כן כן אנשים, אנחנו ממשיכים עם האנימציה (שהפעם היא לא 18+)! לאלו מאיתנו שאוהבים אנימציה, תצפו לעוד בדרך. אם לא... אז טוב, תאלצו להתמודד.
גיל צפייה מומלץ: +7 (התמימים שבנינו- אתם סוף סוף יכולים לראות משהו)
ז'אנר: אנימציה, מיסתורין, קומדיה, הרפתקאות.
מספר עונות ופרקים: 2 עונות, 40 פרקים בסה"כ
כמה זמן פרק?: 20-24 דקות בממוצע
היכן ניתן לצפות?: אתר סדרות (יש גם מדובב וגם לא, אבל אין את כל הפרקים לכן לא כל כך ממליצה), סלקום TV (יש רק עונה 2 מדובב), ואולי בעוד שירותי VOD אחרים שאני לא מודעת אליהם. אישית אני ממליצה פשוט לעשות חיפוש זריז באינטרנט עם הצירוף של המילים watch online ורוב הסיכויים שתמצאו אתר שיש לו את כל הפרקים (באנגלית). היא גם עדיין משודרת בערוץ דיסני (בעברית), אבל הפרקים לא משודרים באופן כרונולוגי ולכן אני פחות ממליצה.
אזהרות מיוחדות: פעילות על טבעית (אם אפשר באמת להחשיב את זה בסדרת אנימציה לילדים), הומור של ילדים באופן נדיר (פשוט הומור על גבול הטמטום, אבל באמת שזה נדיר).
מעט על הסדרה: חופשת הקיץ היא תקופה די משמעותית לפי כמה אנשים- חודשיים של כלום שבהם אתה צריך למצוא משהו להעסיק את עצמך בו עד לשנת הלימודים הבאה. בדיוק מסיבה זו, הוריהם של דיפר ומייבל פיינס שלחו אותם למשך הקיץ לעיירה קטנה ונידחת בשם 'גרוויטי פולס' באורגן, אל 'בקתת המסתורין' השייכת לדודם סטאן.
מבחוץ, גרוויטי פולס נראית כמו כל עיירת פרברים קלסית, עם אוכלוסיית תושבים קטנה שבה כולם מכירים את כולם, ולא קורה משהו מיוחד מלבד אירועים שקורים פעם במיליון שנה. אבל בין עצי היער, העיירה מכילה סודות הרבה יותר מעניינים הנחבאים מהעין- יצורים משונים וקסומים שלא נראו כמותם מעולם, ואולי שמעתם עליהם רק פעם אחרונה באגדות מקומיות.
מאז הגעתם של התאומים בני ה-12 למקום, דיפר חשד שהיה משהו מוזר בעיירה, והוא כמובן לא טעה. עם הציפייה לקיץ ארוך ומשעמם שבהם לא יעשה דבר מלבד לעבוד ב-'בקתת המסתורין' עבור דודו עם האהבה הלא הקטנה לדולר הישן והטוב, הכל משתנה כאשר הוא יצא לתלות שלטים ביער והוא מצא ספר מסתורי וטחוב שעל כריכתו יש טביעת יד מוזהבת בעלת שש אצבעות והספרה '3'. אחרי רפרוף קל בספר, דיפר הבין שצדק, והעיירה הקטנה והתמימה מכילה הרבה מעבר לדמיון.
את משך הקיץ התאומים מבלים במסעות אחר המסתורין של גרוויטי פולס בניסיון להבין את ההיגיון שמאחורי הכאוס, לנסות למצוא את שני היומנים האחרים ולהבין מי כתב אותם, ופשוט להעביר קיץ די לא רגיל עד ששנת הלימודים הבאה מתחילה.
ה-X פקטור של הסדרה: לומר את האמת, אני די סולדת מכמה וכמה סדרות אנימציה לילדים עכשוויות (נכון שאני לא הדמוגרפיה שלהם מכוונים היוצרים, אבל זה באמת לא קשה ליצור סדרת ילדים שגם אנשים מבוגרים יותר יכולים ליהנות ממנה והיא לא אוסף של בדיחות על פלוצים, קקי, וטוסיק כל שתי שניות בערך)- אבל הסדרה הזאת היא היוצאת מן הכלל. ההומור די פשוט ולפעמים מעט מפגר, אבל בדרך הטובה ביותר, והאנימציה היא לא כזאת רעה. כמובן שהחשוב מכולם זה בעצם העלילה, והדמויות שלה.
נתחיל מהדמויות- הן די על בסיס דו-מימדי קלסי (הא, הבנתם? כי, כי הם מצוירים. הא. כן, אני אפסיק עכשיו), שבהם לכל דמות יש את הרעיון המרכזי שמאפיין אותה- מייבל עם האובססיה החדשה שלה לגבי בנים ולהיות נערה מתבגרת פופולרית, דיפר הילד הקצת-מוזר עם החיבה למדע ודברים חנוניים (כמו העל-טבעי למשל), סטאן עם הרצון להרוויח כמה שיותר, ובעצם כמעט כל דמות בסדרה עובדת על אותו הבסיס. אבל ככל שהסדרה ממשיכה, הדמויות האלו לא ממשיכות באותו הציר שנקבע להן מראש. הן לומדות וגדלות, מכירות צדדים חדשים בהם ובאחרים, ומפתחות את הצלם השלישי שהיה חסר בהתחלה בשביל להעניק להן עומק של ממש. זה בעיקר תקף לדמויות הראשיות שלנו, מייבל ודיפר, שנמצאים בגיל ה-12 שהוא המקפצה לחייהם כמתבגרים, גיל שאתם מוכרחים להסכים איתי שבו אף אחד לא יודע מה הוא באמת רוצה מעצמו עדיין. בסדרה הזאת הם מגלים יותר על עצמם ועל מה חשוב להם באמת, תוך כדי לחימה בכוחות העליונים ששולטים בעיירה ובילוי בכל הטירוף של העיירה המוזרה. אתם די צריכים לראות בשביל להבין את זה בעצמכם, אבל הסדרה הזאת בהחלט לא פוסחת על התפתחות של דמויות מנקודת הפתיחה שלהן.
ולגבי העלילה- התקציר שסיפקתי די מציג את הרעיון הכללי- יש יצור מוזר שאחד מהתאומים פוגש, הם נאלצים להילחם/להתיידד איתו, לנסות לומר לכולם שהעל-טבעי קיים ואף אחד לא מאמין להם, יחד עם עלילת בת שמשתנה מפרק לפרק- ופשוט לשחזר וליישם ברוב הפרקים עד שקיבלתם עונה שלמה. אבל זה רק עד שמגיעים לסוף העונה השנייה ובה הסדרה מתחילה סוף סוף להתעצב לכדי עלילה עם התחלה, אמצע, וסוף שבה כל פרק מספק לנו חתיכה מהפזל שמושלם בסופה. אני די בטוחה שאני לא היחידה ששונאת את זה שהסדרות לא מגיעה לפואנטה ישר ('נכון שבשלוש עונות הראשונות הסדרה היא פח, אבל בשתי הפרקים האחרונים היא מושלמת!' בטח שמעתם מכמה אנשים שממליצים לכם על סדרה כזו או אחרת), אבל כאן המקרה הוא די שונה. דברים שהיו נראו לכם לא משמעותיים כל כך, או שזה נדמה כמו סתם עוד פרק שמשלים את הפער עד שנגיע לפואנטה, פתאום מתבררים כמלאי רמזים למשהו משמעותי יותר שקורה במשך (וגם באופן כללי, זה כיף לראות בכל מקרה).
יותר מהרפתקאות קיץ מסעירות המערבות את העל-טבעי ודברים מוזרים ומסעירים, ובדיחות טיפה מפגרות פה ושם (שלומר לכם את האמת עדיין מצחיקות אותי לא משנה מה), הסדרה הזאת היא על גדילה ובגרות. להזכיר את העובדה הזאת בפעם החמישים ושתיים- דיפר ומייבל הם בני 12. זה בדיוק הגיל שבו אתה מתחיל לגלות מי ומה אתה, ואצלם זה פשוט קורה במקביל לגילוי המסתורין של גרוויטי פולס, ובנקודה מסוימת זה גם פשוט הופך לחלק שמצטרף לתהליך הגדילה שלהם לאורך אותו קיץ. זה משהו שמאוד שמחתי לראות שהסדרה מתמקדת בו, במקום רק עוד עלילה בינרית או רק בבדיחות על גבול הטמטום ללא פואנטה בסדרות אחרות (לא הולכת לנקוב בשמות, אבל יש די והותר סדרות כאלה). היא מתמקדת בבעיה בחיים שאני בטוחה שהרבה מהצופים שלה יכולים להתחבר אליה בנקודה כזו או אחרת, והיה משהו מרענן לשם שינוי בעולם שבו לסדרות לילדים לא נותנים אפילו מחשבה שנייה ורק שמים זבל על המסך.
אז כן, אם זה לא ברור- הסדרה הזאת שווה את זה. אני נהניתי ממנה ביותר, ואני מודה שבסוף אפילו בכיתי (טוב האמת שזה לא כזה מיוחד, אני לפעמים מייצרת דמעות שאני סתם שוכבת במיטה ורואה משהו במחשב בלי קשר לרגש שלי). היא בהחלט שווה את הצפייה, ובימי הבידוד המפורסמים הללו (דרך אגב, אני מקווה שאתם עוקבים אחרי ההמלצות של משרד הבריאות ונשארים בבית!) זה יכול בקלות להעביר לכם את השבוע/יומיים/יום/שעות (אם אתם טוחנים סדרות כמוני) בכיף :)
YOU ARE READING
סדרות או לא להיות
Randomבגדול אני לא אדם מומחה, אבל מספיק משועממת בשביל לראות עונה שלמה ביומיים. המלצות על סדרות לכל גיל, מין, וחיה- תראו בסיכון שלכם.