Yuna pov 🧡
Harini first day sekolah,aku doakan benda yang baik je berlaku kat sekolah nanti. Aku taknak first day aku macam tahun lepas. Masuk sekolah je kena kecam sebab aku minat boyfriend orang,hm.
Aku berjalan masuk ke dalam kelas 5A,kelas aku. Aku kan budak pandai.
-flipbulukaki-Aku menarik kerusi untuk duduk. Baru je nak duduk,aku perasan ada mata mata memandang aku dengan sinis. Aku dah agak benda yang aku taknak berlaku akan berlaku juga.
Aku tak faham kenapa dorang benci sangat kat aku sedangkan aku minat boyfriend orang lain bukannya aku minat boyfriend dorang.
Aku hanya termenung memandang ke arah tingkap yang terbuka. Aku sedih sebab first day sekolah aku dah tak best. Kenapa aku tak boleh suka seseorang?sedangkan aku ni manusia. Biasalah tu manusia kan ada perasaan.
'tok tok'
Bunyi ketukan meja menghentikan lamunan aku. Aku pandang manusia yang ketuk meja aku. Aku tersenyum.
"Woi,hang ni pasaipa pandang aku lagu tu?"kata yeji padaku. Sejak kebelakangan ni,yeji suka tengok drama melayu sebab tu lah loghat dia lain macam. Kadang-kadang berbahasa indo. Aku yang blur ni iye kan je apa yang dia kata.
"Aku lega tengok kau datang arini"jawabku
"Kenapa ni? Ada problem ke? Monyok je aku tengok kau arini,selalunya ceria"Tanya yeji bertubi tubi padaku.
"Aku tak selesa lah,aku fikir masuk tahun baru semuanya dah baik tapi..still sama"aku menunduk memandang meja.
"Tulah kau,aku dah cakap kan jangan bijak sangat kang dah sama kelas gan minah bawang tu"yeji mendengus kasar apabila melihat geng minah bawang di belakang.
"Lepas habis sekolah lepak rumah aku jom"aku mengajak yeji ke rumah aku untuk luahkan perasaan aku. Taknak lah luah kat sekolah nanti geng minah bawang dengar naya aku.
"Sebelum tu,si mark ada tak kat umah?"tanya yeji dengan muka byuntae dia. Nak ngorat abang aku lah tu. Aku taulah abang aku hensem hiks.
"Ada,lagipun arini dia tak ada kelas so dia lepak kat umah je"yeji memandang aku dengan muka yang bercahaya seperti fullsun acehh.
____
'dingdong'
Aku menekan loceng rumah. Dah kali ke 18 ni aku tekan masih tak buka lagi pintu. Si mark ni tido mati ke apa?
Aku mengerling ke arah yeji yang kepanasan. Agaknya dia pun dah penat sebab sebelum balik kami ada kelas pjk tu yang mandi peluh.
"Weh yuna,biar aku tekan loceng pula"aku membiarkan yeji menekan loceng dan kali ke 19 ni mark buka juga pintu,fuh berabad kami tunggu baru kau nak buka?tunggu satgi aku smackdown kau mark.
"Assalamualaikum ahli syurga,baru bangun ke?"tanya aku dengan nada perli
"Waalaikumusslm ahli syurga,aku baru lepas mandi lah"jawabnya.
Si yeji yang duk sebelah aku ni pula dah macam ulat kepanasan sebab mark baru lepas mandi kan,dia sempat lilit badan gan kain tuala jelah.
"Ha dah tepi,pergi pakai baju kau tu"aku menghalau mark.
"Eleh aku tau lah aku ni seksi,jeles lah tu"mark sempat menyakat aku sebelum dia masuk ke biliknya. Aku membuat muka 'fkir aku kesah ke?'
Aku dan yeji letak beg kami disofa lalu duduk,terbaring dan yang seangkatan dengannya. Penat weh!
"Yuna,aku nak tanya ni tadi kat sekolah asal moody semacam je?"
Aku bangun dari baring dan membetulkan posisi sebelum menjawab soalan hwang yeji.
"Aku tak suka lah classmate aku asyik bercerita pasal aku crush kat boyfriend orang,aku taulah aku salah tapi nak buat macam mana?aku ni manusia,ada perasaan. Lainlah kalau dorang tu takda perasaan langsung"leter aku pada yeji.
Yeji hanya mengangguk tanda faham lagipun selama ni dia lah yang selalu protect aku dari mulut puaka manusia kat sekolah tu. Yeji ni garang orangnya,tengok muka dia lah macam kucing nak telan manusia. Aku sian kat kau mark dapat bakal bini camni huhu.
"Yuna..kau still suka Lucas ke?"yeji memandang aku dengan pandangan serius.
Aku pula speechless. Asal kbat sangat soalan dia ni? Still suka Lucas? Aku pun tak tau aku still suka dia ke apa. Aku buntu.
Sorry pendek sangat part 1 ni.
Lagipun author takda idea sgt.Keep vomment ye gais🧡
YOU ARE READING
notice me, crush ! ❥ yangyang ✓
Fanfictionhidup sebagai seorang pelajar sekolah ni mesti kena ada crush. tipulah kalau takda dan lagi teruk bila crush tu tak notice kita fuhh beroken teruk ! " weh ! perempuan mana tu yang jalan dengan crush aku ?! " " kau tak tau ke ? tu awek dia lah "