Cuaca indah di pagi hari dengan angin yang sejuk dan nyaman di bumi London.🍃
Lisa yang baru saja bangun dari tidurnya terdengar mesej masuk.Dia membuka dan check telefonnya siapa gerangan yang mesej dia awal pagi ni.
Lisa:Dia ni nak apa lagi dari aku.Kacaulah aku nak tidur😤
Terpapar nama Jungkook di phonenya dengan mesej yang sangat banyak.
Jennie yang nyenyak tidur disebelah tersedar kerana terganggu dengan suara Lisa.
Jennie:Wae?Awal-awal pagi ni kau dah bising ni,siapa yang kacau kau pula ni?
Lisa:No one.
Segera Lisa block no namja itu.Sudah malas dia nak dengar apa yang namja itu cakap.Nak hadap muka dia pun dah menyampah.Lisa turun saja dari katil pergi ke ruang tamu dan ternampak Rosè layan drama sambil makan coklat bar yang ada di tangannya.
Lisa apa lagi,terus dia duduk sebelah yeoja tu dan tunjuk muka comel di depan yeoja tu.
Rosè yang sedang layan drama romance terkejut tiba-tiba kawannya muncul disebelahnya.Dia dah dapat agak dari muka Lisa tu,yeoja tu nak coklat yang dia makan.
Rosè:Coklat ada dekat peti ais,ambillah kalau kau nak.Yang ni aku punya,aku nak makan.
Lisa menarik muka bila dengar apa yang kawannya cakap.Macam tahu-tahu je apa yang dia nak.Terus dia pergi ke arah peti ais mengambil sebungkus bar coklat dan terus duduk disebelah yeoja tu.
Rosè:Aku dengar kau bergaduh dengan lelaki semalam,betulke?
Lisa yang syok makan coklat terus terbatuk-batuk dengar apa yang Rosè cakap.
Rosè:Ehhh?Kau ni dah kenapa?Okey tak?
Lisa menarik tangan Rosè meminta air,dia rasa seperti tak boleh bernafas lagi.Segera Rosè mengambil secawan air beri kepada Lisa.Dengan rakusnya Lisa minum air tu sampai tertumpah.Rosè hanya melihat saja gelagat kawannya yang seorang ini.
Rosè:Aku just tanya je,yang kau sampai tercekik coklat tu dah kenapa?Coklat pun kau boleh tercekik?
Lisa hanya diam membatu saja dengar apa yang kawannya tanya.
Rosè:Aku tanya kau ni,jawablah.Aku tanya ni kau tak respon pun.Kau fikir aku ni pokok ke sampai kau tak jawab apa yang aku tanya.
Lisa:Dari mana kau dengar yang aku gaduh ni?
Rosè:Semalam aku dekat bilik layan phone,tengah layan phone tu tiba-tiba aku dengar suara nyaring menjerit dari bawah.Aku dengar suara tu macam suara kau.Betulke suara tu suara kau?
Tiba-tiba Lisa menangis di depan Rosè,habis merah muka Lisa.Rosè pun mula cemas bila yeoja sebelahnya tiba-tiba nangis.
Rosè:Wae?Aku ada salah cakap ke?Im so sorry.
Lisa:Tak pun.Tapi semalam aku nampak....
Rosè:Nampak apa?
Lisa:Oppa dating dengan yeoja lain.Siap suap menyuap lagi depan aku😭
Rosè:Oppa Jungkook?
Lisa:Yelah,siapa lagi kalau bukan dia
Rosè di situ diam saja tanpa mengeluarkan kata-kata.Finally,tahu juga Lisa tentang hal ni.Dia nak bagitahu hal sebenar kepada yeoja tu.Tapi bila tengok kawannya tengah sedih macam ni,lain kali jelah.
Rosè:Dah-dah lah tu,banyak lagi namja yang lagi handsome dekat luar tu.Bukan dia seorang je.
Lisa:Tapi aku dah lama sayangkan dia.Dah lama aku pendamkan feeling ni dekat dia.Takkanlah aku nak lepaskan dia macam tu je.
Rosè:Kau kena move-on.Kalau kau tak move on macam mana kau nak lupakan dia.Kau benci macam mana pun,dalam hati tu kau tetap sayangkan?
Lisa:Kau fikir senang ke?Dah banyak masa aku spendtime dengan dia.Sweet moments dia dengan aku pun masih ada dalam ingatan aku.
Rosè:Believe me Lisa,kau kena move on.Ya I know its hurts,aku pun pernah rasa macam tu juga dulu.Tapi lama-kelamaan kau akan rasa okey dengan benda ni.Bukan before this kau pernah couple dengan namja lain ke?
Lisa:Pernah,tapi kitaorang breakup pun sebab aku yang mintak😅
Rosè:Cehh patutlah,aku rasa bende ni pun sebab karma kot.Kau pernah buat before this,sekarang kau pula yang kena.
Lisa:Kau fikir kau cakap macam tu aku tak terasa ke?😐
Rosè:Lahh terasa rupanya.Aku joking jelah.Nanti teman aku keluar sekejap.
Lisa:Pergi mana?
Rosè:Adalah.Tempat ni confirm kau suka.
Sedang rancak mereka berdua berborak.Tiba-tiba terdengar ketukan pintu dari luar.Mereka berdua melihat kearah pintu.Siapa pula dekat luar tu?
Rosè:Lisa,ada orang dekat luar tu,pergi buka pintu tu.
Lisa:Kenapa aku pula yang kau arahkan ni.Kau jelah yang pergi.
Rosè:Aku tengah layan drama ni,sweet part pula tu.Tolonglah pleaseee🥺😬
Lisa:Hmm yelah.
Nak taknak Lisa kenalah buka pintu.Dia segera buka pintu tanpa check siapa gerangan yang ada di luar.Dia buka pintu tu dan ternampak...
Hey Lisa....
P/S SIAPAKAH GERANGAN ORANG DI DEPAN PINTU TU???TQ KEPADA READERS YANG SUDI BACA CITE AUTHOR NI💖SORRY KLW CITE NI SEDIKIT BORING...AUTHOR AKN CUBA BUAT MORE BETTER.HARAP READER ENJOY MEMBACA CITE AUTHOR...HAPPY READING💝😊
YOU ARE READING
School Enemies
ActionKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...