Control Z

146 6 0
                                    

Long time no see, אבל חזרתי לי עם עוד המלצה עסיסית ומלאה תלונות לגבי סדרה נוספת. מקווה שהחגים עברו/עוברים עליכם בשלום, וקיבלתם מספיק דמי חנוכה/חג מולד בצורת שוקולד. תנסו לחשוב על ההמלצה הזאת כמעין דמי חנוכה שאתם מקבלים באיחור מהדודה החביבה אבל הקצת מעצבנת שלכם, ותהינו מהסדרה :)

גיל צפייה מומלץ: 16+

ז'אנר: דרמה, רומנטיקה, מתח

מספר עונות ופרקים: עונה 1, 8 פרקים סה"כ. האור הירוק לעונה 2 אושר כבר במאי 2020, אך תאריך יציאה עדיין אינו ידוע

כמה זמן פרק?: 35 דקות בממוצע

היכן ניתן לצפות?: Netflix, אתר סדרות

אזהרות מיוחדות: אזכור והצגת יחסי מין, עירום חלקי בפרק 6 (ממש תמונה בסצנה אחת, לא הכי ביג דיל) פגיעה עצמית, ייצוג מחלות נפשיות, בריונות (מילולית ופיזית), אלימות, הומופוביה, מוות של מישהו על המסך, סחיטה באיומים, חטיפה באחד מן הפרקים, ועוד הרבה דברים נפלאים כאלו ואחרים.

מעט על הסדרה: בתיכון קוליגו נשיונאל אורח החיים היה רגיל וללא כל ריגושים מיותרים, עם הזוגות שמצצו אחד לשני את הפנים בכיתה ואז העיברו את עניינם לארון השרת כדי לעשות דברים אחרים, ילד מופנם שחבורת בריונים נטפלה דווקא אליו, בנות 'פופולריות' שלא מסתדרות אחת עם השנייה, הילד העשיר שמשוויץ בכסף לו, וילדה אחת שלא כמו כולם בשם סופיה היודעת יותר משאתה חושב לגבי כמעט כל אחד בבית הספר.

אורח החיים הרגוע נשבר ביום שבו צעד לכותלי בית הספר תלמיד חדש בשם חווייאר, בנו של כוכב כדורגל מפורסם, ומקור חדש לריכולים ברחבי בית הספר. מסיבה לא ברורה הוא מתחבר דווקא אל סופיה שהעדיפה להתבודד ולשמור לעצמה, והיא בתמורה הראתה לו כיצד כולם בבית הספר צפויים ושקופים, וכל זאת באופן אירוני מגג הזכוכית של בית הספר.

אך הופעתו של חוואייר לא היה האירוע האחרון ליום שטלטל את כל התלמידים, כאשר אסיפה בת-ספרית חשפה את סודה האפל של איזאבלה, הילדה היפה ביותר בבית הספר, על ידי האקר מסתורי שהתחיל סדרת סחיטות ואיומים כלל בית ספרית, במטרה לחשוף כל אחד ואחד מהתלמידים ולהראות לכולם מי הם באמת.

ה-X פקטור של הסדרה: אחת מסדרות הנטפליקס שאינה באנגלית האמריקאית/בריטית הסטנדרטית, אלא בספרדית! זה היה שינוי מרענן וגם מאוד מוזר, כי תמיד קיבלתי פלאשבקים לטלנובלות ישנות של ערוץ הילדים (מפונקים היה הכי אהוב עלי, אבל בנקודה מסוימת פספסתי כמה פרקים והיה לי מאוד קשה לעקוב אחרי זה), וגם הכל היה נשמע יפה/מצחיק יותר לפי דעתי בגלל ה-ר' המתגלגלת, וככה גם דמות  עם שם עלוב כמו 'גרי' יכול איכשהו להישמע כמו מישהו שיכול לכסח חנון במכות. אבל תתנו לעניין השפה לבלבל אתכם, כי הסדרה הזו היא כל דבר אחר חוץ מטלנובלה שאפשר לשדר בוויוה (הערוץ הזה עדיין קיים?). טוב, אולי  היא קצת טלנובלית.

סדרות או לא להיותWhere stories live. Discover now