You

340 9 5
                                    

הסדרה הראשונה בספרנו הולכת להיות 'You', שאולי חלקכם כבר מכירים, ואם לא... אז אתם מכירים עכשיו. העונה הראשונה בסדרה מבוססת על ספר בעל אותו השם, מאת קרוליין קנפס.

גיל צפייה מומלץ: 16+

ז'אנר: מותחן פסיכולוגי, רומנטיקה, פשע

מספר עונות ופרקים: 2 עונות, 10 פרקים לכל עונה (עונה 3 צפויה לצאת בשנת 2021)

כמה זמן פרק?: 45 דקות בממוצע

היכן ניתן לצפות?: Netflix, אתר סדרות

אזהרות מיוחדות: מכיל שפה גסה, תיאורי יחסי מין ויחסי מין עצמם, דם, פשע, אלימות, אזכורי אלכוהול/סמים, ועוד הרבה דברים נפלאים שלא מומלצים לקטנטנים שבנינו. 

מעט על הסדרה: מסענו מתחיל עם ג'ו גולדברג, בחור חמוד בעל חנות ספרים בלב ניו יורק, שאליה ביום בהיר אחד נכנסת מישהי בשם גוונביר בק. רק ממראה ראשון, ג'ו שלנו כבר יודע דברים מסוימים ושם לב לפרטים הקטנים- מהדרך שבה היא מתלבשת, צורת ההתנהגות שלה, מי יכול להיות הסופר שאת ספרו היא תקנה על בסיס ניחושו וניסיונו הרחב. הם מיד מתחילים שיחה זורמת ביותר כאשר היא מבקשת ממנו עזרה, ובשיחה הזאת אפשר לראות בבירור שיש לשניים את ה-'קליל' המיוחד הזה.

במילים אחרות- ג'ו פשוט מתאהב בה על המקום. והרי, הוא עצמו בסך הכל בחור נחמד, עם אהבה עמוקה לספרים שאיתם גדל מאז שהיה ילד, ולב של זהב- במיוחד עבור הילד של השכנה בשם פאקו, שנאלץ לסבול את החבר השיכור של אמא שלו. ג'ו נוהג מדי פעם להביא לו אוכל שהוא בדיוק קנה, או אפילו ספר מוצלח בשביל לעזור לילד לברוח מחיו הפחות המוצלחים.

במבט מבחוץ, ג'ו נראה כמו בחור נורמטיבי למדי. או כך אתם בטח חושבים.

האהבה שלו אל דמות האישה שנכסה אל חיו היא עוצמתית ומסחררת, אבל מי יודע שבעולם כמו שלנו תמיד צריך להיות זהירים, במיוחד אחרי הניסיון האחרון שלו באהבה. ולכן, ג'ו עושה מה שכל אחד אחר יכול לעשות במצב כמו שלו- הוא מחפש אותה באינטרנט. הוא כבר יכול לומר מי היא באמת על בסיס הפוסטים שלה ברשתות החברתיות, מה היא עושה למחייה ומה התחביבים שלה, ואפילו כתובת המגורים שלה, שבה הוא יכול לצפות בה מרחוק בלי לעורר כל חשד. 

אל תבינו לא נכון, ג'ו הוא מסוג הבחורים הרומנטיים, שיעשו הכל בשביל אהבת אמת. הוא רק מנסה להגן על עצמו, להכיר מקרוב את זירת הקרב לפני שהוא נכנס אליה. את כל מה שהוא עושה, הוא עושה בשם האהבה, עבור בחורה שבסך הכל מגיע לה בחור טוב כמוהו. וג'ו עושה את זה, מקדיש זמן מיומו בכדי לעקוב אחרי בק, לראות היכן היא עובדת ועם מי היא נפגשת, לפרוץ אל ביתה ולגנוב לה את התחתונים, ואפילו לנסות ולהרחיק אותה מהאנשים המזיקים לה, כמו האקס המעצבן שבא רק שהוא צריך טובה מינית קטנה.

אהבה היא בסך הכל רגש בסופו של יום, אבל עד כמה רחוק אתם תלכו בשביל אהבת האמת שלכם?

ה-X פקטור של הסדרה: בסך הכל, זאת סדרה שמושכת את העין עם ההבטחה לפשע, דרמה, ורומנטיקה המעורבבים ביחד לכדי כדרה של סדרת מתח מבטיחה. אבל לומר לכם את האמת, היא גם הרבה יותר מזה. 

שרק התחלתי לראות את הסדרה, לא בדיוק ידעתי מה לחשוב על הדמות של ג'ו. אנחנו מבלים את הסדרה בלראות אותו עושה מעשים ממש נבזיים- לעקוב אחרי בחורה, לחדור לחייה הפרטיים, לשכנע את עצמו שהיא שייכת לו, ושמגיע לה בחור כמוהו בחייה? הוא באמת נשמע כמו משוגע מהמדרגה הראשונה (והוא באמת כזה). 

אבל מצד שני, אנחנו לא רואים את הסדרה הזאת מנקודת המבט החיצונית שמציגה אותו כפי מי שהוא באמת, אלא מנוקדת המבט שלו. לאורך הסדרה אנחנו רואים איך המחשבות שלו עובדות, כיצד הגלגלים במוח שלו מסתובבים שהוא רואה את העולם ומסיק לגביו את המסקנות שהוא מסיק. כן הוא עושה דברים רעים, אבל אנחנו גם מבינים למה הוא עושה אותם. הרעיון שלו על המושג אהבה, כיצד הוא תופס רגשות ואיך מוכיחים לעצמך שאתה אדם הראוי לרגש הזה, לאדם הספציפי הזה.

מה שמייחד מאוד את הסדרה היא העובדה שאתה מרגיש ממש סימפתיה עבור אדם שאתה יודע שלא מגיע לו את הסימפתיה הזאת, אבל אתה עדיין מוצא את עצמך אומר: 'איזה מסכן', או 'זה לא מגיע לו'. אני לא יודעת כיצד אתם מרגישים עבור אנסים/רוצחים/גנבים בחייכם היום-יום שלכם, אבל לא חשבתי שאי פעם ארגיש חמלה עבור אדם כמו הדמות של ג'ו.

וחוץ מזה, הסדרה הזאת רק מוכיחה לנו עד כמה כוח האינטרנט הוא כוח שלא צריך לקחת כמובן מאליו. רק מכמה פוסטים בודדים ברשתות חברתיות, אנשים יכולים לדעת עלייך הרבה יותר משאתה חושב. זה הנקודה שיותר באה ללמד אותנו כאן שיעור לדעת על אילו אנשים אנחנו יכולים לסמוך, וגם מי שנדמה לנו כמישהו שלא יכול לפגוע בזבוב גם יכול להיות אדם שמסוגל לבצע מעשים בלתי-נתפסים. 

זאת סדרה שאני ראיתי אותה בפעם הראשונה, היא באמת גרמה לי לחשוב מעבר לעלילה ולדמויות, ועל החיים עצמם, עד כמה אנחנו מכירים את האנשים שמולנו. 

אז אני מקווה שאהבתם, התלהבתם, החוש השישי שלכם מצלצל בקריאות נרגשות שזאת סדרה ששווה לבלות יומיים-שלושה בלהושיב את התחת על הספה ולראות אותה ברצף. אם אהבתם, תתנו לי לדעת! אשמח לשמוע גם מחשבות של אנשים שכבר ראו את הסדרה, או מעוניינים אבל קצת חוששים.

תודה רבה שקראתם עד הלום, ולכו צפו! אני אמתין כאן...

(וגם לידע כללי וחסר פואנטה לחלוטין לסיום- עונה 2 גם ממש טובה, ואיתה הגעתי למסקנה שהדמות של בק נוראית. אני מצטערת, פשוט... היא דמות חסרת עמוד שדרה ואני באמת לא מבינה מה הוא מצא בה. )

סדרות או לא להיותWhere stories live. Discover now