Lucas pov🧡
Aku memandang satu susuk tubuh yang melambai lambai ke arah ku,jisu. Aku tersenyum lebar apabila jisu berada di depan ku. Dia nampak cantik seperti selalu walaupun memakai baju t-shirt dan jeans hitam.
"Xuxi,kenapa senyum camtu? Lia nampak tak ok ke pakai camni?"soal jisu.
"Saja je lagipun Lia nampak cantik arini"kataku sambil mencubit pipinya. Geram weyh dapat girlfriend pipi pau macam jisu ni!
Actually kitaorang ni ada nickname sendiri. Jisu panggil aku xuxi manakala aku panggil dia Lia. Ramai orang tanya kat kitaorang kenapa tak ber baby gan sayang je. Kalau ikutkan aku memang nak camtu tapi tulah jisu kata dia tak selesa,dia lebih selesa kalau ada nickname je. Bak kata jisu gelarkan seseorang dengan nama ringkas tu comel.
"Ee dahlah jom masuk"jisu menarik aku untuk masuk ke dalam cafe. Kami duduk di bahagian belakang. Seorang waiter datang ke meja kami untuk mengambil order.
"Xuxi nak minum apa?"
"Macam biasa"
"Oh ok,nak hot latte and cappuccino"
"Ok noted"kata waiter itu dan berlalu pergi.
"Xuxi,Lia nak pergi toilet jap nanti Lia datang balik"aku membuat sign👌
Sementara menunggu jisu,aku sempat memandang sekeliling sampailah mata aku terhenti dekat wajah yang aku kenali, Yuna. Dia duduk bertentangan dengan kami. Aku curi curi pandang dia. Bukan aku niat nak skodeng anak dara orang cuma nak kepastian tu dia ke.
Dia tak ubah seperti dulu,sentiasa comel. Walaupun aku dah ada jisu,aku akui yang Yuna ni comel orangnya. Jisu pun cantik. Padanlah mereka berkawan,sama sama cantik dan comel mereka berdua tu.
Aku teringat pula kejadian 2tahun lepas.
~FLASHBACK~
Setiap tahun,sekolah kami akan mengadakan satu program khas untuk budak budak yang couple. Dalam program tu,siapa yang terlibat kena duduk dalam bilik kaunseling sepanjang hari tersebut. Cikgu tidak mengenakan denda cuma cikgu hanya bagi motivasi kepada kami. Boleh tahan lama juga lah cikgu tu membebel.Aku tak sangka pula nama aku pun turut tersenarai dalam list couple ni. Yang paling buat aku terkejut ialah nama Yuna pun ada sekali! Aku tertanya tanya kenapa nama Yuna turut ada dalam list nii?dia couple gan sapa?setahu aku dia suka kan aku. Dari mana aku tahu?jisu kan ada ofc la dia bagitau aku.
Waktu aku tiba di bilik kaunseling,aku terdengar perbualan seseorang dengan cikgu. Aku pun curi curi dengar lah.
"Cikgu,kenapa nama saya ada dalam list ni?
"Cikgu dapat tahu yang kamu couple,betulkan?"
"Tak cikgu,cikgu salah faham ni."
"Then, explain la"
"Actually saya buat semua ni sebab nak attention je. Saya tahu benda ni merepek tapi ni lah kebenarannya. Saya buat semua ni sebab nak crush saya notice saya..saya takda boyfriend pun.."
"Habistu sapa yangyang tu?"
"Entahlah cikgu,nama tu pun saya reka je..orang dia pun belum tentu lagi wujud,maafkan saya cikgu"
"Haih,Yuna tak semestinya kamu buat semua ni crush kamu tu notice kamu and belum tentu lagi dia sukakan kamu"
Aku sedikit terkejut apabila dapat tahu yang orang itu adalah Yuna. Patutlah selama ni bila dia terserempak gan aku,dia tak habis habis sebut nama yangyang padahal orang tu tak wujud pun kat sini. So agenda dia nak aku notice dia la ni? Haih,kalaulah dia tau yang aku dah lama tau pasal dia suka aku tu mesti dia malu kan?
"So cikgu,saya merayu pada cikgu jangan bagitau sapa sapa hal ni"
"Hm baiklah,tapi kamu kena still duduk kat bilik kaunseling ni"
"Ok cikgu"jawab Yuna dengan nada yang sayu.
Tanpa bazir masa,aku terus membuka pintu bilik kaunseling. Yuna hanya berdiri kaku memandang aku. Aku pula duduk di kerusi yang disediakan. Yuna mengambil sit di belakang tapi aku memberi isyarat mata untuk duduk di sebelah ku. Mujur jisu tak datang arini.
Yuna masih terpinga pinga untuk duduk disebelah ku. Aku menarik tangannya untuk duduk. Beberapa minit berlalu kami hanya mendiamkan diri sampailah murid lain masuk ke bilik kaunseling ni. Yang lain hanya memandang kami pelik sebab sepatutnya yang couple kena duduk gan pasangan dia tapi kitaorang tak.
Seorang murid perempuan datang menghampiri kami."weh Yuna mana boyfriend kau, yangyang kalau tak silap aku"
Yuna hanya mendiamkan dirinya. Aku tahu yang dia sekarang ni buntu dan serabut.
"Aku la boyfriend dia"jawab ku dengan muka innocent. Yuna yang berada di sebelah ku membuat muka terkejut.
"Tipu!kau kan gan jisu"marah perempuan tu.
"Buat apa tipu kau?bukan dapat duit pun"jawabku dengan selamba.
"Tapi nama kau bukannya yangyang"
"Yangyang tu nama manja aku"jawabku lagi.
Perempuan itu hanya mengulingkan mata nya ke atas dan berlalu pergi. Yuna mencuit lengan aku."weh Lucas,asal kau bagitau dia yang kau boyfriend aku?nanti jisu macam mana?"
"Jisu okay je"
"Kenapa kau buat semua ni?"Tanya Yuna lagi.
"Aku dah tahu semuanya"
"A-apa yang kau tahu?"tergagap gagap Yuna menanyakan soalan padaku. Mesti dia nervous.
"Everything"jawabku sepatah
"Means?"
"Aku tahu yang kau suka aku,and aku tahu yang boyfriend kau, yangyang tu tak wujud kat sini"Yuna terkebil kebil apabila mendengar jawapan ku and aku still lagi dalam keadaan cool. Taknak la nampak excited sangat sebab dapat duduk sebelah fans ni. Yuna kan fans aku hihi.
"I'm sorry..aku tahu aku salah,aku tak sepatutnya buat camni..semata mata nak attention kau"
"Ala biasala tu takpa aku maafkan kau lagipun kita kan kawan"aku memberi kan senyuman ikhlas padanya. Muka Yuna dah mula kemerahan. Malu la tuu.
~END FLASHBACK~
Sejak kejadian tu,Yuna selalu avoid dari aku. Walaupun kami selalu terserempak dia hanya memalaukan aku. Aku kan crush dia tapi kenapa dia layan aku macam stranger?dia dah tak suka aku ke?baguslah kalau dia dah move on tapi janganlah asyik elakkan diri dari aku je.hm.susahlah nak tahu hati perempuan ni.
Untuk pengetahuan korang Yuna gan mark tu adik beradik tau. Aku tukar nama shin Yuna kepada Yuna lee. Boleh kan👉👈💚
And vote gaiss❣️
YOU ARE READING
notice me, crush ! ❥ yangyang ✓
Fanfictionhidup sebagai seorang pelajar sekolah ni mesti kena ada crush. tipulah kalau takda dan lagi teruk bila crush tu tak notice kita fuhh beroken teruk ! " weh ! perempuan mana tu yang jalan dengan crush aku ?! " " kau tak tau ke ? tu awek dia lah "