!Free

148 7 2
                                    

שלום שלום חברים, אחרי זמן רב אני שבה אליכם עם המלצת אנימה נוספת (ההלם, השוק, ההפתעה) שאני בטוחה שתאהבו :)

גיל צפייה מומלץ: 13+

ז'אנר: אנימה, ספורט (שחייה), דרמה, קומדיה

מספר עונות ופרקים: 3 עונות, 37 פרקים + 2 פרקי ספיישל (39 פרקים בסה"כ), בנוסף ל-3 סרטים ורביעי שאמור לצאת ב-2020

כמה זמן פרק?: 23 דקות בממוצע

היכן ניתן לצפות?: האתר שבו אני רואה אנימות בדרך כלל הוא Gogoanime (אצרף לו קישור חיצוני), אבל בכל אתר של אנימה אפשרי למצוא את הסדרה הזו מדובבת לאנגלית (וביפנית אם אתם נועזים)

אזהרות מיוחדות: הרגשת רצון עז לשחות, ויותר מדי בחורים צעירים ויפים עם קוביות בבטן ושרירים מפותחים

מעט על הסדרה: הארו ננסה הוא ההגדרה הממשית של מישהו שנולד לחיות את חיו במים. 'אהבה' תהיה מילה קטנה מדי לתאר כיצד הוא מרגיש כלפי האלמנט הבסיסי והטהור ביותר על פני כדור הארץ. הוא מגדיר את המים כחלק ממנו, ומאז ומתמיד היה מוקסם מהמראה והמרגש שלהם. לכן, לא מפתיע כיצד נהפך להיות שחיין כבר מגיל קטן, ושוחה באופן יפיפה ויוצא דופן, ושלא לדבר על המהירות שלו בתוך המים. 

אך יום אחד באימוניו הרגילים שבהם שחה אך ורק בסגנון ה-'חופשי' (free style), ילד חדש בבריכה בשם רין מצואוקה כמעט הצליח להשתוות אליו במהירותו, ושחה יחד עם הארו ושני חבריו הנוספים- נאגיסה הוזאקי ומאקוטו טאצ'יבאנה- בתחרות ה-relay הדורשת 4 שחיינים ב-4 סגנונות שחייה שונים. הם הצליחו לנצח בתחרות ולפתח בינהם קשר שהיה נראה לא שביר- עד שרין עזב לאוסטרליה, ושאר הבנים הלכו לדרכיהם השונות.

בהווה, הארו ומאקוטו נמצאים בשנתם השלישית לתיכון, שם הם פוגשים באופן מפתיע את נאגיסה שבדיוק החל שם את לימודיו, והיה להוט לחזור לימי קדם ולשחות יחד כמו שעשו פעם. אך מה שהוא לא יודע, זה שמסיבה מסתורית הארו החליט להפסיק לשחות כבר מתקופת חטיבת הביניים, ובטח שלא לחזור להתחרות. 

בביקור מעט לא-חוקי לבריכה הישנה שבה כולם התחרו וניצחו לפני שנים, הם פוגשים ברין שחזר מאוסטרליה לא בתור חבר, אלא בתור אויב. הוא היה שונה לגמרי מהילד החייכן שאותו הכירו כשהיו קטנים, וכעת נפגשו עם אדם צמא לניצחון כנגד האחד והיחיד- הארו.

אחרי המפגש המערער, שלושת הבנים החליטו כי הם צריכים להקים מועדון שחייה בבית הספר שלהם ולחזור להתחרות כפי שעשו פעם. עם מסע החיפוש אחר החבר הרביעי שיצטרף למועדון שלהם, הבנים שבים לטריטוריית המים המוכרת להם עם נחישות לעשות את הדבר האהוב עליהם מכל, תוך גילוי דברים חדשים על עצמם ועל משמעות השחייה עבורם.

ה-X פקטור של הסדרה: חוץ מהאנימה הזו, אנימת הספורט היחידה שראיתי אי פעם הייתה Yuri!!! On Ice המפורסמת, שאני מניחה שחובבי האנימה שבנינו לפחות שמעו עליה. אל תקחו אותי כאדם מבין/אוהב ספורט, כי אני הדבר הרחוק ביותר מכל דבר שמערב סבל גופני לשם הכיף (ובגלל זה אני כל כך לא בכושר שלשפשף סיר לא מזמן גרם להתנשף), ולכן הופתעתי מאוד מעצמי שהתלהבתי והתאהבתי באנימת ספורט מכל הז'אנרים שיש לאנימות להציע. ספורט ושחייה זה בהחלט החלק העיקרי של הסדרה ובמה שהיא מתמקדת בו, אבל אם אתם כבר לא מכירים את ההמלצות האלה שלי, אתם יודעים איך מכאן אני מפרטת ומסבירה לכם עד כמה הסדרה טובה ושונה מאיך שהיא נראית ממבט ראשון. 

שחייה הוא לדעתי הספורט הסביל והמהנה היחיד, ולכן לא קטלתי את הקונספט ישר. אני כמובן לא חושבת עליו כמעוז כוחי והסיבה שלי להמשיך בחיים כמו האנשים בסדרה הזאת, שנראה כאילו הם יכולים לנשום במים במידה שהשחייה חשובה להם, אבל הם בהחלט מציגים אותה באופן שנראה כמו חוויה רוחנית שמביאה אותך לנירוונה, שכל מה שהם עושים זה רק לשחות הלוך וחזור בבריכה. זה כמובן מוגזם ומופרך בהשוואה למציאות (זאת אנימה, אל תצפו למשהו אחר), אבל באופן משונה מעניין ומושך מאוד לצפייה, במידה כזאת שלא יכולתי לחכות לראות את התחרויות, והמתנתי בציפייה לראות האם הם זכו ומה היה הזמן שלהם, את האימונים המפרכים שלהם במים, ופשוט להתלהב מהתחרויות בדיוק כמוהם. 

אבל כפי שציינתי, שחייה היא רק חלק קטן מאוד מכלל הרעיון של הסדרה. אם לא הבנתם מהתקציר, 'חברות' היא מילה די חזקה בסדרה הזאת, ובצדק. אני יודעת שקונספט החברות הוא אחד די חרוש, ויש סדרת שמציגות אותו באופן טוב יותר, ויש כאלה שפחות. אני בהחלט יכולה להחשיב את האנימה הזאת כאחת מהיותר טובות, ומראות כיצד חברות איתנה היא המפתח להרבה בחיים מהנים ומשמעותיים יותר, ויכולה לדלג מעל כל מכשול אם האנשים שאתה אוהב נמצאים לצידך (כן יש פה ושם כמה שיפים שמשגעים לא מעט מעריצים, כולל אותי, אבל אני אתן לדמיון שלכם לשחק בכל הנוגע לזה). 

גילוי עצמי הוא הנושא שאני התחברתי אליו יותר מכל, ומה שלפי דעתי היה המסר החשוב ביותר של הסדרה. למרות שכאן זה בא לידי ביטוי בשחייה, זהות הוא מושג שלא מעט אנשים מתקשים איתו. לא תמיד אנחנו יודעים איך להגדיר את עצמנו, או להבין מה אנחנו באמת רוצים מעצמנו, וכאן כל דמות מנסה להבין מה ומי היא דרך אלמנט השחייה, ונותנת לנו חלון הצצה למשאלות והשאלות של כל דמות, ולהבין כיצד היא מגיעה לנקודה שבה היא נמצאת בזכות השחייה. בחיים האמתיים כמובן שלא כל מי ששוחה מחפש את עצמו, ולא כל מי שמחפש את עצמו בהכרח שוחה, אבל איכשהו הם מצליחים להראות את המסע של הדמויות אל העולם האמיתי והחיים שלהם דרך השחייה, מה שסחף אותי מעבר לכל דמיון. 

אז תתכוננו להתאהב, להתרגש, לצחוק, ולהרגיש קשר עמוק ורוחני לדמות הבת היחידה בסדרה, שכל מה שהיא עושה זה רק להזיל ריר על בחורים חטובים. ואם הסדרה עושה את העבודה שלה, גם אתם תרגישו... חופשיים :)

סדרות או לא להיותWhere stories live. Discover now