The Good Doctor

126 5 21
                                    

הלו הלו אנשים! היום מצפה לנו המלצה טיפה מיוחדת מבחינת הפורמט שלה (ככל הנראה זאת היה הפעם היחידה, אבל תבינו למה בהמשך). 

אז בלי לחפור יותר מדי, בואו נתחיל בהמלצה :)

גיל צפייה מומלץ: 13+, יכול להיות אפילו נמוך מזה אם יש לכם את המנטליות לזה

ז'אנר: דרמה רפואית

מספר עונות ופרקים: 3 עונות, 56 פרקים סה"כ. עונה 4 צפויה להתחיל בנובמבר

כמה זמן פרק?: 40 דקות בממוצע

היכן ניתן לצפות?: אתר סדרות, אולי שירותי VOD למיניהם (הבנתי שיש ב-HOT)

אזהרות מיוחדות: דם, איברים פנימיים, ניתוחים (לא לרגישים שבנינו), מוות, אזכור של מחלות קשות, הפרעות נפשיות, מגבלות מנטליות ופיזיות, נגיעה בנושאים רגישים (אוטיזם, הטרדות מיניות, קשיי הורות, אלכוהוליזם ושימוש בסמים, דעות קדומות, פדופיליה, גזענות, הפרעות אכילה, משברי אמונה דתית/אתאיזם, אלימות במשפחה, התאבדות, מילת נשים, גנבת זהות, הריגת חיות, ועוד).

מעט על הסדרה: דרמות רפואיות נהיו אחד מהלהיטים של השנים האחרונות, בהם מוצגים רופאים גאונים בתחומם בסביבתם הטבעית, מצילים חיים ומפענחים מקרים רפואיים מרתקים, תוך התמודדות עם חייהם האישיים, ודרמות נסתרות מאחורי הפרגוד. 

אבל מה שמייחד את הדרמה הרפואית הזו מהשאר, זה העובדה שהדמות הראשית היא לא כל עוד דמות ראשית הגאונית, אשר מפתיעה אותנו כל פעם מחדש עם החשיבה המהירה והבטוחה, ובאופן פלא היא גם הרופא החתיך ביותר במחלקה שכולם רוצים (אני מסתכלת עליכם, האנטומיה של גריי). ד"ר שון מרפי אינו הרופא החתיך הרגיל, אלא מנתח גאון המאובחן עם אוטיזם, ובעל תסמונת סוואנט המקנה לו זיכרון יוצא מן הכלל, וכישרון אבחנה יוצא דופן. 

החלום של שון מאז שהיה קטן היה להיות מנתח בכדי לעזור לאנשים, ולמד והשקיע והדגים יכולות מדהימות מעל ציפייה של כל אחד. אך הדבר היחיד שעוצר אותו מלהגשים את החלום היא העובדה שהוא אוטיסט, מה שגורם כמעט מידית לכל אדם בעל סמכות לא להאמין ביכולותיו. זאת אומרת, כולם חוץ מהמנטור שלו, ד"ר גלסמן, הנשיא של בית חולים בסן חוזה, אשר מאמין ביכולותיו של שון ומשכנע את צוות המנהלים לקבל אותו כמתלמד במחלקת הכירורגיה, במיוחד אחרי שהדגים את יכולותיו המרשימות בהצלת חיו של ילד ממש באותו היום. 

ומשם מתחיל שון את המסע שלו בתור רופא מנתח בבית החולים, שבו הוא לומד מחדש כיצד להתמודד עם הנטייה הקדומה של אנשים לגביו, עם מצבים חברתיים מנוכרים לו, אנשים מכל דת, מין, ורקע, וללמוד כיצד לחיות מחדש בתור רופא מנתח בעל אוטיזם.

ה-X פקטור של הסדרה: לפני הכל, אני חייבת לציין עובדה חשובה ביותר שבמידה כזו או אחרת יכולה להטות את דעתי לגבי הסדרה, וזאת העובדה שאני עוד מעט בשנה השלישית שלי ללימודים בתואר לסיעוד (אני מחכה למחיאות הכפיים שלי בתגובות), וזאת אומרת שאני לפחות חלקית מבינה על מה לעזאזל הם מדברים בכל דרמות הרפואה שבהם רוב הקהל רק שומע מונחים מפונפנים שגורמים לדמות להישמע חכמה וכאילו היא יודעת על מה היא מדברת. אבל גם עם פיסת המידע החשובה הזאת במוחכם, אני לא בשום מובן מומחית רפואית בכל נושא שהוא, גם בגלל שעדיין לא סיימתי את הלימודים שלי , וגם בגלל שלא יצא לי להיות כל כך 'בשטח' בשביל באמת לקבל את הניסיון המלא של לעבוד משמרת כפולה במחלקה ולטפל בכל מטופל עם מצב דינמי שיכול להשתנות  בין רגע על 3 שעות שינה ו-5 כוסות קפה. לכן, קחו כל מה שאני אציין כאן בפרופורציה, אבל דעו שזה בא ממישהו שיודע על מה הוא מדבר (פחות או יותר).

סדרות או לא להיותWhere stories live. Discover now