SE23😈

30 2 0
                                    

Lisa berdiri kaku di situ.Dia tak mampu berbuat apa-apa pada masa itu.Dia hanya mampu melihat dua orang yang sedang bersweet di depan matanya sendiri.Dia tak menyangka orang yang dia sayang berbuat begitu di depan matanya.Segera Lisa berpatah balik menuju ke lift.Tak sanggup dia melihat kejadian itu lagi.

Jungkook yang sedang bermesra dengan yeoja di depannya merasa seperti ada yang memerhatikannya.Dia menoleh dan ternampak Lisa berdiri kaku tidak jauh dari tempatnya.

Lisa menyedari namja itu melihatnya terus berlari keluar dari tempat itu.Jungkook segera bangun dan megejar Lisa yang tidak jauh darinya.Dengan cepat Jungkook menggenggam tangan yeoja itu dengan kuat.Lisa yang terkejut dengan tindakan namja itu terus menjerit dengan sekuat hatinya.

Lisa:Arggg,lepaskan lah!!!

Jungkook:Lisa,I can explain.

Lisa:Explain?Aku dah nampak depan mata aku tadi kau bermesra dengan yeoja tu.Siap suap-menyuap lagi.Fikir sweet ke buat macam tu depan aku.Hell no!!

Jungkook:Lisa,listen here.Jangan lah macam tu.Benda ni kita boleh bincangkan.

Lisa:Bincang apa lagi?Baik kau lepaskan tangan aku.

Entah datang dari mana tiba-tiba Kwon Ji Yong menarik tangan Jungkook dari tangan Lisa.

Jiyong:Hey bro,apa ni kasar-kasar dengan perempuan,tak gentleman lah macam ni.

Jungkook:Kau jangan nak busy body lah.Ni urusan aku dengan dia.Suka-hati akulah nak buat apapun!!!

Kwon Ji Yong memandang muka namja yang naik merah dengan pandangan kosong.Sikit pun dia tak gentar.

Jiyong:Baik kau pergi dari sini,jangan kacau dia before aku naik mengamuk dekat sini.(Nada yang lembut)

Jungkook:Kau fikir aku takut ke dengan kau.Kau yang busy body pasal kitoarang,suka hati je kau nak halau aku.

Kwon Ji Yong senyum melihat namja di depannya dan dia berbisik di telingan namja itu...

Jiyong:Aku dah bagi warning dekat kau.Jangan sampai aku kerjakan kau dekat sini sampai kau nyawa-nyawa ikan.Kau tahukan apa kes aku before this.

Jungkook yang berdiri di situ memandang Kwon Ji Yong dengan muka yang pucat.Dia pun taknak jadi seperti mangsa namja itu.Dia pun tahu yang namja tu ada kes-kes berat.Segera dia beredar dari situ.Nasib hanya mereka bertiga di lobby tu.

Kwon Ji Yong menoleh ke belakang dan ternampak muka yeoja tu merah seperti tahan untuk menangis.

Jiyong:Kau ok?

Lisa:Aku ok je.Tak payah nak risau sangatlah.

Segera namja itu menghulurkan sebungkus makanan kepada Lisa.

Jiyong:Yang ni untuk kau.

Lisa:Kenapa kau nak bagi dekat aku pula?Kau jelah yang makan.Aku boleh beli nanti.

Jiyong:Kau ambil jelah.Aku beli lebih ni.

Lisa:Tak apa ke ni?

Jiyong:Ambil jelah.Nanti kalau kau pergi sana,kau terserempak dengan diorang tak guna tu pula.

Lisa di situ terdiam mati kata(?)Dia tak tahu nak katakan apa lagi.Segera dia mengambil bungkusan makana dari tangan namja itu.

Lisa:Gamsahabnida😊

Mereka berdua pun menuju ke arah lift.

Manakala Jungkook datang balik ke restaurent itu dengan rambut kusut dan muka menahan marah.

Yeoja yang bersamanya itu adalah Hirai Momo dan ramai yang menggelarkannya Momo twice.

Momo:Oppa,wae?

Jungkook:Nothing.

Momo:Are you okey

Jungkook:Im okay,dont worry.

Pada masa yang sama Jungkook masih teringat kejadian tadi.

"Busy body lah dia tu.Baru aku nak pujuk Lisa tadi.Kenapa aku tak lawan je dia tadi.Arggg,geramnya aku.Tunggu jelah nanti,Lisa tu bukannya kau punya tapi aku yang punya.Kau tunggu je aku nanti KWON JI YONG!!!"

P/S:ARGGG😭DH LAME AUTHOR TAK BUKAK WATTPAD NI...FINALLY SIAP JGK SATU CHAPTER NI...SORRY KLW CITE NI PENDEK+BORING+MENGARUT😭💔...HOPEFULLY KORANG SUKA CITE YG AUTHOR BUAT NI...SELAMAT MEMBACA😊💖

School EnemiesWhere stories live. Discover now