Author pov 🧡
'PANG'
"OH MAK KAU INJUN"melatah haechan. Keadaan di sekeliling gelap akibat lampu terpadam.
"Weh,asal tetibe gelap ni?"Yuna mencuit cuit haechan.
"Aku taktau lah,jom kita turun dulu"
Untuk keselamatan,haechan selaku lelaki memimpin Yuna untuk berjalan sambil memegang torchlight.
Mereka menuruni anak tangga satu persatu.
"Weh mana mark??"tanya Yuna,gelabah. Sayang jugak dia kat mark.
"Jap kau tunggu sini,biar aku gi check kat sofa"
"Ee kau ni,cakap macam sofa tu jauh padahal depan aku je. Tau lah kau takut"Yuna menempis tangan haechan.
"Weh dorang takde kat sini lah,aku rasa dorang dah-"kata kata haechan mati apabila mereka terdengar suara seseorang di luar rumah.
"Bunyi apa pulak tuu?"
"Jomlah keluar,duduk lama lama kat sini susah. Dahlah kau tu gelap aku tak nampak"perli Yuna. Haechan disebelah mencebik.
Mereka pun keluar lah dari rumah. Tercenggang mereka berdua apabila ternampak mark dengan kawan kawannya sedang bersenang lenang di luar sambil bermain gitar.
"Eeee, pabo mark! Kau buat apa ha kat luar ni?! Puas aku cari kau! Aku ingat kau dah kena sorok gan hantu!"marah Yuna. Mark memandang Yuna dengan riak terkejut. Selepas tu,dia pandang pula haechan yang di belakang Yuna.
"Kenapa rumah kau tetibe jadi gelap? Kau tak bayar bil api ke apa?"soal haechan pula.
Kemudian mark, taeyong, johnny dan yuta memandang satu sama lain.
"Oh tu sebab.."
Flashback
"Weh bosan lah asyik buat assignment je"keluh taeyong sambil berbaring.
"Ish kau ni tak habis habis bosan,esok nak kena hantar dah assignment ni"johnny hanya menggeleng kan kepalanya. Dipandang pula yuta yang tersengguk sengguk kepalanya. Maybe mengantuk?
"Woi yuta! Bangun ,tido pulak kau"bahu yuta terhinjut akibat terkejut. Dia menjeling johnny.
Taeyong yang berbaring di karpet tu,mengiring ke kanan menghadap bawah sofa. Matanya mengecil bila ternampak sesuatu di bawah sofa.
Dia cuba mengapai benda itu.
"Eh,aku jumpa bola tennis lah"ujar taeyong dengan teruja. Dia menunjuk bola tennis tu kepada kawan kawan nya tapi malang dia dipalau. Sian bubu kita.
"Mainlah kau bola tu sorang sorang,macam budak budak je. Cuba tengok mark tu tekun je belajar ha"johnny menjuih bibir menunjuk mark yang tekun menekan papan kekunci laptop.
Taeyong hanya menggulingkan matanya. Bukan idea dia nak buat assignment ni. Sebenarnya dia ikut, sebab nak main je bukan nak belajar.
Taeyong melambung lambung kan bola tennis. Semakin tinggi lambungan tersebut akhirnya bola tu terkena lampu. Dan pecah.
'PANG'
"WEH LARII"taeyong keluar dari rumah mendahului yang lain.
YOU ARE READING
notice me, crush ! ❥ yangyang ✓
Fanfictionhidup sebagai seorang pelajar sekolah ni mesti kena ada crush. tipulah kalau takda dan lagi teruk bila crush tu tak notice kita fuhh beroken teruk ! " weh ! perempuan mana tu yang jalan dengan crush aku ?! " " kau tak tau ke ? tu awek dia lah "