Cum se ridicara,facu o plecaciune.Hatice parea chear suparata putin.Acest lucru observa Ibrahim.Si totusi nu intelegea de ce.Ea se uita cand la unu,cand la altu.
-Esma Nur,poti sa te retragi.Ordona sultana.
-Cum porunciti sultana.
-Ibrahim?!
El tresari.Si se uita apoi la Hatice.
-Vino cu mine.Am auzit ca tu te ocupi acum de cai.
-Adevarat,sultana.
-Vreau sa imi pregatesti o iapa frumoasa si tanara.
-Desigur,pe aici.El o pofti pe sultana sa o ia in fata.
Ibrahim ii alesese,o iapa alba cu coama lunga.I se spunea Gulbar(trandafir).Nu era nici prea tanara,dar nici prea batrana.Si de asemenea asculta de toata lumea.
-Este o iapa foarte frumoasa.
-Ma bucur ca va place.Eu o ingrijeam dinainte sa fiu numit in functie.
-Inseamna ca iti e foarte draga.
-Asa e.Si as fi foarte fericit daca ati vrea sa o calariti.
-Bine dar sa stai mereu langa mine...
Ibrahim simti niste fluturasi in stomac de emotii.Dar se trezi atunci cand ea continuase.
-....Ca sa nu cad.Adica daca patesc ceva iti iau capul!Apoi ea zambise.
-Nu va faceti griji,nu va voi lasa nici o clipa.
Ibrahim pregati imediat iapa.Apoi puse un scaunel langa cal ca sa poata sultana sa se urce mai usor.Cu greu,dar a putut sa se aseze bine in sa.Ibrahim apuca bine capastrul si usor mana iapa.Hatice a inceput pe parcurs sa aiva tot mai multa incredere in el.Si mai mult.Se indragosti de el!Dar cum?Un ingrijitor amarat si o sultana?Niciodata.Nu putu sa ii impartaseasca sentimentele.Adica avea si o reputatie.Iar daca mama ei sau altcineva afla,ii zboara capul bietului om.Si doar pentru dragoste.Dupa un timp de mers Hatice ii spuse sa opreasca.
-Ibrahim,eu trebuie sa ma intorc la serai.Am auzit ca vin cadane noi.
-Bine.Cand mai vreti sa calariti,sa ma anuntati.
-Asa voi face.
La serai,venira cam vreo 20 de cadane.Toate trebuiau duse la hamam.Deocamdata nici una nu s-a gasit cu vreo boala sau ceva.Dupa ce toate s-au spalat,primira niste rochi,chear foarte scumpe.Fetele erau tare fericite de vesmintele noi.Atunci sosira si sultana Hatice.Trecea pe acolo impreuna cu cadanele ei.Apoi se oprira in fata haremului.Toate se adunara in doua siruri,de o parte si de alta.Nici una nu scotea ochii din pamant,mai putin una.Din toate fetele,ea era singura care arunca priviri subtile sultanei.Apoi intreba pe una de langa ea,"Cine e asta?De ce ne inclinam ei?"Cea de langa ii raspunse"O cheama sultana Hatice,toata lumea o respecta!"Sultana trecu putin prin fata lor,ca sa le observe mai bine.Cand se uita destul,plecase direct in iatacul sultanului.
In usa sa se auzi doua ciocanituri.Care apoi intra enucul ce pazea intrarea.El il anunta ca veni Hatice.Evident ca o pofti.
-Maria Ta,au venit niste cadane foarte frumoase,care sper sa va faca fericit.
-Eu inca nu le-am vazut.Dar daca zici ca is frumoase,totusi care e cea mai frumoasa?
-Esma Nur,Maria Ta.Stiu ca ea nu a venit acum cu celelalte cadane,dar e foarte frumoasa si ea.Mai ales ca am auzit ca va iubeste.
Sultanul rase.
-Pai se pare ca Ibrahim e mai norocos ca mine.In curand isi va forma o familie cu Esma Nur.Sub nicio forma nu pot sa o fac favorita mea.Mai ales,ca ce cadana nu ma iubeste?
-Da dar Ibrahim nu o vrea!
-Ce vrei sa spui?El a ales-o.Si de unde sti tu?
-Pentru ca i-am vazut.Nu exista nicio scanteie intre ei.
-Ibrahim mi-a spus ca vrea sa aiva o familie.Cum sa nu o iubeasca?Are toate calitatiile.Si de cand te intereseaza viata personala a slugiilor?
-Maria Ta,doar viata dv. ma intereseaza.Mai ales ca daca tot are toate calitatiile.Si in plus Ibrahim e prea tanar.Iar daca va avea o familie,isi va neglija functia.
CITEȘTI
Suleyman-Sub puterea iubirii
FanficAceasta carte e inspirata din serialul Suleyman Magnificul,dar mai imbunatatita.Am incercat sa fac o varianta in care sa nu fie doar Hurrem personajul principal.