'eleven'

754 110 25
                                    

Author pov🧡

"Yeji~sorry lah pasal haritu"Yuna mencuit cuit bahu yeji.

"Ish tepi lah,no sorry untuk mu"yeji menjeling Yuna.

"Yangyang ! Meh sini jap"yeji memanggil yangyang. Yangyang dengan lemah gemalai bangun dari duduk dan menghampiri yeji.

"Nak apa?"

"Tukar tempat nak tak? Aku nak duduk gan anak Huang kat belakang,kau duduk gan anak lee ni"sempat lagi yeji mengerling Yuna di sebelah.

"Eh tapi kenapa? Korang gaduh ke?"tanya yangyang.

"Ish banyak tanya lah kau ni,nak ke taknak?"

Yangyang mengangguk laju. Nak duduk sebelah crush sape je yang taknak?🌝

"Yeji~jangan tinggal kan daku"Yuna menarik tangan yeji lalu yeji menampar tangan Yuna.

"Don't u dare touch my hand"yeji meng'flip'kan rambutnya. Yangyang disitu hanya menggeleng kepala melihat drama yeji dan Yuna.

"Soo,kenapa korang gaduh?"soal yangyang sambil menarik kerusi untuk duduk.

"Haih~susah lah nak citer. Masalah ni hanya perempuan je faham"

"Hmm. Ha petang ni jadi tak nak pergi jalan jalan?"

"Jadi kot? Tapi kita nak gi mana?"

"Kan aku kata rahsia,tunggu je nanti"yangyang tersenyum gembira manakala Yuna tak senang duduk sebab yeji tiada di sampingnya. Sesekali dia menoleh kebelakang untuk tengok yeji tapi yeji hanya memalaunya. Dia pasrah lalu mengajak yangyang untuk bersembang dengannya.

Meanwhile yeji situation

"Oi,asal kau tetiba nak duduk gan aku ni?"soal renjun.

"Ee,sorry sikit. Aku taknak pun duduk gan kau ni,aku nak duduk kat tempat yangyang buat sementara je"

"Yelah tapi kenapa? Gaduh gan Yuna?"

"Haah"

"Asal?"yeji menjeling renjun.

"Eee,banyak tanya lah anak Huang ni!"

"Eleh kau pun anak Huang jugak"

"Aku hwang bukannya Huang"balas yeji.

"Sama je sebut dia tu"

"Ok renjun ok"kemudian yeji menyambung menyikat rambutnya.

"Panjang betul rambut kau,tak kena tahan gan cikgu ke?"yeji mula membaca jampi sumpah seranah ke atas renjun.

"Renjun-shi,aku perempuan tau bukan laki. Cikgu tahan laki je bukannya perempuan!"

"Uish lek ah jangan marah marah,aku tanya je pun"renjun mengusap dadanya, terkejut lah katakan. Dia memandang ke hadapan kemudian memandang yeji semula.

"Nak aku tolong sikat kan tak?"pelawa renjun.

"Benda apa yang boleh buat kau berhenti dari tanya aku hah? Serabut siot aku gan kau ni"

"Bagi aku sikat rambut kau dulu and then aku janji takkan tanya macam macam"yeji mengecilkan mata nya.

"Boleh caya ke ni?"renjun mengangguk dengan muka innocent nya. Yeji pun setuju dan membenarkan renjun menyikat rambutnya. Uwuwuwu sawit nau anak ii Huang ni.

"Yeayy! Aku actually tak pernah sikat rambut perempuan tau. Sorry kalau terkasar waktu sikat rambut kau ni"ujar renjun sambil menyikat rambut yeji.

"Sokay,dah alang alang kau sikat ni..tolong lah sekali ikat rambut aku ye"

"Betul ni?! Wahh aku on je!"

"Wuh,kemain happy kau"

Back to Yuna situation

"Psst,yuna"bisik yangyang memanggil Yuna.

"Apa? Yang kau bisik bisik ni dah kenapa? Bukan ada cikgu pun"

"Tu,tengoklah yeji gan renjun tuu"

Maka Yuna dan yangyang menoleh ke belakang bersama sama.

"Uish,tudiaa! Duk bersawit pulak dah! Dorang ada apa apa relationship ke dho?"soal Yuna, yangyang hanya mengangkat bahu.

"Jom Yuna,kita main macam dorang tu,kau sikat rambut aku,aku sikat rambut kau"kata yangyang dengan teruja.

"Ish,taknak aku. Buang masa je,lebih baik aku study"yangyang mula mencebik.

'untunglah kau renjun,boleh sweet ii gan crush kau. Aku ni duk sebelah dia pun dia nak taknak je pandang aku. Hm sad nya'omel yangyang di dalam hatinya.

____

Pada petang itu~

Yangyang pov🧡

Aku membelek rambut di depan cermin kereta orang,kenalah nampak kemas sikit,nak date gan kerash ni.

"Oi buat apa tu?"sergah Yuna dari belakang.

Aku menoleh ke belakang dan memandang Yuna yang sedang berdiri di depan ku.

Aku terkaku dengan kecantikkan dia. Dia memakai dress putih dengan rambutnya yang curly tu,comel! Bidadari mana ni oi yang sesat jatuh kat bumi?! Tetiba BGM keluar lagu shalalalala~

"Yangyang? Ok tak ni? Kau berangan apa tadi? Lama betul kau tenung aku"Yuna menghentikan lamunan aku.

"Eh takde pape lah. Dah jom kita dating!"aku menarik tangan nya.

"Apa? Dating?"

"Eh bukan,maksud aku jom datin~"

"Asal kau panggil aku datin ni?"

"Saja je,apa salah nya? Kau taknak jadi datin? Kaya apa?"

"Hish pape jelah"Yuna mengulingkan mata nya ke atas. Aku tersenyum. Nasib sempat cover tadi.

"Cepatlah yangyang oi! Tadi dia yang beria ajak kita!"tanpa aku sedar,Yuna sudah pun berada di depan. Laju betul dia jalan. Seingat aku tadi aku pegang tangan dia,camne boleh terlepas dari genggaman aku ni?

"Kejap datin,dato' datang ni,hihi"bisik ku perlahan. Kang si Yuna tu dengar tak pasal pasal dia membebel kat aku. Macam comel je panggil dato' gan datin ni,lain kali nak panggil lagi lah!

***

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now