'four'

927 149 11
                                    

Yeji POV 🧡

Aku melangkah masuk ke dalam cafe dan mencari kelibat si Yuna. Aku nampak Yuna duduk di bahagian yang tersorok sikit means bahagian belakang lah juga.

Aku duduk dihadapannya.

"Wahh AWAL nya yeji kau datang"Yuna menekan perkataan 'awal' tu. Hm perli aku la tu.

"Ala sorry ah jem tadi"

"Hm banyak la alasan kau"

"Ha,kau nak ape dari aku ni?sampai suruh lepak cafe ni"soal aku sambil menghirup sedikit air Yuna.

"Aku ade satu plan boek ni! Kalau kita ikut je plan ni confem dak sekolah kita dah tak kutuk aku!"kata Yuna dengan sungguhnya.

"Aduu plan ape lagi ni? Aku taknak terlibat dah nanti jadi macam tahun lepas"

"Ala yeji to.."

Aku memotong percakapan Yuna"dahlah Yuna,kau tak serik lagi ke?kau lupakan jelah ape yang berlaku tu..kalau kita ikut plan kau tu belum tentu lagi dorang akan berhenti kutuk kau,nanti plan kau jadi useless je"

Actually aku bukan tak nak tolong Yuna,tapi tulah plan Yuna ni semua pelik belaka. Dia bukan nak selesaikan masalah tapi nak tambahkan adalah!

Aku memandang Yuna yang senyap dari tadi..merajuk ah tu

"Weh yuna,sorry lah..aku bukan taknak tolong kau tapi kau pun tau kan?"

"Hm,takpelah"

Alaa dia start dah nak buat aku jadi serba salah nii! Kene cari topik nak bual nii kalau tak abis akuu

Hmm cepatlah yeji fikirr!
Ha!cite pasal tu lah

"Weh Yuna,tau tak tadi aku jumpa Lucas gan jisu waktu aku nak masuk cafe ni"

"Siyeslahh!?"Yuna membulatkan matanya.

"Ye wehhh,pastu ann Lucas tegur aku dia tanya nape kau asyik avoid dari dia. Aku pula taktau nak kata ape,aku just cakap kau bendera merah"

. . .

"YA AMPUN!ASAL KAU BEBAL SANGAT!KALAU YE PUN BLUR WAKTU TU,JANGANLA CAKAP AKU CAMTUU!"jerit Yuna padaku. Malu siak aku dahlah orang lain tengok ke arah kami berdua. Dasar taktau malu punye perempuan!

"Woi lek ah,malu siot!"kataku sambil menutup muka akibat malu

"Nak lek camne nya dah kau cakap camtu kat lucas.hm murung aku nak gi sekolah esok"

"Haha lek ah,ala Lucas je pun bukannya minah bawang"

"Better minah bawang yang tau dari Lucas yang tau!Lucas tu laki yeji oi!"

Yuna menunjal nunjal kepalaku,amboi marah nau dia ni.

"Sorry la,kau pun tau an kalau aku blur. Aku blur betul ii bukannya main ii"

"Banyak ah kau"

"Susah dapat kawan cam gini,kalau yangyang tu betul ii wujud taktau lah aku camne jadi"aku hanya mengeleng kan kepala.

"Mustahil la,kau pun tau an yangyang tak wujud kat sini"

"Eleh,kalau dia wujud camne?aku doakan yangyang wujud dan bantu kau ke arah jalan yang lurus,aamiin"

"Aku selama ni lurus je eh,kau je yang bengkok gan si hyunjin tu"

Aku mengulingkan mata ke atas. Cakap orang konon,diri sendiri tak sedar heh.

End yeji POV🧡
------
Yuna melentokkan kepala nya di atas meja. Baru je nak terlelap tetibe ada geng malaun datang. Sapa lagi kalau bukan hendery, xioujun gan ten. Dorang bertiga femes kat sekolah ni sebab dorang tu kaki buli.

"Hai Yuna,sorry ganggu.saya nak suruh awak ajarkan homework mate semalam boleh?"rayu hendery supaya Yuna dapat menolongnya.

Yuna hanya mengangguk tanda setuju.

Hendery duduk di meja kosong bersebelahan gan Yuna.

"Erm Yuna,kalau kita rehat sama ii boleh tak?" Yuna memandang hendery yang berada disebelahnya.

"Kalau kau datang sini nak suruh aku ajarkan aku tak kisah pun tapi kalau datang sebab lain,sila blah"

"Ok ii sorry,ha sambung balik apa yang awak ajar tu"

"Lagi satu, please jangan nak ber'awak saya' sangat la. Aku tak suka. Gan kawan aku pun aku guna bahasa kasar takkan gan kau aku nak ber'awak saya' pula"marah lagi Yuna.

Hendery hanya membisukan diri. Lama selepas itu,dia meminta diri untuk masuk ke dalam kelas.

"Haih,rosak mood pagi aku je"keluh Yuna lalu menyambung tidonya yang terbantut tadi.

Sorry lambat update
Vote ok💚💚

 notice me, crush ! ❥ yangyang ✓Where stories live. Discover now