0 0 9

45 8 2
                                    

Setelah menyarungkan seragam sekolah,Amna melihat dirinya di dlm cermin yg bersih lg jelas.Lama dye merenung dirinya sndiri.Direnung pula jam tgnnya di tgn kanannya.'Pukul 6:45'detik hatinya.Tgnnnya memegang nametag pengawas dye lalu di pasang di kiri blazer.

'AMNA QAISARA'jelas namanya terpampang disitu.Dgn jwtn yg dipgg dlm bahagian disiplin. Dye tersenyum sndiri. Lantas beg galasnya digapai,ditutupnya suis lampu dn melangkah keluar dr biliknya menuju ke dapur.

Kakinya dijejakkan ke lantai dapur.Dye duduk di sebelah Abg Akmal.Abg Akmal segera beralih kerusi lalu ddk di sebelah Datin Nana.'Alaa...konon ii merajuk nk leww Amna pujuk balik'"Haiiaahh,abg??Npew nih...salunya breakfast duduk dkt sblh Amna siap hidang lg apew yg nk amna nk mkn...arini lain macaim plak."

Datin Nana kehairanan.Abg akmal hanya diam membisu.Datin berpaling pd Amna pula."Haa,adik??Npew nihh gaduh ekh??"soal Datin Nana."Abg tuhh haa smlm dye menyampuk adik smbng ...patu Amna suruh abg kuar.. abg merajuk."cerita Amna.

"Okey..berdasarkn penceritaan adik..ibu rasa better selesaikn sndiri."pendek ibu berkata.Abg Akmal hanya diam dr td.'kang menyampuk plak kne setepek.Baik aq mkn nasi lemak nihh lagi bagus'omel Abg Akmal sndiri.

10 minit kemudian...

"Ibu,Akmal pegi sek dulu ye??"ujar Abg Akmal smbil mengucup lembut tgn Datin Nana."Hmm ye la...bwk motor tuhh..elok ii jgn wheelie sana sini plak..."nasihat Datin Nana sbg peringatan.

"Ibu jgn risau...Insyaallah Akmal x wheelie.Lg pn Akmal bdk baik...x wheelie mcm mat rempit smua tuhh"jwb Akmal. Datin Nana menggelengkan kepalanya mendgr jwpn abg Akmal.

"Hmm yela apa ii je la...tp Akmal ingt ekh..org baik x mengaku dye baik tau.."Abg Akmal buat muka.Saja nk pancing Datin Nana dgn muka dye yg terlajak hensem tuh.Erkkk!?!?!Hahaha..dh jgn buat muka...x smart ank ibu pegi sek nnt.Ibu gurau jew la...ank ii ibu smuanya baik.."pujuk Datin Nana.

Abg Akmal tersengih menampakkan lesung pipit di kedua ii belah pipinya."Tepi abg...amna plak..nk salam ibu."Amna menarik lgn Abg Akmal ketepi.'Eh si ketot nihh...berkedut baju aq..aq siku kang!!!'geram abg Akmal.Abg Akmal berjln menuju ke motornya.

"Adik pegi sek dulu tau ibu...ibu jgn balik lmbt sngt tau arini..adik nk msk utk ibu n abg."jelas Amna."Iyeww...ibu balik mcm biasa la..klau ada meeting ibu xleh jnji balik awl tau??"ujar Datin Nana.

Amna menghadiahkn senyuman kpd Datin Nana."Ingt tau..apa yg ibu pesan td... jg abg akmal elok ii.Dye jew adik beradik awk.awk tuh dh besar..tau baik buruk.."nasihat Datin Nana lg."Baiklah ibu...adik akan ingt"

Dye mengucup tgn Datin Nana.Lalu menuju ke arah abg Akmal yg sudah siap diatas motor.Perlahan ii dye keluar dr pagar lalu memecut laju ke sekolah.

~SKIP~

"Good morning ,lady!!ucap Irfan kpd Amna.Amna segera menoleh apabila Irfan menegur."Good morning!!!!"tegur Amna kembali."Awk dh breakfast blom??Klau blom jom la pegi kantin mkn sy blanja."pelawa Irfan."Takpe la awk..lg pn sy dh mkn kt umh.."balas Amna.Irfan menggangguk fhm.Amna mengalihkn pandgnnya ke arah pakaian Irfan.Agak kemas dr biasa.

"Haihh...Irfan.Lain mcm awk hari nih??"Irfan kehairanan dgn kata ii Amna."Lain mcm, mcm mne tuh??"Irfan tersenyum manis."Maksud sy,awk smart sngt.Nmpk sngt berdedikasi.Btul ii Ketua pengawas"puji Amna.

Irfan menyeluk tgnnya ke dlm poket seluarnya smbil menegakkan badannya."Well,this is Irfan Okeh??Always smart"ujar Irfan."Assignment Geo utk PT3 yg cg Ezman bg tu awk dh siap??"soal irfan."Ouhh dh siap dh..sy x sbr nk tgk sape yg dpt markah penuh utk assignment nihh."ucap Amna.

"Knp perlu jwb soalan yg mmg awk dh tau jwpn dye??Irfan mendekatkn wajahnya ke wajah Amna."Ofc la assignment kita berdua.Assignment kita yg before this cukup menarik perhatian cg tau."matanya dikenyitkan."Eh kjp ii bkn assignment sy ke yg lg bgs??tanya Amna dgn kening belah kanannya di angkt sedikit.

My Heart;(❤Where stories live. Discover now