ok.Thanks sebab inform pasal benda tu dekat kitaorang.
Felix:Welcome,kalau macam tu saya pergi dulu ye.
Felix pun berlalu pergi meniggalkan mereka berempat di situ.
...........
Di kelas 4A1B...
Rose:Guys,betulke apa yang Felix cakap tadi tu.
Jennie:Dah kenapa dengan kau ni?Aku tengok kau ni macam takut je.Rileks lah,tak payah lah nak takut sangat.
Rose:Bila masa aku takut pulak ni?Aku tak takut pun lah.Aku just nak kepastian,itu je.
Jisoo:Tak payah nak risau sangatlah pasal diorang tu.If diorang kacau kita sekalipun,kita balas lah balik.
Jennie:Oiii Lisa,kau dah kenapa termenung je dari tadi,teringat dekat siapa tu?😏
Rose:Ni mesti teringat dekat oppa gangster tu kan😏
Lisa:Bila masa pula aku teringat dekat dia ni.Takde masa aku nak teringat dekat dia.Buang masa je.
Jisoo:Yeke ni😏
Lisa:Iye lah.Daripada aku fikir pasal dia,lebih baik aku fikir pasal crush aku tu.
Jisoo:Jungkook kelas 5A1B tu ke?
Lisa:Iyelah,siapa je yang nama Jungkook tu lagi,selain dia.Bila aku terbayangkan dia je,aku boleh angau tau🤤.
Rose:Sudah-sudah lah tu,dengan kau punya berangan.
Jennie:Entah kau ni.Kau fikir Jungkook tu suka dekat kau ke?
Lisa:Hello,ni Lisa ok.Kau fikir aku tiada rupa ke,sampai macam tu sekali korang cakap dekat aku.
Jisoo:Takde lah sampai macam tu sekali,kitaorang cuma bagi nasihat dekat kau je.
Lisa:Hmm,iyelahhh.
..........
BIGBANG POV
Daesung:Korang,ada orang luar ajak jumpa lah.
Seung Hyun:Siapa pula yang ajak jumpa dengan kita ni.Aku harap orang tu tak salah cari orang.
Daesung:Group Winner nak ajak jumpa.
Kwon Ji Yong:For what diorang nak jumpa?
Daesung:Aku pun tak tahu sebab apa.
Youngbae:Bila diorang nak jumpa?
Daesung:Minggu depan diorang nak jumpa.
Seung Hyun:Kita kena be careful dengan diorang sebab aku takut je,kalau kita pergi sana nanti diorang buat apa-apa dekat kita.
Kwon Ji Yong:Betul tu,before kita pergi jumpa diorang,kita prepare barang-barang yang kena bawak untuk dijadikan senjata nanti.
S/T/D:Okeyy👌
...........
Waktu balik sekolah,blackpink menunggu parents mereka di bas stop depan sekolah.Mereka juga ada berbual-bual kosong sambil menunggu parents mereka tiba di sekolah.
Jisoo:Korang kenal tak kumpulan Winner?
Jennie:Kenal,diorang tu dari sekolah Sinju High School kan.
Rose:Tak silap aku,diorang pun gangster dekat sekolah tu kan.Tapi tak lah seteruk group Bigbang tu.
Lisa:Dah kenapa dengan diorang tu?
Jisoo:Aku dengar diorang nak ajak lawan dengan group lain.Tapi aku tak tahu dengan siapa diorang nak lawan.
Lisa:Siapa nak tahu pasal benda tu.Yang lawan dengan diorang tu orang lain,bukannya kita.Takpayah lah nak ambil tahu sangat pasal benda tu.
Rose:Tapikan,aku pun nak juga tahu diorang lawan dengan siapa.Kuat ke orang yang dia lawan tu.
Sedang mereka berbual rancak,tibalah parents mereka datang mengambil meraka untuk pulang ke rumah.
Jennie:Ehh?Parent aku dah sampai lah
Lisa:Aku pun
Jisoo:Samalah
Rose:Kita sambung esok lah.Byeee
Jennie/Lisa/Rose:Byeee😘
P/S:SORRY IF CERITA NI BOSAN SIKIT.SEBAB AUTHOR PUN TAKDE IDEA NAK BUAT AYAT MACAM MANA🙆🏻♀️
YOU ARE READING
School Enemies
ActionKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...