'six'

932 141 35
                                    

Yangyang pov 🧡

Aku berjalan kaki untuk ke sekolah. Aku ternampak budak-budak yang sedang bermain di bustop.

Aku pergi ke arah mereka sebab aku ni peramah orang nya.

"Hai dik,main apa ni?"tanya ku.

"Kitaorg main doktor ii,hyung nak main?"tanya salah seorang budak lelaki tu.

"Nak tapi sekejap je tau"aku duduk disebelah mereka.

Kemudian ada sorang budak ni dia scan dahi aku guna termometer inframerah. Mana dia rembat entah benda alah tu.

"Titt"budak tu buat bunyi.

"Omo hyung!"dia membulatkan matanya memandang ku. Aku pun terkejut jugak,aku demam ke?asal dia pandang macam aku ada sakit?

"Hyung positive single lah!"

...

Ee ada gak yang kena cepuk satgi. Budak-budak pun pandai perli aku. Tau ii je dia yang aku single.

Aku cuba bersabar dan menayangkan senyuman kepada budak tu.

"Aigoo,takda ubat ke dik?"tanyaku dan masih tersenyum lagi.

"Takda lah hyung,ubat taken dah habis. AHAHAHAH"

Amboi sedapnya ketawa sampai tak ingat dunia. Tunggulah kau besar nanti entah ii positive single jugak. Fedap bang.

"Suka ye dia,dahlah hyung nak pergi ni bye"aku mencubit pipinya dan berlalu pergi. Tak sanggup aku nak duduk lama ii tak pasal ii dia perli aku lagi.

***

'kringg'

Bunyi loceng kedengaran yang menandakan waktu rehat.

Aku melihat renjun disebelah. Laju betul kemas barang dia,tak sabar nak melahap lah kot.

"Weh injun,nak tanya ni"

"Ha tanya jelah"

"Yuna tu-"

Aku terpaksa potong percakapan ku sebab renjun dah buat muka yang susah aku nak tafsirkan.

"Kau suka dia eh?"tanya dia padaku sambil menjongketkan kening.

"Aku rasa aku suka dia"kataku dengan nada seperti berbisik.

"Dia tu susah sikit nak bergaul dengan laki terutama yang macam kau ni sebab kau kan budak baru"katanya lagi.

"Kalau aku cuba dulu tak salahkan? Mana tau terbuka hati dia nak terima aku"

Renjun membuat muka'jangan cringe sangat bruh'

"Suka hati kaulah liu yangyang oi,aku support je nanti roger aku bila dah couple tuu"dia menepuk bahuku sebelum keluar dari kelas.

Aku memandang Yuna yang tekun menyiapkan kerja sekolahnya. Tak keluar rehat ke dia ni?

Aku mengambil keputusan untuk tegur dia dulu. Aku kan laki kena gentleman sikit.

"Err hai yuna,aku yangyang. Sorry pasal semalam tu"aku mengambil kerusi dan duduk dihadapannya.

"Ok"

K tu awkward.

"Kenapa tak rehat?"tanya dia.

Omo dia tanya aku lahh!
Bangga sebab crush care pasal aku.

"Malaslah nak turun"

Dia hanya mengulingkan mata ke atas. Juling barutau.

"Weh yuna-eh yangyang buat apa kat sini?"tanya yeji yang datang dari mana entah. Spoil betul aku nak berduaan dengan Yuna.

"Saja je nak kenal ii gan korang"kataku sambil senyum. Aku dengan senyuman mana pernah berpisah. Kalau aku tak senyum tu bukan yangyang lah namanya.

"Oh jomlah join kitaorang rehat,Yuna dahlah buat homework tu. Jom makan aku lapar ni"kata yeji kemudian menarik tangan si Yuna.

Yuna mendecit sebelum bangun.

"Betul ke aku boleh join korang ni?"tanyaku untuk kepastian.

"Yea sure,lagipun kitaorang pun nak kenal kau jugak kan Yuna kan?"yeji menyiku Yuna yang disebelah nya. Aku tengok Yuna ni bersabar je nak hempuk si yeji ni.

"Dah jomlah rehat tadi kau yang kebulur sangat"kata yuna kemudian keluar dari kelas. Aku dan yeji hanya membuntuti Yuna yang di hadapan.

Kami berhenti di koop.

"Weh ramai oranglah,aku malas betul nak beratur"yeji merungut sebab koop dah penuh dengan orang beratur.

"Korang pergilah cari tempat duduk dulu biar aku yang belikan"cadangku.

"Kalau camtu aku nak air kotak laici 2"

"Oh ok"baru je aku nak pergi tetiba yeji panggil aku.

"Kat Yuna tak tanya ke?"

"Aik bukan kau kata nak air kotak laici 2 ke?satu tu untuk Yuna kan?"aku mengaru kepala.

"Taklah. Dua ii tu aku punya"dia menjawab dengan muka innocent dia tu.

Haih aku fikir dia nak bagi Yuna satu.

"Takpalah aku tak lapar pun"kata Yuna lalu pergi.

"Aku pergi dulu ye"kata yeji pula.

Haih betullah kata renjun si Yuna tu susah nak dekat.

Takpelah yangyang kau kene berusaha untuk dapatkan dia. Kau kan lelaki sweet talker mesti dapat punya dia tuu.

Tanpa membuang masa aku pun beli air yang minah yeji tu order and pergi ke arah mereka yang duduk di meja bulat.

Tbc💚

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now