Sejak kejadian itu,Irfan dh jrng berckp dgn Amna.Mereka akn berckp bila perlu shj seperti ketika waktu bertgs dn assignment yg diberi oleh cg.Irfan dn Amna dh bnyk berubh.Mereka seolh ii tidak mengenali antara satu sme lain.
Amna lebih meluangkn masa bersama ii dgn buku ii nya manakala Irfan lebih dgn training bolanya.
Disebbkn itu timbul perasaan ii yg tidak dpt mereka selindung.~FLASHBACK IRFAN~
Irfan,Kepeng dan Tepek....pause ii..k ingt x readers psl tepek nih??nama dye bkn tepek semata ii tp hanyalh skdr nama pnggiln nama btul dye Iman Mustaqim bin..........takyah tahu ah x pnting.Nama bpk dye xde pn dlm story nihh...k
Iman nie PSS skali n alleyya. abg ragbi n bola.npe bkn takraw??sbb dye klau tepek main takraw bola tu takkn kembali ke bumi...phm ii ah and author hrp readers berthn dgn perangai dye yg lebe ii tu. Okeh ii continue reading.
Irfan, Kepeng n tepek rehat ditepi padang sementara waktu rehat yg diberi oleh couch Zain. Kepeng meneguknya air mineral yg sejuk dgn gelojoh lalu saki baki air itu dituangkan diatas kepala bg menyegarkn bdnnya.Dipercikkannya air itu ke muka Irfan dn tepek.
Irfan segera mengelap air yg sengaja Kepeng percikkan kpdnya."Ermmmm..mmg kne tempias kt aq an.Najis kau tau"mrh Irfan.Tepek gelak terbahak ii."Najis suciii Fannn"tambh Tepek."Pala kau.Najis suci.Aq bunoh kau kubor tmpt kau"ujar Irfan.
Kepeng terpndng susuk tubuh kecil seseorng keluar dr PSS bersama ii dgn Humai,Alleyya dan Aimi. Ape readers..??spe Aimi? Aimi nih senarnya kekasih x jd tepek sbb msing ii hide the feeling.PSS gak tp shy ii ba alif ba ya... akk kelab Geografi a.k.a kaunter pertanyaan soalan Geo.so krg boley Roger Aimi utk Geo.
"Kau tgk ape peng???Janda bwh umur keww??"tanya Tepek.Smbil diselitnye dgn tawa yg hambar tp x bape hmbr.."Janda bwh umur atok kau.Takkanla pompuan secantik diorng tu janda bwh umur"kata Kepeng smbil menunjukkan jarinya ke arh Amna,Alleyya,Aimi dan Humai..Perlahan ii Irfan memandang ke arh mereka.
Seperti biasa mata Irfan akn tertumpu pd Amna dahulu.Lirikkan matanya x lekang dr wajah Amna itu.Irfan berawang-awangan sehingga dye tidak sdr yg Kepeng dn Tepek berckp dgnnya."Woiii.Kau berangan dh smpi planet mne ah???"sergah Kepeng."Tu la psl.Aq br sdr yg kita berckp dgn rumputt.."perli tepek. Irfan tersengih -sengih mcm kerang busuk.
"Kau dh suka kt dye confest je la.Npe kne terhegeh ii.Klau kau lmbt kau yg melepas."nasihat Kepeng."Haah.Pompuan mcm Amna tu rmi lelaki nk tau.termsk la Iyaad yg bdk bermslh tu."tambh Tepek lg.Irfan hanya mampu tersenyum tawar mendengr kata ii teman ii nya itu.
"Dye kata dye anngp aq as a friend jew... lgpn sbb dye x bersedia utk trima mne ii lelaki dlm hidop dye."Irfan berkata.Kepeng mengganggukkan kepalanya tanda phm."Hbs tu npe kau terhegeh ii dkt si Amna tu.Rmi lg pompuan beratur nk dkt kau.Tp kau jual mhl sngt.Better kasi aq smua tu."ujar tepek.
"Tak skng nih asl kau batak sngt nih??haa??kot ye pn batak awek share ii la. Kita member dh lama kutt"Kepeng menghancurkan harapan Irfan setinggi ii gunung Kinabalu tinggi lg sygnya pd Amna....eceh(author nieh lebih ii laaa)utk di backup.
"Krg nihh spoil mood aq doee.Aq nih bknnye apa.Amna one in million tau.Dye x mcm pompuan lain.Dye pompuan yg memerlukn masa utk seseorng.Sesetengah pompuan,dye akn accept je trus.And pling aq suka dkt Amna niyh,attitude dye.Dye x perlukn apa ii utk org sygkn dye.Dye pompuan yg melihat lelaki itu dgn hati dn bkn dgn mata."Irfan menunjuk ke hatinya.
"Dh la weihh gramatis naww pujian mau tu...klh A.Samad Said."kata tepek.kepeng meluku kepala Tepek."A.Samad Said bana kau.Dye tu an penyajak.Bknnye pemuji...kau prnh x tgk aq bantai org yg bodoe mcm kau tp x bape bodoe mcm kt dlm filem tp kt dlm tv???"
YOU ARE READING
My Heart;(❤
De TodoSara,selama ni aku tk pernah menyangka jika kau benar ii mencintaiku,di mata aku kau adalah teman hidup aku.Bukan pendamping hidup aku kerana di hati dan jiwa aq telah terukir nama seorang wanita iaitu Yna-Iyaad Aku Yna.Aku merasa menjdi wanita pali...