SE10😈

51 3 0
                                    

BIGBANG POV:

Bigbang pula baru habis bermain baseketball berdekatan rumah mereka.

Kwon ji yong:Penatnyaaa,dahlah panas.

Seung hyun:Aah lah,kenapalah panas sangat hari ni?

Youngbae:Lepas ni kita nak pergi mana lagi?Terus balik rumah or singgah tempat lain lagi.

Daesung:Aku balik rumah terus kot.Dahlah penat panas pulak tu.

Kwon ji yong:Aku pun.

Taeyang:Hmm,yelah.

Mereka pun berpecah dan balik ke rumah masing-masing.

BLACKPINK POV:

Lisa:Wahhh,bestnya harini.Pergi jalan-jalan,dapat melihat pemandangan yang cantik dekat sini.

Jisoo:Aah,atleast kita ada juga guna guna masa dengan elok.

Jennie:Betul tu,aku pun tak lah berkurung dalam rumah je 24 jam.

Rose:Lepas ni,kita nak pergi mana lagi?Or nak balik rumah je terus?

Jisoo:Nak pergi mana lagi?Aku pun tak bawak duit lebih,cukup-cukup untuk makan,minum je.

Lisa:Kalau macam tu,kita balik jelah.Aku pun dah penat dah ni.Homework pun tak siap lagi.

Jennie:Kau tu penat berdating je tadi.

Rose:Aah,dahlah dating tak ajak.Dating dengan oppa Jungkook pula tu😒.

Lisa:Siapa nak ajak kau?Boyfriend pun kau takde.Ada hati nak aku ajak kau dating.🙄

Jisoo:Isshh,korang ni dah-dah lah tu.Aku pun memang nak balik ni,banyak bende aku nak kena buat dekat rumah.

Jennie:Hmm,yelah.Kalau macam tu,aku pergi dulu lahh.Bye😘

J/R/L:Oklah byeee😘

Mereka pun berpecah dan pergi ke tempat yang mereka mahu pergi.

                           ........

Semasa Jisoo sedang berjalan balik ke rumahnya,tiba-tiba dia ternampak kedai kek yang tak jauh darinya.Kedai itu nampak sungguh meriah dengan ramai pelanggan yang mahu membeli kek di situ.

Jisoo:Wahh,banyaknya orang dekat sini.Ni mesti kedai baru.Macam sedap je kek dekat sini.

Jisoo pun melihat kek yang dia mahu beli.Jisoo tidak perasan yang Taeyang juga ada di kedai itu dan sedang memilih kek yang dia mahu beli.Sedang Taeyang memilih kek,dia pun ternampak Jisoo pun ada di kedai itu.Taeyang hanya memerhati kelakuan Jisoo di situ.

Taeyang:Ehh,itu bukan ke Jisoo dari kumpulan blackpink yang diorang cakap gangster?Aku nampak dia ni macam tak gangster je,nampak comel ada lah😋.Nak tegur ke taknak?

Jisoo:Isshh,semua kek dekat sini nampak sedaplah.Nak beli mana satu ni?Takkan lah nak beli semua kek dekat sini.

Taeyang:Excuse me,kau ni sonyeodul dari kumpulan blackpink tu kan?Tak silap aku kau ni Jisoo kan.

Jisoo:Suka hati je panggil aku macam tu.Kenapa kau ada dekat sini?Kau nak apa dari aku ni?

Taeyang:Aku pergi sini sebab nak beli kek lah.

Jisoo:Kau rasa kek mana yang paling sedap,banyaklah kek dekat sini semua nampak sedap,susah nak pilih🙁.

Taeyang:Semua nampak sedap and manis,tapi ada satu benda yang paling manis yang pernah aku jumpa.

Jisoo:Apa yang manis tu???

Taeyang:Senyuman kau tu lahh,yang manis sangat.😉

Jisoo:Apa punya pickupline lah kau buat dekat aku.Pickupline kau tu ke laut tau😂.

Taeyang:Alahh kau ni,aku just try je,manatahu kau boleh cair ke nanti😕.

Jisoo:Takde nye aku nak cair.Daripada aku layan kau,lebih baik aku pilih kek ni.

Taeyang:Hmm yelahh

Mereka pun cepat-cepat memilih kek yang mereka mahu beli.Dan pergi ke kaunter untuk membayar.

Taeyang:Jisoo,teman lah aku makan dulu.

Jisoo:Buat apa aku nak teman kau?Buang masa je.

Taeyang:Teman jelah aku dekat sini,aku takde teman lah.Teman lah aku.

Jisoo:Hmm yelah,sekejap je tau.

Taeyang:Okeyyy

Mereka pun makan bersama di kedai tersebut.Semua pelanggan,masing             -masing melihat mereka berdua seperti  sweet couple😅?Sambil makan,mereka pun berbual kosong tentang diri mereka dan lain-lain lagi.Mereka berbual sampaikan tak sedar mereka duduk di kedai itu sudah berjam-jam.Bila hari sudah senja,              mereka pun berpisah dan balik ke rumah masing-masing.

Sonyeodul = budak perempuan

P/S:SORRY SANGAT KALAU CERITA NI TERLAMPAU MEGARUT LAGI-LAGI PART PICKUPLINE TU.SERIES AUTHOR TAKDE IDEA NAK BUAT MACAM MANA LAGI....AND SORRY×3 SANGAT KALAU CERITA NI MEMBOSANKAN😭🙏🙏


School EnemiesWhere stories live. Discover now