8 -jealous

3.2K 79 0
                                    

Carina membasuh tangannya yang kotor sebelum keluar dari dapur untuk mengambil telefonnya yang berbunyi di ruang tamu. Dia melihat nama pemanggil lalu tersenyum.

"Aiman!" Jeritnya ceria

"Ciao, Carina. Harini you busy ke?" (hello)

"Tak. Tak busy. Besides, harini I tak kerja tau"

"Really? Perché?" (Why?)

"Nick tak kerja. So he said there is no point for me to come sebab dia kata I kerja buat air untuk dia je. Bukannya untuk orang lain."

"Oo. Okay, great. Jom keluar? Petang ni lepas I balik kerja I terus pick you up. Okay tak?"

"Okay. Boleh. Jumpa nanti. Arrivederci" (bye)

"Okay, bye"

Carina tersenyum riang. Dia kembali ke dapur untuk menyambung membuat dessertnya tadi.

*****

"Where are we going?" Tanya Carina setelah lama mereka berdiam diri di dalam kereta.

"We going on a trip, in our favourite rocket ship. Zooming through the sky" Carina ketawa ketika Aiman menyanyikan lagu tadika itu.

"Little Einstein" Carina menyambung dalam tawanya.

"Okay ni serious. Kita nak pergi mana?"

"Alah adalah. Mana boleh bagitau. Tak surprise la nanti. Eh btw, mummy rindu you tau. Dia kata dia nak sangat jumpa you"

"Really? I pun rindu mummy. Lama gila tak jumpa. Nanti you bawak la I jumpa mummy ea."

Aiman tersenyum lalu mengangguk. Mereka berhenti di sebuah restaurant yang dikunjungi ramai. Carina terlampau sibuk melihat sekeliling restaurant itu sehingga dia tidak sedar yang Aiman membukakan pintu untuknya. Carina melemparkan senyuman lalu keluar dari kereta. Mereka berjalan beriringan memasuki restaurant itu.

"You nak order apa? Eh wait. I tau. Nasi pataya dengan orange juice kan?"

"Eh you still ingat ea"

"Of course. If you want to know, this is one of my favourite restaurant tau. Walaupun tak fancy sangat but for me this is already posh"

"Okay kalau macam tu, lepasni I akan selalu visit restaurant ni" Carina menghadiahkan senyuman kepada Aiman.

Setelah selesai order dan makan, mereka kembali duduk di dalam kereta. Aiman mengambil sesuatu di tempat duduk belakang. Dia menghulurkannya sebuah kotak kecil kepada Carina.

"For you"

"Really?" Aiman mengangguk. Carina membuka kotak dan melihat seutas gelang yang cantik.

"Serious ke you? Nampak macam mahal ni. Plus, it's so beautiful." Carina menyentuh perlahan gelang tersebut. Dia menutup semula kotak itu dan menghulurkannya kepada Aiman.

"I'm sorry. This is so expensive. You bagila dekat mummy ke siap siapa ke. I rasa macam tak layak pulak"

"Aik kenapa pulak. Ni memang i nak bagi dekat you. You takyah la nak fikir sangat. Anggap jela ni sebagai hadiah dari I."

Tanpa banyak kata, Aiman terus membuka kotak itu dan memakaikan gelang itu pada Carina.

"See. You look cute wearing this"

Carina memandang gelang ditangannya lalu dia memeluk Aiman.

"Grazie" (thank you)

"Prego" (welcome) Aiman membalas pelukan Carina.

Carina AmelynWhere stories live. Discover now