Sudah 5 bulan mereka menetap di negera luar.Mereka pun tak sangka yang mereka dah menetap di sana 5 bulan lebih.Pembelajaran mereka di sana juga amat terjaga(?)
Lisa yang dari tadi menunggu oppa nya reply mesejnya,siapa lagi kalau bukan oppa Jungkook nya tu.
Lisa nampak kelakuan Jungkook sudah mula berubah,tidak mesra lagi dengan Lisa seperti dulu.Bila Lisa berjalan bersama dengan Jungkook,namja tu seperti mahu menjauhkan diri darinya.
Lisa:Haihhh...kenapa oppa dah lain dah sekarang,dulu tak macam tu pun,selalu je teman Lisa pergi mana-mana.😕
Jennie yang baru saja masuk ke dalam bilik ternampak kawannya termenung jauh,dia pun cepat-cepat duduk di sebelah yeoja tu.Lisa masih lagi berada di dunianya sendiri.
Jennie:Oii!!!Jauh termenung,aku dekat sebelah ni pun kau tak perasan.
Lisa:Arg!!Aigooo,terkejut tau,tak perlu lah nak jerit-jerit,kau duduk sebelah aku je pun.
Jennie:Kau ada problem ke?Kalau ada bagitahu lah dekat kitaorang,atleast kitaorang boleh tolong.
Lisa:Nothing,oppa Jungkook tu je,sekarang ni dia dah lain lah,tak macam dulu,dulu dia selalu layan aku.Sekarang ni,jarang aku jumpa dia dah.😔
Jennie:Dont worry lah,maybe dia busy ke,banyak kerja dia kena buat,tak boleh lah always layan kau je.
Lisa:Hmm,ye kot,btw thanks tau dengar problem aku ni😊
Jennie:No problem lah,okey lah aku nak keluar ni,banyak betul hw aku kena buat😘
Lisa:okey
Jennie terus keluar dari bilik tu,sekali sempat dia pandang Lisa sekejap,sebenarnya dia nak bagitahu Lisa perkara yang sebenar,tapi dia taknak kawannya berasa sedih,tapi kalau dia tak bagitahu,sampai bila-bila pun yeoja tu tak tahu apa-apa pasal namja tu.
3 HARI LEPAS~
Jennie,Jisoo dan Rosè berjalan ke luar bangunan sekolah,sementara Lisa pula terlibat dengan aktiviti sekolah.Jennie, Jisoo dan Rosè berjalan ke luar bangunan tersebut,tiba-tiba Jennie ternampak kelibat lelaki dan perempuan duduk di kerusi panjang di bawah pokok,Jennie merenung ke arah lelaki itu seperti kenal rupa lelaki itu.
Jennie terkejut melihat rupa lelaki itu ialah Jungkook.Jisoo dan Rosè pun nampak apa yang Jennie nampak.Yang lagi terkejut bila mereka nampak namja tu kiss pipi yeoja.
Jisoo:Siapa perempuan tu?Berani betul diorang tu kissing kat tempat publik ni.
Rose:Aigoo,itu oppa Jungkook kan?Siapa pula perempuan tu?Berani betul perempuan tu ambil Jungkook dari Lisa.Nak je aku cungkil mata diorang tu,biar diorang tak dapat jumpa.
Jennie yang dari tadi hanya mendiamkan diri dan memandang tajam ke arah diorang dengan perasaan bengang+marah.Berani namja tu buat macam tu belakang Lisa.Memang nahaslah diorang tiga orang kerjakan namja tu.
Jennie terus berlalu pergi dari tempat tu.Jisoo dan Rosè cepat-cepat mengatur langkah mengikut Jennie yang dah jauh dari mereka.
FLASHBACK END~~~
Perut Lisa mula berbunyi menandakan dia mahu makan,Lisa keluar dari bilik dan menuju ke pintu untuk keluar.
Jennie:Lisa,nak pergi mana tu?
Lisa:Turun bawah,nak pergi makan,laparrr.
Jennie:Hmm yelah,take care.
Lisa terus keluar menuju ke lift.TING!Pintu lift terbuka,dengan langkah kanan Lisa masuk dan ternampak namja yang dia amat kenal.
Kwon Ji Yong yang berada di dalam lift sambil melayan phone terdengar seseorang masuk ke dalam lift,siapa lagi kalau bukan yeoja yang selalu dia cari gaduh.LISA.
Keadaan di dalam lift sunyi sepi.Kwon Ji Yong masih lagi layan phone nya manakala Lisa berdiri di sebelah button lift dan memandang kedepan.
TING!Pintu lift terbuka dengan luas,baru saja Lisa mahu keluar,bahu namja tu berlanggar dengan bahu Lisa.Lisa terdorong ke depan,dengan rasa sakit bila dilanggar.
Lisa:Yaaaa!!!Sakit tahu tak,atleast cakaplah sorry.
Kwon Ji Yong berhenti dan memaling ke belakang.Dia berjalan menuju ke arah Lisa dan berhenti betul-betul depan Lisa.Jarak antara mereka berdua amat dekat sampaikan Lisa boleh dengar deruan nafas namja tu.Mereka saling berpandangan dengan jarak yang amat dekat.Di situ,Lisa mula rasa tidak selesa bila namja tu berbuat begitu kepadanya.Kalau orang lain nampak macam mana?!Aigoo,macam mana ni?
Kwon Ji Yong:Sorry...
Terus namja tu pergi meninggalkan Lisa yang masih terkaku di situ.Nasib tak ada sesiapa dekat situ.
Tanpa berlengah lagi,Lisa pun menuju ke restaurent yang ada di situ.Lisa duduk menunggu waiter mengambil pesanannya.Sambil menunggu,
alangkah terkejutnya dia bila dia ternampak apa yang dia nampak di depan matanya sendiri.Dia ternampak...
SORRY SBB DH LAMA TAK UPDATE...MEMANG AUTHOR TKDE IDEA+MALAS SIKIT NK BUAT😅...SORRY SGT KLW CERITA NI PENDEK...😊😘SORRY KLW CITE NI TK BEST😔HOPE YOU GUYS ENJOY💖
YOU ARE READING
School Enemies
ActionKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...