Avatar: The Last Airbender

310 8 21
                                    

בעברית אתם מן הסתם זוכרים את זה כאוואטר: כשף האוויר האחרון, אבל בסופו של יום זאת אותה הסדרה שבהחלט שווה את המקום שלה בספר מכובד כמו זה. כן יש לזה סדרת בת (האגדה של קורה) שלא נעסוק בה בפרק זה, ואולי תופיע בפרק משל עצמה (ואולי לא). 

גיל צפייה מומלץ: +7, מתאים לכל המשפחה

ז'אנר: אקשן, הרפתקאות, קומדיה, פנטזיה,  אנימציה/אנימה (יש ריב כמובן על אם זה אנימה למרות שזה יוצר באמריקה. אני רק אומרת שהפירוש של אנימה זה סגנון אנימציה יפנית, אבל זה לא מגדיר איפה בדיוק היא יוצרה)

מספר עונות ופרקים: 3 עונות, 61 פרקים בסה"כ

כמה זמן פרק?: 23 דקות בממוצע

היכן ניתן לצפות?: אתר סדרות (יש מדובב ולא מדובב), בחלק משירותי ה-VOD (אני יודעת שבסלקום TV היה מדובב), ותמיד אפשרי לחפש גם באינטרנט לצפייה ישירה.

אזהרות מיוחדות: מכיל אלימות, תכנים מבוגרים כגון- רצח עם, מוות, מלחמה. 

מעט על הסדרה: בעולם הזה קיימים 4 יסודות מרכזיים- מים, אדמה, אש ואוויר- שחיו בהרמוניה עד שאומת האש החליטה לתקוף. אם הנוסח נשמע לכם מוכר, זה בגלל שהפתיח של הסדרה די מסכם את הרעיון הכללי שלה באופן מצוין, אבל אני עדיין אנסה לסכם את זה איכשהו במילים שלי. 

העולם של אווטאר הוא בסגנון אסייתי מסורתי, עם טאץ' קטן של פנטזיה וקסם שבו לכל יסוד יש אנשים מסוימים הידועים בתור כשפים, שיכולים לכופף את אחד מכוחות היסוד לרצונם ולשלוט בו. אז שממלכה אחת מתוך ה-4 מחליטה לנצל את הכוחות שלה לרעה, כאוס משתלט ברחבי העולם. משפחות מאבדות ילדים ויקרים להם מכל, ממלכות נאלצות להגן על עצמן, ואנשים חיים בפחד מכך שאומת האש תבוא ותהרוס את כל מה שהם הכירו ואהבו. כך זה היה במשך 100 שנים, עם שבריר התקווה שאולי יום אחד האווטאר- הכשף היחיד שיכול לשלוט בכל ארבעת היסודות- יחזור אחרי שנעלם למשך כל תקופת המלחמה של אומת האש בין האחרות. 

אם אתם הייתם מחכים 100 שנים למושיע, אני די בטוחה שרובכם כבר הייתם מאבדים תקווה כבר מזמן. אבל כל זה משתנה כאשר שתי אחים משבט המים הדרומי- קטרה כשפית המים וסוקה הלוחם- מגלים יום אחד קרחון ובו ילד קטן וזוהר שפורץ מתוך הקרח ככשף אוויר, שלא נראו במשך 100 שנים אחרי שאומת האש חיסלה את כולם. הם מיהרו לגלות שהילד, כשף האוויר הצעיר ששמו אנג, הוא בעצם האווטאר האבוד, שנועד היה להציל את העולם ולהחזיר את האיזון בין ארבעת הממלכות, אחרי הסכסוך בן מאה השנים.

אנג, קטרה, סוקה, וביזון האוויר המעופף אפה, יוצאים למסע שבו האווטאר ילמד לשלוט בשאר היסודות הנותרים -מים, אדמה, ואש- עם המטרה הסופית להביס את שליט אומת האש, אוזאי, ולהשיב את האיזון לעולם. בדרך הם פוגשים בדמויות חדשות, נלחמים באויבים הצדים אותם לכל אורך דרכם, ולומדים יותר על העולם שמסביבם ועל עצמם ככל שהם מתקדמים בהרפתקה הגורלית עם הסוף המכריע שתלוי באנג- האווטאר- שנועד להציל את העולם. 

סדרות או לא להיותWhere stories live. Discover now