בהמשך לאווטאר: כשף האוויר האחרון, התלבטתי מאוד אם לכלול גם את סדרת הבת בספר הזה. אבל בגלל שאני החלטתי לעשות מרתון אווטאר נוסף וחשבתי על הסדרה הזאת שוב, הרשתי לעצמי לכלול אותה כי בהחלט ראיתי אותה מספר פעמים ונהניתי ממנה גם למרות התלונות שיש לי (ולמעריצים אחרים) לגביה.
גיל צפייה מומלץ: +8
ז'אנר: אנימציה/אנימה (שוב, הריב האם זה אנימה. לא ניכנס לזה), פנטזיה, אקשן, קומדיה, הרפתקאות, דרמה
מספר עונות ופרקים: 4 עונות, 52 פרקים סה"כ
כמה זמן פרק?: 23 דקות בממוצע
היכן ניתן לצפות?: אתר סדרות (מדובב ולא מדובב), אפשרי לחפש באינטרנט לצפייה ישירה (צירפתי קישור חיצוני לאתר שבו אני רואה את הסדרה, אפשרי לראות דרך המחשב).
אזהרות מיוחדות: כולל אלימות גרפית (אני חייבת לציין את עונה 3 ו-4 כיותר גרפיות), טכנים פוליטיים ומבוגרים יותר, רצח על המסך (אין דם או משהו כזה, אבל אפשרי להבין ממה שקורה) בכללי אווירה יותר קודרת ורצינית בהשוואה לסדרת האם.
מעט על הסדרה: 54 שנה לאחר אירועי 'אווטאר: כשף האוויר האחרון', אווטאר אנג הלך לעולמו אחרי שנים שבו פעל להשרות את השלום והאיזון בעולם, ופעל יחד עם חבריו למען האיחוד של כל האומות יחד לאוטופיה הנקראת 'ריפבליק סיטי'.
כמנהג של נשמת האווטאר, גלגול הנשמות התקדם שלב נוסף, וכעת האווטאר נולד מחדש כילדה בשבט המים הדרומי ששמה 'קורה'. משגדלה, היא הפכה לנערה חזקה ואמיצה שמוכנה לעמוד בכל אתגר, אבל כעת מוצבת בפני אתגר הלמידה של יסוד האוויר, וכיצד לתפקד כאווטאר בריפבליק סיטי המתפתחת והגודלת עם אמצעים טכנולוגיים חדישים, כגון מכוניות ומטוסים. העולם הישן והמסורת לאט לאט נשכחים מאחור, והפחד הגדול מכל שכך גם האווטאר, כאשר האנשים מתחילים להתאגד יחדיו נגד כשפי היסודות תחת פיקודו של איש מסתורי בעל מסכה שלא רק יודע לסחוף אחריו קהל רחב, אלא גם בעל היכולת המפחידה מכל- היכולת לקחת את כוחותיהם של כשפי היסודות.
ה-X פקטור של הסדרה: כפי שציינתי בפרק של אווטאר, אני התלבטתי אם לכלול את הסדרה הזאת בספר הזה, כי מצד אחד ראיתי אותה כבר פעמיים ובהחלט נהניתי ממנה, אבל מצד שני יש בה פשוט משהו שאני לא יכולה לשים עליו לגמרי את האצבע. באופן כללי האווירה כאן היא הרבה יותר רצינית וגורלית מאשר בסדרת האם, אפילו עם עניין המלחמה בת 100 השנים שבעיקרון נשמע כמו משהו גורלי בהרבה, אבל מוצג באופן שמותאם יותר לילדים. אפשר לומר שהדמוגרפיה אליה מיועדות שתי הסדרות אפשר להיות מוצגת בגילאי הדמויות הראשיות שלנו- אנג בן ה-12 וקורה בת ה-17. הסדרה הזאת מיועדת כלפי קהל הצעירים המתבגרים ופחות לילדים, ולכן גם הכל מרגיש הרבה יותר 'בוגר'. מכאן אפשר לעבור לעניין המאוד ברור שבו מתרכז בסיס המעריצים של סדרת האם התרגשו (ואחר כך התאכזבו) עבורו לקראת האגדה של קורה- כמה שהסדרות שונות.
YOU ARE READING
סדרות או לא להיות
Randomבגדול אני לא אדם מומחה, אבל מספיק משועממת בשביל לראות עונה שלמה ביומיים. המלצות על סדרות לכל גיל, מין, וחיה- תראו בסיכון שלכם.