American Gods

155 7 1
                                    

הלו הלו, זמן רב שלא עודכן ספר זה, אבל אני כעת במרחק פרק אחד מסוף עונה 2 של הסדרה הזאת ופשוט לא יכולתי לחכות ולחלוק את הגילוי שלי עם העולם. אז הנה אני כאן, והנה אתם (אני מקווה), והנה ההמלצה הנוספת שלי על האובססיה האחרונה שלי. 

גיל צפייה מומלץ: 18+ (ממספר סיבות לפי דעתי, אבל אם אתם אמיצים ולא רגישים כמוני 16+ הוא הגבלה סבירה)

ז'אנר: דרמה, מסתורין, פנטזיה

מספר עונות ופרקים: 3 עונות, 26 פרקים בסה"כ

כמה זמן פרק?: 55 דקות בממוצע

היכן ניתן לצפות?: אתר סדרות, Amazon Prime

אזהרות מיוחדות: כל-כך.הרבה.סצנות.סקס.מיותרות (אם אתם מעריצי 50 גוונים נראה לי תשרדו את ה-5 דקות הארוכות והאינטימיות הללו כמעט בכל פרק), עירום חלקי ומלא, רמיזה ליחסי מין, שתיית אלכוהול, ניסיון התאבדות בעונה 1 פרק 4, תלייה של אדם בעונה 2 פרק 5, דם, רצח, אלימות, וכל הטוב הנפלא הזה.

מעט על הסדרה: מבוסס על ספר עם אותו השם מאת נלי גיימן, סיפורנו מתחיל עם שאדו מון, אשר נמצא בימיו האחרונים בכלא אחרי שריצה את עונשו במשך 3 שנים ארוכות הרחק מאשתו. כחמישה ימים לפני מועד שחרורו המיוחל, הוא חש כי משהו לא כשורה, כאילו סערה נוראית ומאיימת מתקרבת וסוגרת עליו, ולכן לא מפתיע איך יום למחרת הוא משתחרר מהכלא, בעקבות אירוע טרגי שנותן לו שחרור מוקדם וכרטיס חד-כיווני חזרה אל הבית שלו באינדיאנה.

בדרך הוא פוגש אדם מעניין הקורא לעצמו 'וונדסיי', שנראה כי יודע יותר מדי על חיו של שאדו מבלי ששאדו יאמר לו משהו לגביו. וונדסיי מציע לשאדו עבודה בתור שומר הראש שלו, עבודה ששאדו ממשיך וממשיך לסרב לה, עד שלבסוף לא נותרה לו כל ברירה אחרת- ובחירה זו תשנה את חיו לנצח.

שאדו נשאב לפתע לעולם נסתר ואחר שלא ידע שקיים באמריקה, עולם שבו האלים הקדמונים מהסיפורים הישנים חיים ונושמים, ומהווים חלק מהאנושות ששכחה אותם לגמרי, וזנחה את אמונתם בהם עבור האלים החדשים של העידן המודרני. שאדו נכלא לכדי קרב וודאי בין האלים הישנים שאיבדו כל מאמין, לבין האלים החדשים שרוצים להוכיח אחרת, וכל זאת עם מסע פנימי שרודף אותו לגבי במה הוא באמת צריך להאמין. 

ה-X פקטור של הסדרה: וואו איפה להתחיל? רק מהשם 'אלים אמריקאים' אני ישר התעניינתי בסדרה ובמה שהיא ניסתה להעביר לצופים שלה. הקונספט עצמו גם היה נשמע כמו מתכון מוצלח לסדרת פנטזיה- אדם מבחוץ שלא יודע שום דבר על עולם המיתולוגיה והאלים נקלע לתסבוכת הרת-גורל שעומדת להשמיד את העולם או להציל אותו מאסון נורא. אבל תנו לי לתת לכם ספויילר קטן, זה גם ממש לא סדרה כזאת. 

בואו נוציא את הדברים הטכניים קודם כל- גישה אמנותית יוצאת מן הכלל, סטים מרהיבים, CGI הייתי אומרת שסביר פלוס (לא הכי טוב שראיתי, אבל לא כזה נורא), ואפקטים ממש טובים. השירים שליוו את הסדרה גם מצאו חן בעיני, וחלק מהם נהפכו כעת לפלייליסט שלי (שזה פלוס נחמד מאוד אם אתם שואלים אותי), והמשחק די נחמד (לא הייתי אומרת זוכה פרסי אוסקר, אבל לא רע בהחלט). יש עלילה עם סוף ברור, אבל הדרך אל הסוף הזה באמת תלולה ולוקחת הרבה תפניות בכל מני כיוונים עד שנגיע לסוף המכריע. 

סדרות או לא להיותWhere stories live. Discover now