לא פרק של סדרת אנימציה לילדים! לומר לכם את האמת, גם אני הפתעתי את עצמי.
לומר את האמת מאוד התלבטתי אם לכלול כאן את הסדרה או לא, אבל בגלל שכן ראיתי את הסדרה עד סופה לשם שינוי ויש כמה דברים שכן אהבתי ולא אהבתי לגביה, החלטתי שכן לכלול אותה בספר הזה למרות התלונות הרבות שיש לי עליה. אסביר את הכל בסוף, אבל לבינתיים תהינו מחוות הדעת שלי על אחת מהסדרות המוכרות יתר של נטפליקס, שהצליחה גם להכיר אותי לשיר לא רע שהייתי מכורה אליו תקופה מסוימת (והוא אולי ואולי לא מצורף לפרק).
גיל צפייה מומלץ: 16+
ז'אנר: דרמת נעורים, מסתורין, רומנטיקה.
מספר עונות ופרקים: 4 עונות, 49 פרקים סה"כ, 13 פרקים בכל עונה (מן הסתם), מלבד עונה 4
כמה זמן פרק?: 50 דקות בממוצע
היכן ניתן לצפות?: Netflix, אתר סדרות
אזהרות מיוחדות: מכיל אזכורים ותיאורים של מחלות נפשיות, בריונות פיזית ומילולית, אונס, אלימות, שימוש בסמים ואלכוהול, שפה גסה, יחסי מין ואזכורם, מוות, סצנה גרפית של התאבדות בעונה 1.
מעט על הסדרה: מבוסס על ספר מאותו השם מאת ג'יי אשר.
הסדרה מתמקדת בעיקר בסיפורה של האנה בייקר- נערה מתיכון 'ליברטי' שלקחה את החיים של עצמה. המוות שלה היה נטל כבד על כל מי שהכיר אותה, אבל נטל מסוים אנחנו יכולים לראות מנוקדת מבטו של קליי ג'נסן- נער שהכיר את האנה שעוד הייתה חיה, ואפילו נדלק עליה בנקודה מסוימת. אבל כמו כולם, הוא לא הכיר באמת את האנה בייקר, עד היום הגורלי שבו הוא וכמה אחרים זכו לנקודת מבטה האקסקלוסיבית מפי הנערה שכבר לא נמצאת בניהם יותר.
אף אחד לא ידע בדיוק מה גרם להאנה לעשות מה שהיא עשתה, שאלה שאפילו קליי בעצמו לא ידע את התשובה עליה- עד שמגיע לביתו קופסת נעליים המכילה 7 קסטות הממוספרות מ-1-13 בלק כחול, המכילות את הסיפור המלא של האנה, ישירות מפיה ואל תוך אוזנם של האנשים שאת סיפורם היא מספרת. כל קלטת, כל איש שעליו היא מדברת, הוא אחד מתוך 13 הסיבות למה היא מחליטה לא להישאר יותר איתנו.
את המסע אנחנו עוברים יחד עם קליי, שכל פרק הוא מקשיב לקלטת נוספת וחושף פרט חדש בפרשה של התאבדותה של האנה בייקר, ואיך בעצם כולם הצליחו להביא למותה בסופה של דבר.
ה-X פקטור של הסדרה: מכל הסדרות שהמלצתי כאן עד כה, אני חושבת שזו הכי כבדה מכולן. אני יודעת שהרבה אנשים ביחסי אהבה שנאה עם הסדרה הזאת, חלק מהסיבה שהספר לא משתווה לאדפטציה הקולנועית, כנורמה של סרטים/סדרות המבוססים על ספרים. אני אישית ראיתי את הסדרה ורק אז קראתי את הספר (גם אחת הסיבות למה פחות אהבתי אותו כתוצאה מכך), אבל זאת לא הסיבה שהתלבטתי אם לכלול אותה בספר הזה או לא. נתחיל מהסיבות הטובות של הסדרה, ונדרדר מכך לרעות.
YOU ARE READING
סדרות או לא להיות
Randomבגדול אני לא אדם מומחה, אבל מספיק משועממת בשביל לראות עונה שלמה ביומיים. המלצות על סדרות לכל גיל, מין, וחיה- תראו בסיכון שלכם.