SE8😈

69 5 0
                                    

Pada keesokan harinya,Jennie,Rosé dan  Jisoo pun sudah bersiap untuk pergi ke rumah Lisa dan pergi ke Sweety Park bersama-sama.

JENNIE POV

Mrs Jen:Jennie,kamu nak pergi mana awal pagi ni?

Jennie:Omma,Jennie nak pergi rumah Lisa dulu,lepastu kitaorang nak pergi Sweety Park,jalan-jalan dekat sana.

Mrs Jen:Ouh,kamu pergilah.Tapi jangan balik lewat sangat.

Jennie:Ok omma,bye

Mrs Jen:Bye

JISOO POV

Jisoo:Omma,Jisoo pergi dulu tau.

Mrs Kim:Kamu nak pergi mana?

Jisoo:Jisoo keluar dengan kawan.

Mrs Kim:Iyelah,hati-hati jalan ye.

Jennie:Ok omma👌🏻

ROSE POV

Rose:Mummy,Rose pergi dulu ye.

Mrs Chae:Ok,take care tau.

Rose:Ok mummy

Mereka pun terus pergi ke rumah Lisa dengan segera.Bila mereka sampai di rumah Lisa...

Jennie:Lisaaaa,kitaorang dah sampai nii.

Jisoo:Kau ni,cakap tu biarlah beradap.Tak malu ke jiran dengar kau menjerit macam ni.

Rose:Lisa,kitaorang dah sampai ni.

Pintu rumah Lisa pun terbuka dan muncullah emak nya Lisa di depan  mereka.

Mrs Manoban:Kamu semua dah sampai.Sekejap ye,auntie panggil Lisa.Lisa,cepatlah bersiap,kawan kamu dah sampai ni.

Lisa:Ye,Lisa datang ni.

Lisa terus berlari ke pintu rumah dan     meminta izin untuk keluar.

Lisa:Mama,Lisa pergi dulu ye.

Mrs Manoban:Iyelah,hati hati jalan tu.Kamu semua pun hati-hati jalan,pandang kiri-kanan sebelum lalu lintas.

Jennie/Jisoo/Rose:Ok auntie👌🏻

Rose:Korang,jom pergi makan dulu.         Aku belum breakfast lagi          

Jennie:Me too,aku pun belum isi perut aku lagi ni.

Lisa:Kita nak makan dekat mana ni,      awal pagi macam ni ada ke restaurant buka?

Jisoo:Tak silap aku,jalan yang kita
pergi nanti,ada kedai makan.Setiap hari diorang akan buka pukul 6am macam tu.

Jennie:Kalau macam tu,jomlah kita pergi sana,aku dah lapar ni.

Rose:Jom.

Mereka pun berjalan dan bersama-        sama dengan perut yang kosong😅.       Sedang mereka jalan,mereka ternampak sebuah restaurent yang diberi nama 'Soul Restaurent'.Mereka pun terus pergi ke restaurent tersebut.

Lisa:So,inilah kedai makan yang kau cakap ni?

Jisoo:Aku rasa inilah tempatnya,sebab ini je yang buka.

Tiba-tiba pekerja di situ pergi ke arah mereka dan menjemput mereka masuk.

Pekerja:Anneyoung,selamat datang,        silakan masuk.

Mereka pun masuk di restaurent itu,dan mengambil menu yang disediakan di meja makan tersebut.

Lisa:Korang nak makan apa?Aku makan ramen pun dah cukup,                   taknaklah breakfast makan banyak-banyak.

Jennie:Aku pun nak makan ramen,dah lama aku tak makan.

Rose:Aku pun

Jisoo:Sama

Pelayan yang ada di situ pun segera mencatatkan makanan yang mereka nak.Dan terus pergi ke dapur untuk membuat hidangan.

Jisoo:Korang,nanti bila kita dah sampai sana nanti,jom kita pergi tasik yang ada kat situ.

Jennie:Boleh je,asalkan kita boleh spend time sama-sama.

Lisa:Aku ada bawa kamera,kalau nak tangkap gambar nanti,boleh guna kamera ni.

Rose:Aku ok je.

Sedang mereka seronok berborak,         makanan yang mereka pesan pun dah sampai.

Pekerja:Makanan kamu semua dah sampai,enjoy your meal😁.

Mereka pun makan dengan penuh berselera.Selepas mereka habis makan,mereka pun pergi ke cashier untuk bayar makanan mereka dan terus keluar dari restaurent tersebut.

Lisa:Wahh,kenyangnya perut aku.

Jisoo:Aku pun,nasib baik restaurent tu buka awal,kalau tak mesti kita kena tahan lapar sampai sana nanti.

Rose:Betul tu.

Mereka pun berjalan pergi ke Sweety Park dengan perut yang kenyang😅.

Apabila sampai di Sweety Park...

Jennie:Finally,kita dah sampai pun.

Jisoo:Wahh,cantiknya tempat ni,dah lama aku tak pergi sini.

Rose:Rindunya aku nak jalan-jalan dekat sini dengan family aku.

Lisa:Tempat ni pun dah banyak berubah,korang tengok dekat situ,dulu dekat situ hutan,sekarang dah jadi tapak permainan dah.

Jennie:Jom lah kita masuk,kita jalan-jalan sambil tu kita borak-borak lah sekali.

Mereka pun bersiar-siar sambil memandang pemandangan yang cantik di situ,manakala Lisa pula sempat mengambil gambar pemandangan yang cantik menggunakan kameranya.

Rose:Korang nak pergi sana tak?Dekat situ macam best je.

Jisoo:Aah lah,jom kita pergi.

Jennie:Lisa,jom lah kita pergi sana.

Lisa:Korang pergi lah dulu,aku tak puas tangkap gambar lagi ni.Kalau aku nak cari korang,aku call jelah.

Jennie:Hmm,yelah.

Mereka pun pergi ke tempat yang mereka pergi dan meninggalkan Lisa di situ.Sedang Lisa leka menangkap gambar,tiba-tiba seseorang datang ke arahnya dan menegur Lisa dari belakang.

P/S:KORANG RASA,SIAPA YANG TEGUR LISA TU🤔???BTW SORRY KALAU AYAT TUNGGANG LANGGANG,SEBAB AUTHOR PUN         PENING NAK BUAT AYAT MACAM MANA😭😭😭.SELAMAT MEMBACA✌🏻

School EnemiesWhere stories live. Discover now