Yuna pov🧡
Aku baring di atas katil sambil bermain fon.aku scroll ig,pastu ternampak ig Lucas.
Dia post gambar dia gan jisu.hm bahagianya aku tengok dorang tu.kalaulah aku macam dorang tu mesti hidup aku bahagia kan?
Aku berhenti scroll ig dan menutup fon ku.ok sekarang ni aku bosan,taktau nak buat apa.nak kacau mark,dia takda.
Mark pun satu awal sangat balik kolej dia.sengaja je nak tinggalkan aku sorang.
Nasib kaulah Yuna dapat abang camtu hm.
Sekarang ni aku free,takda kerja nak buat so apa kata aku buat taik mata dulu?ala baru pukul 12.30tgh.
'ting'
Baru je nak lelap ada notification masuk kat fon aku.arini memang semua nak kacau aku tido ke apa?
Aku membuka LINE. Oh yeji mesej aku.
Yeji ❣️
Wehh gendut,kau tau tak ada budak baru masuk sk kita esok!
Belumm masuk lagi
dah kecoh.bab gosip laju
je kau eh!Ish tapi ni penting kau kena tau!
Maleh aku
Bye.Aku off kan fon agar yeji tak ganggu aku. Tak abis ii gosip dia tu. Kacau aku nak tido je.
End Yuna pov🧡
---
Author pov🧡
Yuna sedang membuat ulangkaji di mejanya. Sesekali dia mengerling ke arah yeji yang duduk bersebelahan dengannya.
Yuna sengaja menjadi rajin untuk mengulang kaji sebab nak elakkan bergosip gan yeji tentang semalam.
Kemudian,pintu dibuka menandakan cikgu sudah masuk ke kelas.
"Harini cikgu nak kenalkan kamu gan pelajar baru,silakan masuk yangyang"
Yuna yang sedang menulis terbantut dan pandang ke arah lelaki yang masuk.ternganga mulut Yuna dibuatnya.
Yuna seakan akan tidak percaya apa yang dia lihat. Tidak mengerdip mata yuna memandang lelaki tersebut.
"Tula semalam aku nak citer pasal ni tapi kau yang taknak kan?"yeji bersuara disebelah Yuna.
Yuna hanya mendiamkan diri,dan menyambung menulis di bukunya.
"Hai guys my name is Liu yangyang,boleh panggil sayang"kata yangyang sambil membuat peace dan senyuman yang mampu membuatkan perempuan cair.
'sweet talker rupanya mamat ni'kata Yuna didalam hatinya.
"Ok yangyang,boleh duduk di sebelah renjun,renjun sila beri tunjuk ajar kepada yangyang ni"
"Nae"jawab renjun.
Yangyang pov 🧡
Aaaa finally author bagi gak kat aku pov sendiri. Ingatkan dah tak ingat sapa yang hero dalam cite ni.
Aku duduk di sebelah renjun. Aku memberi senyuman yang manis kepadanya dan dia membalas. Baik orangnya,boleh buat kawan ni.
Kemudian,aku pandang pada seorang perempuan yang berada tidak jauh dari meja aku. Dia duduk kat bahagian tingkap.
Dari aku masuk dan perkenalkan diri lagi aku nampak dia terkejut gila tengok aku. Aku rasa arini aku hensem macam biasa sampai perempuan lain menjerit pandang aku. Pastu napa dia pandang aku macam nampak hantu?jangan kata dia ada 7thsense lak boleh nampak benda ii ghaib.
"Hm renjun, perempuan yang duduk kat tepi tingkap tu nama apa?"tanya aku pada renjun yang tekun menulis.
"Oh yang tu Yuna lee,orang kat sini gelarkan dia 'perampas' and jangan tanya aku kenapa orang gelarkan dia camtu"perkataan perampas renjun sengaja tekankan.amboi,boleh tahan perangai dia ni.
Nama yang cantik sama seperti tuannya tapi kenapa panggil perampas?dia rampas laki orang ke?ish kena siasat ni.
***
"Bye injun!see you tomorrow"aku melambai ke arah renjun.
Harini first day sekolah dah dapat ramai kawan atau lebih tepat fans.heh famous gak aku ni.
Tapi yang paling bestnya aku gan renjun dah jadi kawan rapat walaupun beberapa jam yang lepas kami kenal.
Aku berhenti seketika di cafe. Panas ii macam ni eloklah kalau lepak cafe jap.
Aku masuk ke dalam dan fuhh aroma coffee dia buat aku terpikat, teringin nak merasa coffee kat sini so aku order lah hot latte.
Aku duduk di bahagian bar tersebut. Heh, korang fikir kat cafe takda bar ke?
Aku pandang sekeliling. Mata aku terhenti kat satu meja ni. And guess what?
ADA ORANG BERZINA DALAM CAFE BODOE
Eee mata gan otak aku yang innocent ni telah tercemar! Walaupun dorang main cium ii kat pipi camtu tapi aku geli weh!
Nak sweet pun kat lainlah,ni cafe tempat orang nak makan gan minum. Kalau ye pun,hormat la aku yang single ni hm.
Akibat aku geli sangat,eh no jijiks dengan permandangan tadi tu. Aku hanya take away apa yang aku order tadi tu.
Aku menyesal sebab melilau sekeliling tadi. Ingat dapat jumpa jodoh pastu ter'eye contact' gan dia tapi lain jadinya.
Aku minum hot latte sehingga titisan akhir.ceh ayat.
Aku baling bekas minuman tu ke arah tong sampah yang jauhnya hm taklah jauh mana pun. Confirm boleh masuk punyalah.
"Auch"
Dan bekas minuman tu tak masuk ke dalam tong sampah tapi terkena kat sorang perempuan ni.haih,arini dah banyak aku buat dosa.
"Hm kau ok ke? sorry"aku bow 90darjah kat depan perempuan tu.
"Ok je"aku berdiri seperti sedia kala dan memandang wajah perempuan tersebut.
Jap ni bukan perempuan pagi tadi ke?apa nama dia eh?oh Yuna!
"Aku minta diri dulu"dia berjalan pergi meninggalkan aku yang blur ni. Sebab apa aku blur?sebab dia cantik sangat. Untunglah orang yang dapat dia tu.
***
Long time no see~
Sorry jarang update cite ni, author tak rajin hehe.Keep voting!
YOU ARE READING
notice me, crush ! ❥ yangyang ✓
Fanfictionhidup sebagai seorang pelajar sekolah ni mesti kena ada crush. tipulah kalau takda dan lagi teruk bila crush tu tak notice kita fuhh beroken teruk ! " weh ! perempuan mana tu yang jalan dengan crush aku ?! " " kau tak tau ke ? tu awek dia lah "