Yangyang pov 🧡
Seperti yang dijanjikan, aku setia berdiri di depan rumah Yuna. Nak ajak dia keluar.
Aku menekan loceng rumah. Kemudian pintu dibuka dari dalam. Muncul lah seorang lelaki. Aku anggap jela laki tu mark abang dia.
"Hai abang ipar" ucapku sambil tersenyum.
"Oh hai, so kau lah yangyang kawan Yuna tu kan? Yang plan nak malukan haechan tu?" Dia bersilang tangan. Aku menelan air liur perit. Takut lah abang ipar marah.
"Hm tunggu jap aku panggil Yuna" katanya kemudian menutup pintu kembali.
" WOI YUNA CEPAT LAH, BAKAL BOYFRIEND KAU DAH DATANG NI " laung mark dari dalam. Aku tersengih. Ha korang aku dah direstui oleh mark nak jadi bf Yuna ehehe.
"Weh yangyang sorry lambat" aku menatap Yuna yang baru keluar.
"Ha jom, aku dah book grab nanti sampai la tu" aku dan Yuna melangkah menuju bustop. Tunggu lima minit camtu grab pun datang.
"Kau nak gi mana ni yangyang? Jangan bawa aku gi arcade macam haritu sudah" aku tidak membalas. Eleh setakat arcade je pun bukannya zouk hm.
Setibanya di destinasi, aku gan Yuna turun dari kereta selepas membayar tambang grab.
Yuna melopong buat seketika.
"Tada~ amacam suka tak? " Tanya ku dengan senyuman yang melekat di bibir.
"Mestilah suka ! Aku tak pernah pergi main bowling dho, aaaa kenot wait jom main sekarang !" Yuna menarik tangan aku untuk masuk. Tak sia sia aku dengar cakap renjun.
Aku mengambil bola bowling tersebut lalu memberikannya kepada Yuna. Dia menuding jari kepada dirinya sambil membuat muka 'aku-ke?'.
Aku mengangguk kemudian dia melompat gembira.
Aku berdiri di belakang sambil memerhati dia bermain.
Sekali main tak strike. Dua kali main pun sama. Bruh, dia reti main ke tak? Oh lupa first time main an ehe🌝
Aku sebagai jejaka terakhir di korea menolong nya. Aku menolak dia ketepi. Bola yang dia pegang aku amik.
"Tengok dan belajar" ucapku dengan penuh riak ehe. Dia menjeling aku genk-
Sekali aku luncurkan bola bowling tu(?) Wuh strike terus ! Nasib strike kalau tak buat malu je aku riak depan Yuna tadi.
Yuna memandang aku dengan muka terkejut.
"Hebat kan aku?" Dia mengangguk laju. Heh kembang gais.
Kali ni aku bagi dia bermain pulak, aku duduk kat belakang sambil memerhati dia.
Biarlah dia berdikari main benda tu. Maleh aku nak ajar. Jual mahal jap.
Beberapa minit camtu, dia datang kat aku.
"Weh jom lah main benda lain. Aku bosan la asyik kalah je" aku menongkat dagu sambil pandang muka Yuna yang tak puas hati.
"Nak gi mana?"
"Kita balik jela"
"Ala tapi kita baru je sampai, tak sampai satu jam pun main. Lagipun aku dah suruh pakcik grab tu datang amik kita kul 5 petang. Sekarang baru kul 4.30 petang" kataku. Haish taknak lah balik awal. Baru nak spend time lama sikit gan dia.
"Sokay kita balik jalan kaki eh? Lagipun aku nak tengok bunga bunga kat tepi jalan tu" aku mengangguk. Dah dia minta camtu nak buat apa lagi an?
Aku keluar dari bowling alley kemudian berjalan kaki bersama Yuna. Rasa macam romantik pulak bila jalan gan dia berduaan hehe. View pun cantik, bunga bunga gituw.
YOU ARE READING
notice me, crush ! ❥ yangyang ✓
Fanfictionhidup sebagai seorang pelajar sekolah ni mesti kena ada crush. tipulah kalau takda dan lagi teruk bila crush tu tak notice kita fuhh beroken teruk ! " weh ! perempuan mana tu yang jalan dengan crush aku ?! " " kau tak tau ke ? tu awek dia lah "