YANNIS mengeluh. Buat malu je datang klinik kalau sakit ringan-ringan macam ni. Patutnya dia pergi jumpa tukang urut, bukan doktor dekat klinik.
Ini semua Encik Kutub Ais tu punya pasal lah! Tak pasal-pasal Yannis kena tebalkan muka bila doktor yang merawat dia cakap kaki kirinya cuma terseliuh biasa.
Muka diangkat dan ditoleh ke kiri, memandang Encik Kutub Ais yang duduk selang satu kerusi daripada dia.
"Kan saya dah cakap, kaki saya ni okey. Awak tu je yang over react. Bukan ada patah pun. Buat malu je dalam bilik doktor tadi," bebel Yannis. Geram.
Hayyan buat dengar tak dengar dengan omelan Yannis. Dah lah Yannis tak berterima kasih pun dekat dia sebab dah bawa Yannis ke klinik. Sebaliknya Yannis salahkan dia pula.
"Awak ni dengar ke tak apa saya cakap? Oh, mesti lah awak tak kisah, kan! Sebab bukan awak yang nak kena tebalkan muka dekat depan dok- "
Ternoktah bebelan Yannis apabila ahli farmasi di kaunter memanggil nama dia untuk mengambil ubat.
Hayyan hela nafas lega. Nasib baik pharmacist panggil nama Yannis. Kalau tak, boleh berdesing telinga dia nak dengar mulut Yannis membebel.
Dengar saja Yannis berterima kasih kepada ahli farmasi yang bertugas di kaunter, Hayyan turut bangun dari kerusi. Selamba derk Hayyan melangkah ke arah keretanya yang terparkir di seberang jalan.
Yannis mendengus geram. Berbakul-bakul kutukan yang dihadiahkan buat Hayyan.
"Menonong je dia tinggalkan aku. Tadi bukan main gentleman lagi nak tolong papah aku bagai. Ni, hilang terus gentleman dia tu. Poyo!" kutuk Yannis. Diseret kaki kiri yang beranduh ke kereta Hayyan.
Bila Hayyan turunkan tingkap di bahagian penumpang hadapan, Yannis nampak beberapa kerutan terbias di wajah bengis Hayyan.
"Kau tercegat apa lagi? Masuk cepat," sergah Hayyan.
Dah lah dia nak cepat pulang ke hotel. Tapi Yannis boleh berdiri sambil berpeluk tubuh di tepi kereta dia.
Yannis berdecit. Jerit-jerit dah kenapa. Tak boleh nak cakap elok-elok ke.
"Hah, tengah mengutuk aku lah tu! Masuk sekarang sebelum aku tinggal kau dekat sini," ugut Hayyan.
Sengaja Hayyan menekan pedal minyak beberapa kali. Mengaum enjin kereta Audi A5 Hayyan.
"Eh, bising lah! Tak reti nak sabar ke?" bentak Yannis. Dijeling Hayyan yang sedang merenung dia.
"Masuk." Macam diktator, Hayyan memberi arahan.
"Sabar," tekan Yannis pula.
Perlahan-lahan Yannis melabuhkan duduk. Diangkat sedikit kaki kirinya untuk masuk ke dalam perut kereta.
Tak sempat tangan Yannis nak menarik tali pinggang keledar, badannya dah terhentak ke hadapan. Terhantuk dahi Yannis pada dashboard.
Hayyan ketawa. Lucu pula dia melihat muka cemberut Yannis. Tapi, dia suka. Rasa macam puas sebab dapat balas dendam dekat Yannis.
Bila sedar dia diketawakan, Yannis tegakkan badan. Sepasang tangan kecil dia laju menampar kuat bahu keras Hayyan untuk melepaskan rasa geram yang berbuku.
"Awak ni... Hesy!"
Tamparan di bahu Hayyan semakin lama semakin kuat sehinggakan Hayyan terpaksa menangkap tangan Yannis. Mengherot bibir dia mengejek Yannis.
"Tu balasan sebab kau kutuk aku tadi," bisik Hayyan di tepi telinga Yannis.
Tegak bulu roma Yannis bila suara Hayyan terasa sangat dekat dengan dia. Dikunci rapat mulutnya daripada membalas.
YOU ARE READING
Status Hati: Complete!
Romance[SECOND ROMANCE BY HELLAFRO] Abad ke-21 ni wujud lagi ke istilah perigi cari timba? Perempuan meminang lelaki? Available lagi ke istilah tu? Atau sudah hanyut? Tapi kisah apa YANNIS MIKAYLA kalau istilah itu dikatakan kuno. Yang penting hati dan p...