'two'

1.1K 217 8
                                    

Author pov 🧡

Yuna menerjah masuk ke dalam bilik Mark tanpa mengetuk pintu. Mark yang berada di hujung katil terkejut dengan perbuatan adiknya.

"Woi,kau pahal ni?ketuk lah dulu sebelum nak masuk tu"kata mark kepada Yuna.

Yuna hanya tersengih. Dia menghampiri abangnya yang sedang memetik gitar.

"Mark,kat kolej kau ada yang single tak?" mata mark yang sepet dibuka seluas luasnya akibat terkejut dengan soalan adiknya.eleh tanya tu je pun bukannya Yuna tanya siapa gf dia.

"Laki ke perempuan?"soalan dibalas dengan soalan.

"Bodo apa kau! Ofc lah laki,aku ni lurus ok?"mulut Yuna sudah terkumat kamit dengan jampi menyumpah dia terhadap mark. Ee mark fikir adik dia ni macam dia ke?

Mark:diamlah ko

👀

"Kalau laki ada je yang single tapi dorang semua senior lah,kalau kau nak buat dorang jadi adik ipar aku..aku tak restu!taknak aku dapat adik ipar tua dari aku"kata mark dengan bersungguh sungguh.

"Ish,yang muda dari kau takda ke?"Yuna menanyakan soalan sambil membuat muka comel. Pikir comel lah tu.😶

"Eh,kau ni asal ha?terdesak sangat ke nak ada boyfriend?Kat sekolah kau tu kan ada ramai jantan yang hensem so amik lah dorang"Yuna membuat muka tak puas hati apabila mendengar jawapan mark.

"Adu kau ni,aku tanya je pun bukannya nak ngorat dorang"mark yang berada di sebelah hanya melepaskan keluhan kecil apabila tengok adik dia Yuna still lagi single,ceh🤨

"Trust me Yuna,one day kau akan dapat apa yang kau nak but bukan sekarang"terangkat kening Yuna bila dengar apa yang dikatakan oleh mark. Dia tak faham apa yang mark maksudkan. Ayat mark tu macam ada something yang dia taktau.

Yuna bingkas bangun keluar dari bilik Mark dan menuju ke biliknya. Dia menghempaskan badannya di atas katil. Bermacam macam perkara ada di dalam fikirannya. Satu per satu ayat belum dihadamkan lagi.

Dia teringat akan soalan yeji pada tengah hari tadi.

Yuna..kau still suka Lucas lagi ke
Ayat tu masih terngiang ngiang dalam kepala Yuna. Dia sendiri tidak mampu menjawab soalan itu.

Memang benar Yuna masih suka pada Lucas tapi Lucas dah berpunya. Girlfriend Lucas kawan rapat Yuna dan yeji iaitu Choi jisu.

Jisu tau yang Yuna ada crush kat Lucas tapi dia tak kisah sebab dia tau itu hak masing masing dan dia tak boleh halang perasaan seseorang.

Bagi mereka,ini masalah kecil tapi bagi orang luar,ada crush kat boyfriend kawan dah dikira sebagai perampas.

"Macam mana aku nak hentikan semua ni?aku taknak dilabelkan sebagai perampas. Aku perlu buat sesuatu supaya dorang tak mengata aku lagi"leter Yuna pada dirinya.

Yuna mengambil handphone nya yang berada di atas meja solek lalu membuka LINE.

    Yeji❣️

                           Yeji,esok jom lepak cafe

Buat ape?aku malas ah

                   Aku perlukan bantuan kau!

Hah?!ok lah tempat macam
biasa ke?

                                                             Ye
                                                       Yeay!!!
                                              Sayang kau🙆

Esok akan bermula misi Yuna untuk membersihkan namanya yang telah dilabelkan sebagai perampas. Dengan bantuan yeji,misi dia pasti akan berjaya.

"Aku akan buatkan semua orang ternganga gan misi aku ni! Dan takda sapa boleh panggil aku perampas lagi,AHAHAHAHAH"yuna ketawa seperti mak tiri snow white bila dia fikir rancangan tu akan berjaya padahal sebaliknya.

Silalah rajin kan jari jemari anda untuk menekan 'vote'
Sekian~

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now