Yangyang pov 🧡
Setelah memastikan tiada siapa yang mengikut ku, aku berjalan menuju ke stor kantin.
Sticky note yang di tangan ku, aku konyok kan. Entah apa lagi lah 3 ekor ni nak dari aku.
Pintu di depan aku ketuk.
"Who's there?" Aku menggulingkan mata. Lalu menjawab
"Ni aku lah yangyang, tadi kau yang suruh aku datang kan?" Pintu dikuak dari dalam. Dan muncul lah muka chittaphon leechaiyapornkul. Atau nama femes nya sepuluh. Heh, yang aku tau nama bakal anak aku sebelas.
"Oh uri baby dah datang la" katanya sambil tersengih. Dia memaut bahu aku lalu menarik aku ke dalam. Pintu dikunci.
Aku menempis tangan dia dari bahu aku. Rimas betul. Dahlah takde aircond dalam stor ni. Berbau pulak tu.
"Soo, kau ada simpan perasaan kat Yuna tak?" Soal hendery yang duduk mencangkung atas kerusi. Silap hari bulan kerusi tu runtuh jangan tanya kenapa aku gelak tak ingat dunia.
"Kalau ada pun, apa kena mengena gan kau? Dia tersenyum sinis.
"Yuna dah ada orang lain pun kau still takleh move on ke?" Xiaojun yang bersandar di dinding mencelah. Ceh menyampuk je orang tua tengah cakap.
"Korang sebenarnya nak apa dari aku? Straight to the point jela"
"Aku tau kau jeles kan bila haechan rapat gan Yuna. So aku nak tolong kau" aku mengerutkan kening.
"Buat apa kau nak tolong aku? Mesti ada apa apa ni. Baik kau cakap sekarang sebelum aku kick it sorang sorang"
"Wowo lek ah, aku bukan apa cuma tak suka dengan si echan tu ha so aku nak kau amik balik Yuna dari dia" aku mengetap bibir.
"Aku tau kau pun tak suka haechan tu kan?"
Aku memang la tak suka haechan tu tapi takde lah sampai nak buat benda teruk kat dia, hm.
"Kau setuju tak, nak aku tolong dapat kan balik dia?" Aku taktau benda apa yang dah rasuk aku tapi aku angguk setuju dengan rancangan hendery.
Hendery tersenyum lalu menepuk bahu aku.
"Kita start buat kerja semasa costume party berlangsung ye dan kita habiskan jugak kerja kita waktu tu" aku tersenyum nipis. Aku rasa aku dah buat silap yang paling besar. Kalau Yuna tau ni, dia hidup semula pun belum tentu dia maafkan aku.
Aku meminta diri untuk beredar. Kemudian aku berjalan menuju ke kelas.
Kemudian aku ternampak figura renjun bersama haechan di depan kelas. Timbul perasaan bersalah. Haechan tu kawan renjun jugak. Kalau aku buat benda buruk kat haechan kiranya aku ni khianati renjun jugak la kan?
Renjun perasan aku pandang dia lalu dia menegur aku.
"Woi yangyang !" Aku hiraukan. Buat buat buta gan pekak sudah. Aku berjalan masuk ke kelas.
Nampaknya aku kena palau dorang ni. Bahaya kalau dorang tau plan hendery gan aku.
__
Author pov 🧡
Hari yang ditunggu tunggu oleh semua pelajar telah pun tiba, semua teruja dengan pakaian masing masing.
Ada yang pakai macam hantu, princess tu ofc lah perempuan kan ? 🌝
Dan yang tak cukup kain pun ada.
Tengok sekali macam sekolah ni tengah sambut halloween pun ada.
Semua dengan pasangan masing-masing. Tak kira la lelaki ke perempuan. Kecuali Yuna yang 'neomu lonely' tengah bersandar pada dinding sambil matanya ligat mencari seketul yeji.
YOU ARE READING
notice me, crush ! ❥ yangyang ✓
Fanfictionhidup sebagai seorang pelajar sekolah ni mesti kena ada crush. tipulah kalau takda dan lagi teruk bila crush tu tak notice kita fuhh beroken teruk ! " weh ! perempuan mana tu yang jalan dengan crush aku ?! " " kau tak tau ke ? tu awek dia lah "