Tinggai beberapa hari saja lg utk menduduki PT3.Kali ini khatam hbs nota ii yg cg bg.Library plak penuh dgn para pelajar stay dekat sekolah study.Kesian la dkt librarian especially Alleyya,Aimi n Tepek sbb kne stay jaga PSS.
"Weh sorry tau x leh study n kau la...kau tau an pss ramai org..sabtu bole aq on"
Irfan teringt Alleyya kata pdnya td.Bertmbh plak dgn kata ii Aimi yg x bole join sama.
"Ye la Irfan..PSS ramai org...senior f5 pn study kt sini..Sabtu nnt aq,Alleyya n tepek dtg umh Sara."
Knp la korg x jd pengawas ekh??menyusahkan jew nk stay back kt sekolah.omel Irfan.Badannya disandarkan di dinding luar PSS menunggu Amna pinjm buku rujukan.
'Mne la si Amna nihh dye pinjm buku kew buat buku kt dlm uwh'Irfan mendengus geram.Dye memutar tombol pintu PSS itu.Disaat Irfan memutar tombol pintu itu,pintu PSS itu ditolak dr dlm.
Menyebabkn dahi Irfan terhantuk kuat di pintu PSS itu."Aduhhh!?!?!?!"teriak Irfan. Seorng pelajar pompuan keluar n terkejut dgn teriakan Irfan.
"Sorry ii awk sy mintak maaf...sy x sengaja td.."ucap pelajar tersebut."Irfan mengusap ii dahinya yg masih dlm kesakitan. Direnungnya nametag pelajar tersebut.
'NINA HUMAIRA' bdk nih nama Humaira jgk...Humai ada pesaing nihh..Irfan memandang wajah pelajar itu.Nina tersenyum pd Irfan."Sorry again...about dahi awk tuh"ucap Nina lg.
"No it's okay..xpe slh sy jgk sbb sy x tgk ii bukak tuh..btw awk bdk br kew??"soal Irfan."Ouhh haah bdk br smlm sy msk ddk dkt kelas 3ScB."jwb Nina.
"And you Irfan Idham??"soal Nina kembali.
"Ouhh haah ketua lembaga disiplin dkt sini..well sy ddk klas sblh kelas awk jew...klas 3ScA."terang Irfan.Nina mengganggukkan kepalanya berulang ii kali.
Kemudian Amna keluar dr PSS dgn 3 Buah buku rujukan di tgnnya."Awk,jom la sy dh siap dh"kata Amna.Mata Nina tertumpu pd Amna yg berdiri di sblh Irfan.
"Ha keluar dh pn..ingtkn dh jd mayat hidup dkt dlm tuh"sindir Irfan.Amna menjeling tajam ke arah Irfan."Muhd Irfan Idham awk tau x dkt dlm tu ramai sngt org..beratur tau org nk pinjm buku..awk apa tau??nk msk PSS pn susah"sindir Amna kpd Irfan.
"A couple??"soal Nina.Amna terkejut dgn soalan Nina.Lantas dye menjwb pertanyaan tersebut."A couple?? Mustahil la...kitaorng kwn jew x lebih"Nina diam membisu.
"Nina Humaira... Nice name mcm nama kwn kitaorng jgk la nama dye Nur Humairah kitaorng pnggil Humai"jelas Amna.
Irfan mengerling jam tgnnya.Pukul 2 tepat."Ermm Nina actually we gotta go..nice to meet you"ujar Irfan."Ouhh okay so kita jumpa dkt sek je la esk"Nina memegang bahu Irfan.
Amna segera mengalihkn pndngn ke tmpt lain.Melihat tindakan Nina Irfan lantas menepis tgn Nina dr di jadikn Buah mulut pelajar dkt situ.
"Nina sy rasa awk x perlu kutt nk buat mcm td tuh.Sy kan ketua disiplin, x nk la rosakkn reputasi sy"pinta Irfan.Nina memberikn senyuman hambar di bibirnya.
Amna n Irfan segera angkat kaki dr situ menuju ke tmpt parkir motor memandngkn Amna kne tunggu abg Akmal dkt situ.
~SKIP~
Amna memandang tepat ke arah mata Irfan. Irfan berasa hairan dgn perangai Amna."Knp awk pndng sy mcm nk mkn sy jew??"soal Irfan.
"Xde la..sy cuma teringt dkt Nina.Cantik kan Nina tu awk??"Irfan mengerutkn dahinya.'Demam ke minah nih tiba ii ckp psl Nina uh'monolog Irfan sndiri.
"Cantik lg awk..tp apa kne mengena dgn sy??"Irfan membetulkn rmbutnya di cermin motornya.Amna hanya tergelak kecil."Nina tu match apa dgn awk sy tgk sesuai bagai pinang di belah dua"ujar Amna.
YOU ARE READING
My Heart;(❤
РазноеSara,selama ni aku tk pernah menyangka jika kau benar ii mencintaiku,di mata aku kau adalah teman hidup aku.Bukan pendamping hidup aku kerana di hati dan jiwa aq telah terukir nama seorang wanita iaitu Yna-Iyaad Aku Yna.Aku merasa menjdi wanita pali...