sixteen

689 106 13
                                    

Author pov 🧡

Buku yang berada di tangan di tenungnya lama sehingga seseorang menegurnya.

"Kau kenapa Yang ? Termenung je dari tadi" yangyang hanya menggeleng tanda tiada apa yang perlu dirisaukan.

"Cerita lah yangyang ! Kang aku cubit kau barutau" ugut renjun. Yangyang mengambil tangan renjun kemudian letak di lengan nya. Renjun memandang yangyang hairan.

"Kau cubit je la aku ni, aku dah tak kisah" katanya dengan lemah.

"Ni mesti pasal Yuna kan ?" yangyang mendiamkan diri nya.

"Kali ni kenapa pulak ?"

"Semalam aku kan pergi beli komik limited edition kat kedai 7e, pastu aku ternampak Yuna dengan someone" ujar yangyang sambil menunduk.

"Dah tu ? Nak sedih kenapa nya ?"

"Sedih lah ! Dah lelaki tu pergi gedong Yuna masuk dalam klinik. Tau tak betapa retaknya hati aku? Terus tak jadi beli buku komik aku" renjun ketawa sambil menepuk paha yangyang.

"Kau ni, adu payah lah ada kawan yang cemburu memanjang. Dah Yuna sakit mestilah dia gedong" renjun cuba menenangkan yangyang. Atau patut ke yangyang tenangkan renjun yang gelak sampai tak ingat dunia?

"Ni aku malas nak citer kat kau, suka sangat perlekeh kan aku" yangyang mencebik. Buku yang dia pegang dihempas kuat sehingga pustakawan memandang nya dengan pandangan maut menyuruh yangyang bahawa jangan bising.

Yangyang meminta maaf kemudian bangun untuk beredar.

"Weh, kata nak belajar takkan nak balik dah kot ?"

"Aku nak balik, takde mood nak belajar" katanya lalu keluar dari perpustakaan.

Dia berjalan pulang ke rumah. Kalau ikutkan cuti sekolah macam ni, patut nya dia merayau pusing satu taman perumahan. Tapi akibat tiada mood dia hanya mahu berehat di rumah saja.

Pintu dipulas lalu dia masuk ke rumah tanpa memberi salam. Sofa di ruang tamu menjadi sasaran nya untuk berehat.

Dia baring sambil menyeluk poket untuk mengambil fon.

Apps instagram dia tekan.

Injunie_

Throwback ii@yejihw

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Throwback ii@yejihw

yejihw,yunalew-,fullchan and 28 others

yejihw | eleh dah rindu tu cakaplah adoii

Injunie_yejihw | ah takde masa aku nak miss kau, aku bwt sbb bosan jerpp !

Yunalew- | macam ada smtg fishy jee🌝

Injunie_Yunalew- | ngarut ape ko🌚

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now