0 0 3

83 13 11
                                    

TAHUN 2015

8 tahun berlalu dan persahabatan yg dibina oleh Iyaad dan Qaisara kukuh.Oleh kerana hubungan mereka yg rapat itu mereka dikenali sbg sahabat yg tidak pernah bertelingkah.

Qaisara merupakan seorang penolong ketua
badan disiplin memandangkan dia seorng pengawas sekolah bersama Sahabat baiknya Humairah.Iyaad pula seorng pelajar yg bermasalah walaupun dia bagus dlm bidang akademik dan kokurikulum.

Seringkali tercatit nama Iyaad di dalam buku laporan disiplin Qaisara.
Seringkali juga Qaisara menasihati Iyaad supaya berubah. Namun,semua itu hanyalh bagai melepaskan batuk di tangga.Sehinggalah.......

~FLASHBACK 2 MINGGU LALU~

Qaisara masuk ke dalam bilik disiplin utk menghantar laporan bertugas kepada cikgu Jusoh.Cikgu Jusoh seperti biasa menikmati sarapan di pantri kerana dia ingin melihat laporan yg dihantar oleh Qaisara.

Pintu bilik disiplin itu diketuk oleh Qaisara."Masuk"tegas suara cikgu Jusoh.Qaisara melangkah masuk ke dalam bilik itu."Cikgu,ni laporan disiplin minggu lepas."Qaisara menghulurkan fail yg berwarna biru kpd cikgu Jusoh.

Cikgu Jusoh menyelak satu persatu halaman muka surat itu hingga mata cikgu Jusoh tertancap pd nama seorang pelajar kelas 3ScC.'Iyaad Isyqi Syamil Bin Azizan'. Cikgu Jusoh menghela nafas panjang apabila melihat nama Iyaad tertera di halaman itu.

"Iyaad ni ada apa ii masalah ker?"tanya cikgu Jusoh."Sy rasa dia takde masalah cikgu. Sy tgk dia Okeh jer.Lebih ii lg bila dia belajar.Dia sangat aktif dlm kelas cikgu."terang Qaisara."Kalau dia takde masalah sepatutnya rekod dia bersih dr senarai hitam."ujar cikgu Jusoh.Qaisara hanya diam membisu.

"Macam nih la Amna.Kamu kan rapat dengan Iyaad. Cuba kamu tanya dia.Mana tau klau dia ada masalah di rumah.dengan kwn ii dia ke"pinta cikgu jusoh."Baiklah cikgu.Nanti sy cuba tanya pd dia."kata Qaisara. Cikgu Jusoh menganggukkan kepalanya.

Pintu bilik diketuk lagi.Setelah cikgu Jusoh memberikan kebenaran masuk,seorang pengawal msk bersama seorang pelajar lelaki yang segak memakai blazer pengawas.

"budak baru ke nih??tp,knp dia pki blazer pengawas tu??Qaisara bermonolog sndiri.Dia merenung tanda nama pelajar tersebut.'Irfan Idham'.tak pernah dgr pn nama dia nihh.

Dia memandang Qaisara lalu menghadiahkan senyumannya yg menampakkan lesung pipitnya yg dlm itu.Qaisara membalas semula dengan senyumannya yg manis itu.'YA ALLAH!!!!Manisnya senyuman dia'Irfan berperang dgn perasaanya sendiri .

"Klau takde Pape lg cikgu,sy pergi dulu ye."ucapan pengawal tersebut.Cikgu Jusoh menganggukkan kepalanya.Pengawal itu melangkah keluar dr bilik disiplin.Cikgu Jusoh beralih kpd Qaisara dan Irfan.

My Heart;(❤Where stories live. Discover now