0 0 4

93 12 9
                                    

Amna berlari msk ke dalam rumah menuju ke biliknya.Dilepas sepuas-puasnya air mata dan kesakitan yg dirasa.Kelihatan diluar bilik ibu dan Abg Akmal berdiri diluar pintu bilik mendekatkn telinga di muka pintu."Adik,adik Okeh ke tuu??tanya ibu.

Ibu cuba memulas tombol pintu bilik Amna.malangnya pintu itu terkunci dr dlm.Amna masih lg melayan perasaannya sndiri.Giliran Abg Akmal pula memanggil Amna. "Amna,klau Amna ada mslh boley share n Abg."pujuk Abg Akmal.

Amna masih mendiamkn diri.Abg Akmal memandang ibu dengan wajah hampa."Ibu,dh nk dkt waktu mkn mlm dh nih.Apa kata ibu msk je dulu,Akmal pujuk Amna."ujar Abg Akmal. Ibu mengganggukkan kepalanya.Ibu berlalu pergi.Setelah ibu pergi,perlahan ii Akmal menyeluk poket seluarnya dan mengeluarkn kunci pendua bilik Amna.

Dimasukkan kunci tersebut dan dipulasnya pintu bilik itu.abg Akmal menjenguk ke dlm dan kelihatan Amna menangis teresak-esak.Abg Akmal segera mendapatkan adiknya."Amna,kenapa nih?Td keluar rumah Okeh jer.Blik ii tgk Amna nangis cm nih.Npe??Cuba cerita dkt Abg."pujuk Abg Akmal."Amna perlahan ii memandang wajah abgnya."Apa slh Amna Abg??Knp Amna kne jg hati dgn perasaan org lain.Tp hati dgn perasaan Amna org x prnh nk jg pn."tersedu sedan Amna bersuara.

"Maksud Amna??"tanya Abg Akmal.Amna menceritakn semua yg terjadi dr A sehingga Z walaupun perih utknya."Ouh mcm tu.Then knp Amna kne slh kn diri Amna sndiri?? Abg Akmal menyoal.

"Ini pendapat abg jela.Abg x kata pn btol.Skng nih knp dgn Iyaad tetibe nk mrh ttg adik dgn Irfan??krg work under disiplin kan?Takkn dye x phm ii lg kot".ujar abg Akmal.

Amna berkata lg."Dye kata sbb Amna lebihkan irfan dr dye.Amna dh x lyn dye mcm dulu dh.Another reason is sbb Amna pentingkn diri amna sndiri."amna tunduk memandang lantai."Abg Akmal menghela nafas pnjngnye.

"Nih mesti sbb jnji krg dulu an ??"tanya abg Akmal.Amna mengganggukkan kepalanya."Amna,x slh krg nk berjnji tp tlglh fikirkn baek buruk dye dulu."ujar abg Akmal."means??"tanya Amna.

"Okeh,first of all.Amna kne tau konsep relay and ikhlas.Amna dh anggap Iyaad tu dr kecik lg mcm adik beradik an.So means, jgn paksa hati kita utk terima seseorng yg dh mmg hanya sbg org dlm."terang abg Akmal smbil mengusap lembut kepala Amna. Amna melentokkan kepalanya di bahu abg Akmal.

"Then abg??"soal Amna."then, jgn berjnji sbb hati dan perasaan org.Hati dgn perasaan kita yg pling utama.Kita lahir kt dunia nih bkn utk jg hati n perasaan org tau.So jgn ngada ii sngt.

The most important thing u have to know is cinta x boleh di paksa.Klau setakt jnji dgn menipu perasaan sndiri tak Guna.Biar Allah je yg tentukn."terang abg Akmal dgn pnjng lebar.

Amna bgn dr dakapan abg Akmal lalu tersenyum.Abg Akmal mengesat air mata Amna yg kering membasahi pipi itu."Thanks abg support Amna."ucap Amna."no it's okey.you're my little bby kut."

gurau abg Akmal."dah skng nih gi mndi bersihkn diri.lpstu turun mkn."suruh abg Akmal. Amna mengganggukkan kepalanya tanda baiklah.

~SKIP~

Seperti biasa Amna akn mengulangkaji pelajaran sehingga lewat mlm bertemankn secawan hot chocolate yg pns.Di selaknya satu persatu halaman buku rujukan Sains itu.Mesej msk ke dlm fone Amna.Lantas Amna mendptkn fonenya di bucu meja.

Ditekannya aplikasi Whatsapp dan kelihatan terdpt no yg x dikenali mesej.

01384572135:Aslm,Amna.Awk dh tido ke??

Amna berasa hairan lalu Amna membalas juga mesej hamba Allah tersebut.

You:Wslm.Sy blom tido lg.btw ni spe ye??

Empunya no itu menaip.

01384572235:Irfan Ezariff...Hihihihihi

Irfan selitkn sedikit tawa disitu.

My Heart;(❤Where stories live. Discover now