thirteen

690 104 15
                                    

Author pov 🧡

Yuna menyelinap masuk ke bilik mark dengan senyap. Dia mencari seketul abangnya.

Kelihatan abangnya seperti di dalam bilik air ye yeorobun.

Sementara menunggu mark keluar dari bilik air,Yuna baring di atas katil mark sambil menatap handphone nya.

Beberapa jam berlalu,keluarlah seketul mark.

"Oi kau buat apa dalam bilik aku ni??"soal mark yang kehairanan.

"Aku tunggu kau lah,lama gile duk dalam bilik air"balas Yuna.

"Kau buat apa ha lama sangat?"mark teragak agak nak menjawab.

"Si-sibuk ah kau. Urusan lelaki,kau takyah tau!"mark melenting. Yuna pula dah senyum senget.

"Aku rasa aku tau kau buat apa hehe"kata Yuna. Mark membuat tidak endah,takut lah kantoi nanti.

"Btw,nanti mina unnie nak datang ke?"soal Yuna.

"Mana kau tau ni?"

"Adalah. Ooo so betul lah ni tekaan aku"sekali lagi Yuna tersenyum senget. Muka mark dah cuak.

"Tekaan apa bodoe?"

"Kau shave misai ehhh sebab mina unnie nak datang kannnnn iyekannn benarkannn"Yuna mencuit cuit bahu mark.

"Siott! Obvious sangat ke aku shave misai?!"Yuna mengangguk.

"Aduu apa lah mork,c'mon lah yini Yuna lew laaa. Aku tau sangat pasal kau ni"

"Orang tua kata sape yang tumbuh misai cepat ni means dia byun! Omoooo ottokeee markk"mark menunduk malu. Sah ah tu dia byun.

"Eleh kau,orang tua kata jugak sape yang rambut dia cepat panjang tu means dia pun byun. Kau 2×5 sama je gan aku HALAHH"Yuna membuat muka face palm.

"Ish dah ah keluar kau dari bilik aku,aku nak pakai baju ni. Nanti mina nak datang"mark menghalau Yuna.

Yuna pun keluar dari bilik selepas dihalau oleh mark. Yuna duduk di sofa sambil menonton drama cina.

"Ee,bodoe ah heroin diaa! Dah laki tu suka kau,amik jelaa! Nak jugak setia dekat crush yang tak akan pandang kau tuuu!"bebel Yuna. Dia tak sedar diri lagi tu. Sape sape tolong sedarkan dia.

'tingtong'

"Eh sape datang tu?"Yuna bangun lalu membuka pintu.

"Anneong yuna-shi!"sapa mina. Girlfriend mark uhuk! Heh.

"Oh anneong mina unnie,jemputlah masuk"pelawa Yuna. Mina hanya menurut. Mereka berdua duduk di atas karpet sambil duduk bersipuh. Ayu gituw.

"Mana mark?"soal mina.

"Ada kat bilik tengah pakai baju"jawab Yuna. Kemudian kedengaran seperti pintu dibuka dari atas yang menandakan mark sudah keluar.

"I don't give a f-ehhhhh mina bila sampaii?"mark yang sedang asyik menyanyi sambil menurun tangga terbantut bila nampak figura cantik molek,duduk bersipuh malu malu gitu.

"Baru je tadi"balas mina sambil tersenyum. Mark pun tersenyum. Yuna yang disebelah berkerut memandang mereka berdua. Pastu acah acah nak muntah.

"Eh kau masuk bilik,jangan nak duduk sini"mark menolak Yuna.

"Eh biarlah dia kat sini. Lagipun kita berdua je kat sini tak manis pulak"kata mina. Yuna yang mendengar nya tersenyum puas.

"Entah kau ni mark,aduu kita kena mencegah maksiat u know?"

Mark hanya menjeling Yuna.

"Actually mina datang sebab nak bagi makanan sikit,nah spaghetti. Rasalah sedap ke tak? Sebab ni baru first time mina masak"bekas makanan yang dihulurkan oleh mina,Yuna terlebih dahulu mengambilnya.

"Makan lepas mina balik tau,kot kot lah tak sedap kan malu mina nanti"sambungnya lagi.

"Anii,mina masak mestilah sedap!"puji mark sambil mengangkat ibu jari. Belum rasa dah kata sedap,heh.

5 minutes later

"Byeee minaaa! Saranghaeyoo!"mark menutup pintu rumah.

Kemudian,mark mengambil tempat di meja makan. Dia mengambil pinggan dan garfu. Bersiap sedia untuk makan spaghetti yang dibuat oleh buah hatinya.

Yuna yang entah dari mana tetiba terjah mark.

"Woi,nak sikit"pinta Yuna.

"Takleh,mina bagi kat aku bukannya kau"

"Eh asal lak?!! Dia suruh kongsi kannn?"

"Ah takde takde,nak suruh ah bf kau buatkan"kata mark sambil menyuapkan spaghetti ke dalam mulutnya.

"Eh jap-aku lupa kau mana ada bf hehe"

Yuna menjeling mark. Ikutkan dia nak headlock mark tapi takut mati pulak abang dia ni.

"Will u stop talking with your mouth full? It's disgusting,euw! Mereciks baebi!!"Yuna memukul mark di lengan lalu dia beredar masuk ke bilik dengan menghentak kaki.

____

"Oi Yuna! Buka lah pintu sat!"laung mark dari luar. Yuna yang sibuk menari not shy dari group itzayy depan cermin terus berhenti.

"Kau nak apa tenuk?!"soal Yuna selepas membuka pintu biliknya.

"Nanti ma friends nak datang umah malam ni. Soo I want u to kemas kemas rumah then u can call lah beberapa kawan kau datang umah kita."ujar mark sambil tangannya main peranan acah acah gediks gituw.

"Buat apa nak ajak kawan aku pulak?"

"Nanti kau lonely plus sendu tengok aku gan kawan kawan aku have fun"

"Eleh,kalau nak have fun kat lain lah takyah semak kat umah ni"Yuna mengulingkan mata ke atas.

"Eh suka hati aku ah,lagipun aku nak buat assignment ahh alah kauu menuduh je keje"

"Maleh ah nak ajak kawan aku. Dorang busy"

"Kalau camtu nanti aku call someone eh suruh teman kau?"Yuna berkerut.

"Sape 'someone' tu?"soal Yuna.

"Adalah~ oklah babai bebeh teruskan lah joget tu"muka Yuna mula memerah. Dia mencubit mark dengan sekuat hatinya sampai lebam dibuatnya. Sian mork lee hm.

***

Lama bethol tak update:} btw part ni cam hmm boring? ~wkwkwk

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now