4

10 0 0
                                    

„Cóż, jeśli większość zostanie podzielona na pół". Jego siła nie powinna jej zaskoczyć, ponieważ prawie ją zmiażdżył. „Dlaczego wszyscy patrzą teraz na mnie tak jak bym była przestępcą ? Zamiast tego zapytać mnie o jego aresztowanie za napaść. A tak przy okazji,powinieneś być w Vermont i nie musiał ukrywać się tutaj. " Ja tu mieszkam.I nie muszę się ukryć we własnym domu. Zmarszczył brwi. - Skąd wiedziałaś, że powinienem być w Vermont?
Tak powiedziała twoja babcia. Ana potarła kostkę. „A ty się ukrywałeś. Byłeś w ciemności „Byłeś w ciemności".
„Podziwiałem widok. Jestem ułożony w romantyczny sposób. O ile mi wiadomo, to nie jest przestępstwo.
Ustalimy to. Oficer zrobił krok do przodu. „Zabierzemy ją do biura, Philip . „Chwileczkę - Philip wykonał ledwo widoczny gest ręki, ale to wystarczyło, by zatrzymać gliniarza." Czy moja babcia powiedziała ci, że jestem w Vermont?
Zgadza się, panie Black - wtrącił się Albert. - To jest Ana, a ona jest tu na prośbę twojej babci. Sam to zweryfikowałem. Nikt z nas nie wiedział, że pan w domu. w jego głosie było słychać stanowczość. Philip zignorował to. - Znasz moją babcię? Patrząc zapytał Ane.
Tak . Zatrudniła mnie.
A dokładnie? Jego oczy pociemniały jak groźne niebo tuż przed bardzo silną burzą.
Jego babcia powiedziała jej wszystko o swoim wnuku Philip. Powiedziała, że ​​doskonale jeździ na nartach, że mieszkał w Arktyce od roku, że biegle włada językiem francuskim, włoskim i rosyjskim, ćwiczył cztery różne sporty walki i że nie pozwolił nikomu czytać jego książek , zanim całkowicie nie skończył . Powiedziała tylko, że on może być tak onieśmielający. „Aby przygotować twój apartament na sezon świąteczny".
„I? „
I co? Nic więcej. Co mogło być z innego powodu? " Widziała sardoniczny blask w jego oczach. „Myślisz, że włamałam się na spotkanie z tobą?"
„To nie byłby pierwszy raz, gdy coś takiego się wydarzyło."
„Czy są kobiety, które to robią?" Poczuła mieszankę przerażenia i fascynacji. Nawet nie mogła sobie wyobrazić, że posunąłaby się tak daleko, by spotkać mężczyznę. „Jak to dokładnie działa? Zaatakują twój dom, a potem rzucają się na ciebie?"
„Ty to powiedz". Skrzyżował ramiona i spojrzał na nią wyczekująco.
„Jaki plan opracowałaś z moją babcią?"
Zaśmiała się, ale zrozumiała, że ​​nie żartuje. Poprawię całkiem dobrze gotować , ale nawet ja sama „Nigdy nie byłam w stanie przygotować romansu. Zastanawiam się, jaki przepis jest potrzebny. Uncja nadziei zmieszana ze szczyptą szaleństwa?" Pochyliła głowę i mówiła dalej: „Nie dlatego, że jestem kobietą, która uważa, że ​​mężczyzna powinien wykonać pierwszy ruch, ale nigdy nie włamałam się do mężczyzny, żeby zwrócić jego uwagę. Wyglądam na zdesperowaną , panie Black ?
W rzeczywistości była bardzo zdesperowana, ale nie mógł wiedzieć, dopóki nie przeszuka jej torebki i nie znajdzie jednej prezerwatywy. Miała nadzieję, że życie będzie pełne pasji;
spektakularny zwrot, ale wydawało się to coraz mniej prawdopodobne. „Czy naprawdę sądzisz, że gdybym chciała włamać się do mężczyzny, aby go uwieść, zrobiłbym to w śnieżnych butach i grubym swetrze? Zaczynam rozumieć, dlaczego potrzebujesz tak dużego mieszkania dla siebie. Twoje ego najwyraźniej potrzebuje dużo miejsca, ale zapominam, że masz w tym wiele rozpaczy. "Rozpacz ma wiele twarzy. gwarancja, ponieważ jesteś bogaty i przystojny, więc twoje przeszłe doświadczenia prawdopodobnie naprawdę się wydarzyły. Błąd w tym że to ty powinieneś być w Vermont.
„Nie jestem w Vermont."
„Teraz to wiem. Moje siniaki są tego dowodem ".
Policjant nie mógł się śmiać. „Czy wierzysz w jej historię, Philip ? „Niestety tak jest. Brzmi dokładnie tak, jak zrobiłaby to moja babcia. " Zaklął cicho. Agent z Nowego Jorku spojrzał na niego z niezbędnym szacunkiem dla jego słownictwa. „Co chcesz, żebyśmy zrobili?" Mówił ze spokojnym autorytetem kogoś, kto rzadko zaprzeczał, a Ana z fascynacją obserwowała, jak wszyscy ociekają, wszyscy oprócz Alberta, który stał w drzwiach, a Philip spojrzał na niego pytająco. Dziękuję Ci za troskę lecz sobie radzę ".
„Moją troską jest panna Ana ". Albert nie poruszył się i spojrzał na Anę. „Może było by lepiej przyjść tu ze mną."
Zmieszana powiedziała: „Dziękuję, Albert, ale nic mi nie będzie. Mam trochę siniaków, ale mogę też dobrze wytrzymać. Nie muszisz martwić się o mnie:
„Jeśli zmienisz zdanie: jestem tu do północy. Spojrzał podejrzliwie na Philipa. „Przyjdę i popatrzę, zanim wyjdę.
„To miło z twojej strony. Wyszedł i zamknął za sobą frontowe drzwi. „

Więc nie poddajesz się?" W jego ciemnych oczach błyszczały zabawne światła.
Typowy komentarz dla kobiety. "„ Nie lekceważ mnie, panie Black Załatwię cię tak , jak to możliwe. W jednej chwili nic nie zauważasz, a dwie sekundy później leżysz bezradnie na plecach. "
„Tak jak poprzednio, masz na myśli?" Zignorowała jego sarkazm. „To było inne.
Nie spodziewałam się, że ktoś będzie w domu. Nie byłam przygotowana. Następnym razem będę. " „Następnym razem?"
„Następnym razem, gdy rzucisz się na mnie i spróbujesz wepchnąć mnie na podłogę. To było jak odciski dłoni gwiazd w Hollywood Walk of Fame, ale całe moje ciało. Twoja podłoga wygląda teraz prawdopodobnie jako miejsce zbrodni z zarysem mojego ciała. "
Philip spojrzał na nią badawczo. - Wygląda na to, że masz dobre relacje z portierem tego budynku. Znasz go od dawna?
„Około dziesięciu minut.
„Dziesięć minut, a on chce cię obronić swoim życiem? Czy zawsze wywierasz taki wpływ na mężczyzn?"
„Nigdy nie wywierala na mężczyzn. Nigdy na przystojnych , młodych , samotnych mężczyzn ".
Szybko zmieniła temat: „Dlaczego policja nie aresztowała?"
„Ponieważ powiedziałeś, że nie popełniłaś przestępstwa." Mówiłem o tobie. Powinni byli cię zmiażdżyć i przestraszyć.
Wróciła myślami do jego ciała, noga, jego ciepły oddech na policzku i spocony ciężar. Ich oczy się skrzyżowały, wpadła na pomysł, by ją podnieść. Myślał też o tej chwili. - Skradałaś się w moim mieszkaniu. A gdybym chciał cię zabić, byłabyś teraz martwa
. „Czy to powinno mnie uspokoić?" Potarła bolące żebra i przypomniała sobie, że nawet jej wyobraźnia oszalała, nie było to romantyczne spotkanie.
Philip Black spojrzał na nią stalowym spojrzeniem. Było w nim coś, co nie wydawało się całkowicie bezpieczne. „Czy atakujesz każdego, kto wchodzi do twojego mieszkania?
" Tylko tych, którzy nie zostali zaproszeni.
" Zostałam zaproszona. Co powiedziałabym ci natychmiast, gdybyś zadał sobie trud, by zapytać. I sądzę, że dzięki twojej wiedzy o przestępczości poznasz różnicę między niewinną kobietą a przestępcą.
" Obejrzał ją. „Przestępcy nie zawsze są łatwi do rozpoznania. Nie zawsze mają zarost i nieprzyjemny wygląd.
Myślisz, że natychmiast rozpoznajesz złego mężczyznę? "„ Zazwyczaj dość szybko rozpoznaję przegranego, natychmiast rozpoznaję przystojnego mężczyznę, więc myślę, że dość szybko widzę złego mężczyznę. "
„ Och tak? " Zrobił krok bliżej. „Źli ludzie są wszędzie. Dostosowują się do swojego środowiska. Często jest to osoba, której najmniej podejrzewasz. Taksówkarz, prawnik ... "przerwał, a następnie kontynuował:„ ... drzwi. Czy on celowo próbował ją przestraszyć?
* Twój portier, Albert, jest jedną z najbardziej pomocnych osób, jakie kiedykolwiek spotkałam, więc jeśli spróbujesz mi powiedzieć, że to przestępca, nie wierzę ci. Większość ludzi, których znam, jest po prostu przyzwoita.
„Czy ty nigdy nie oglądasz wiadomości?"
„W wiadomościach pokazują tylko złą stronę ludzkości, panie Black. Nigdy nie widzicie milionów małych, przyjaznych gestów, które mają miejsce na całym świecie każdego dnia. Ludzie pomagają starszym kobietom przechodzić na drugą stronę, robić zakupy dla swoich sąsiadów „Jeśli są chorzy. Nigdy o tym nie słyszysz, ponieważ dobre wiadomości nie są interesujące, podczas gdy to działania wiążą społeczeństwo. Złe wiadomości sprzedają się lepiej".
* Czy naprawdę w to wierzysz? " „Oczywiście i nie zamierzam przepraszać za patrzenie na pozytywną stronę ludzi. U mnie szklanka jest w połowie pełna. To nie jest przestępstwo. Widzisz w ludziach zło, widzę to, co dobre. I naprawdę wierzę że większość ludzi jest dobra. " „Widzimy tylko to, co ktoś chce, abyśmy zobaczyli. Nigdy nie wiesz, co jest pod powierzchnią ". Miał niski głos, a jego oczy hipnotyzowały. Kto wie, mężczyzna, który pomaga starszej kobiecie przejść przez ulicę, a potem patrzy na swoje brudne zdjęcia na swoim laptopie w domu. A ten miły dżentelmen, który robi zakupy dla sąsiadów, jest być może piromanem lub niebezpiecznym psychopatą, który chce zobaczyć, jak łatwo włamać się do sąsiadów. Na zewnątrz nigdy nie widzisz tego, co ktoś ukrywa. "
Ana patrzyła na niego w szoku, zszokowana jego czerną światopoglądu. To było tak, jakby ktoś spryskał brzydkie graffiti jej nieskazitelną wizją życia. „Wyglądasz na skorumpowanego z zewnątrz. może dobrze wygląda, ale od wewnątrz mam cyniczny, chory umysł. "
„Dziękuję". W jego ustach pojawił się cień uśmiechu: „Tak powiedział New York Times w recenzji najnowszej książki".
Nie miałam tego na myśli jako komplementu, ale może być tak, aby odnieść sukces. W swojej pracy musisz zagłębiać się w ciemną stronę ludzi, co wpłynęło na twój świat myśli. Większość ludzi rozumie cię tak, jak się wydaje - powiedziała stanowczo. „Na przykład spójrz na mnie. Przyjrzyj się. Czy wyglądam jak morderca?

Zima w New York Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz