Tiba Jisoo di hadapan rumah,Jisoo terus melangkah masuk dan terus ke bilik.Dia rasa hari ni hari yang sangat best bagi dia,iyelah lagipun dah lama dia tak out pergi mana-mana dengan
bestfriend dia tu.Jisoo:Haihh,penatnyaaaa.Nasib time jalan tadi ada kedai kek,sempat lagi makan,dahlah kek tadi tu sedap,tak puas lagi lah nak makan.🤤😅
Masa Jisoo baring kepenatan di katil tiba-tiba dia teringat Youngbae dekat kedai kek tadi.Diorang dua tu memang sakan borak,boleh bergegar kedai kek dengan suara diorang.
Jisoo:Best juga aku borak dengan dia tadi.Aku tengok dia tu taklah gangster sangat.Muka macam orang baik je.
Tiba-tiba Jisoo teringat perbualan mereka berdua di kedai kek tadi...
'Kenapa kau dipindahkan sekolah dekat sini?Kau buat kes apa dekat sekolah kau sampai kena pindah bagai'.
'Aku rasa kau tak perlu tahu kot sebab apa aku pindah,bukan urusan kau pun nak tahu aku pindah atau tak.'
'Bagitahu jelah,dengan aku pun kau nak berahsia ni dah kenapa?'
'Kau tu cuma sonyeon yang tak tahu apa-apa pun pasal aku'.
'Ishh,kau ni malas lah aku nak layan kau,baik aku makan kek ni je lagi bagus'.🤤
Jisoo teringat yang Youngbae ada tanya tentang diri dia dan kawan-kawan dia.
Tiba-tiba Pn.Kim mengetuk pintu bilik Jisoo....
Pn Kim:Jisoo,kamu dah mandi ke,kalau belum pergi lah mandi.Omma dah masakkan untuk makan malam ni.
Jisoo:Ok omma
Jisoo terus masuk ke dalam bilik mandi,semasa dia menuju ke bilik mandi,dia sedang ligat berfikir apa yang Youngbae tanya kepada dia di kedai kek tadi.
Jisoo:Aduhh,macam mana boleh lupa pula apa yang aku cakap dekat dia tadi.Tak silap aku,dia ada tanya dekat aku,tapi apa yang dia tanya ehh?Ahh,biarlah lah buang masa aku je fikir pasal benda tu,baik pergi mandi rahatkan badan,lagi bagus😋.
........
Sementara itu,di bilik,Youngbae pun teringat pasal Jisoo.Bagi dia Jisoo itu bukan lah ganas mana seperti yang diceritakan oleh orang luar.Bagi dia Jisoo ini comel dan memilik rupa paras yang sangat cantik.Patutlah dulu ramai orang cakap yang dia ni pernah menang fashion show banyak kali,lepastu ramai student lelaki nak kan dia.
Youngbae:Haihhh,comel juga aku tengok dia tadi.
Tiba-tiba Youngbae teringat perbualan mereka berdua di kedai kek tadi.
'Aku tengok kau ni lemah lembut je orangya,tapi kenapa orang lain takut dekat kau ehh?'
'Kenapa kau tanya macam tu pula?Before this tiada sapa yang tanya pasal benda tu pun'
'Takde lah sebab aku tengok kau ni comel je pendek pula tu,macam mana orang lain boleh tewas dengan kau?'
'Dengan kecomelan aku ni lah ramai yang tewas tau,kau bukannya tahu pasal aku pun'.
'Ouhhh,aku nak tanya kau ni if kau tak marah lah'
'Tanya jelah,takda apa pun aku nak marah'
'Kau pernah buat kes apa je dekat sekolah tu?Aku dengar banyak juga kes korang berempat dekat sekolah tu.'
'Taklah banyak sangat,kadang-kadang kitaorang ponteng kelas,bawa barang larangan,if ada student cari pasal dengan kitaorang pun,kitaorang on je,memakai baju tshirt sesuka hati,macam-macam lagi lah.Tapi yang kerap buat hal tu Lisa jelah.'
'Banyak juga kes yang korang pernah buat,korang pernah buat kes paling berat tak dekat sekolah'?
'Pernah,itu pun tahun lepas,ada sorang student ni pergi cari pasal dengan kitaorang,kitaorang pergi lah cari pasal dekat dia juga,tal tahu pula kitaorang kacau dia sampai dia masuk icu'.
'Macam mana pula dia boleh masuk icu?'
'Itu pun sebab Lisa pergi baling pensel box dia kuat-kuat sampai kena dekat kepala,pengsan je terus disahkan masuk icu,kitaorang juga yang kena.'😤😕
Tiba-tiba Youngbae tersedar dari lamunan dia dan terus pergi ke tandas untuk bersihkan diri.
SONYEON=BUDAK PEREMPUAN
SORRY KALAU CERITA NI BORING SANGAT SEBAB AUTHOR PUN PENAT SANGAT NAK FIKIR MACAM MANA NAK BUAT...KALAU KORANG ADA IDEA BOLEH COMMENT KAT BWH OK👌🏻...ATLEAST ADA JUGA IDEA SIKIT AUTHOR BOLEH BUAT😇.SKALI LAGI TQ SGT FOR KORANG YG SUDI BACA WALAUPUN CERITA NI TERSANGAT-SANGAT LAH BORING AND MEREPEK😭
YOU ARE READING
School Enemies
ActionKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...