nineteen

654 107 90
                                    

Warning, chap kalini bnyk word 'orang' harap bertabah ')

Yangyang pov 🧡

'tok tok'

Pintu bilik dikuak dari luar. Aku hanya memandang wajah mama dengan riak kosong.

"Sudah lah tu yangyang oi, nah makan. Penat penat mama masak takkan taknak jamah sikit? Mama masak ni cam gini wo sedap. Bak kata ex boyfriend mama cookin like a chef I'm a 5 star Michelin ." Aku ketawa bila dengar mama ujar begitu.

Aku menjamah sedikit malatang yang mama buat. Wuh betul mama cakap, memang sedap. Rugi Yuna tak rasa-eh?

Aku merajuk gan dia asal aku nak sebut nama dia pulak ni? Hmph!

"Cuba cite kenapa yangyang boleh jadi cam gini. Siapa yang buat anak mama ni?" Aku pandang mama yang memakai face shield tu. Ko tau kenapa dia pakai? Sebab katanya bau aku macam bawang putih genk.

"Haihh, salah ke mama kalau orang nak ambil balik hak orang?" Aku bertanya.

"Depends lah, kenapa?"

"Tak. Camni citenya, orang ada suka kat sorang perempuan ni tapi dia jual mahal pastu dia tu asyik rapat je gan cousin lelaki dia tu. Orang jeles la ma tengok dorang tu. Then biasa la bila kita tengah marah an mesti ada benda yang menghasut suruh buat benda jahat. Siapa lagi kalau bukan setan. Tapi situasi orang ni, ada 3 ekor setan hasut orang suruh malukan cousin crush orang tu. Hmm mama faham tak?" Mama geleng kemudian dia angguk. Adu mama ni.

"Tak sekarang ni, yang ko emo sangat nape? Diri sendiri salah nak merajuk bagai. Eee tak gentleman laa anak aku sorang ni" mama mencubit paha aku. Aku mencebik. Ingat kan dia nak support aku tapi lain pulak jadinya.

"Alaaa mama nii, orang pun nak rasa bahagia jugak !" Aku merengek sambil mengoncangkan lengan mama.

"Eh eh sudah, nak bahagia kan? Ha meh sini tengok calon mama ni" aku pun akur lalu tengok gambar yang ditunjukkan oleh mama.

"Eh eh sudah, nak bahagia kan? Ha meh sini tengok calon mama ni" aku pun akur lalu tengok gambar yang ditunjukkan oleh mama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Ni ha calon nya, yang perempuan tu, namanya jung rose. Mama kenal perempuan ni dari jiran kita, lisa yang belt pink tu. Ko jangan tengok yang laki tu pulak, mama tak ajar yangyang bengkok" aku mencebik.

"Ala mama ni, orang tak berkenan lahh. Orang nak crush orang jugak" aku merengek. Mama menggulingkan mata nya.

"Ha tengok la tu memilih. Kalau camni lah perangai takde siapa nak kat yangyang tau"

"Kerash yangyang tu macam mana orangnya ? Cantik sangat ke?" Soal mama.

"Cantik mama, tau tak orang fell in luv gan dia waktu orang nak buang bekas minuman tuptup kena kepala dia ehek. Sweet kan cinta pandang pertama orang ni?" Ujar aku dengan bersungguh tapi mama buat donno je.

"Ha pastu nama dia Yuna. Yuna ni memang cukup purrfect lah ! Yuna bagai kan y/n. Dia cantik, comel, baik tu sikit lah, garang rawr gitchew and yang paling penting dia sama macam mama savageee. Mama suka tak?"

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now