0 0 8

32 8 0
                                    

"Okeh umi...Sara balik dulu eh.. Lain kali Sara dtg tgk umi n adik ii yg lain..."ujar Amna smbil diiringi oleh Umi,Kamil,Ayin n bdk ii yg lain."Ha ye la...tp klau sibuk sngt jgn la paksa diri tuwh dtg"kata umi.

"Ye la umi...umi jaga diri tau..jaga mkn risau klau ade apa ii nnt ssh kang..."nasihat Amna kembali."Haih...x pyh nk nasihat bnyk ii bknnya jauh pn umh kau...klau ada apa ii bole jew terbang terus dtg sini...hahaha"ujar Iyaad.

"Ala kau niyhh aq risau tau dkt umi...kau niyhh bknnya bole hrp sngt. ddk terperap dlm bilik main game 24 jam...belajar kelaut tp cemerlang..."terang Amna.Ayin meluru ke arah Amna lalu memeluk erat kakak kesayangannya itu."Akk...nnt kita 'swipe'ari ii tau.."dgn suara yg kecil mcm tuwh bkn snng utk Amna memahami kata ii nya.

"Apa??Swipe??"Amna keliru disitu.Dye menoleh ke arah Iyaad.Kamil memukul lgn Ayin."Ishh,kau niyh..bkn swipe la..skite!!!"ujar Kamil.'Ah sudah skite plak...td swipe...'Amna masih lg keliru dgn kanak ii tersebut."Oiii swipe pn slh skite pn slh...la.."jerit seorg knk ii lelaki yg terhimpit di belakng.

Dye meluru ke dpn di hdpn Amna dan Iyaad.Amna melutut dihdpn kanak ii kecil tersebut."Okey awk...apa perkataan btul dye??Klau awk btul..akk kasi awk coklat"Kata Amna.Kanak ii yg bernama Luqman tu sungguh teruja mendgr yg coklat akan diberikan kpdnya.

"Luq mesti btul kak..luq kan pndi kt tadika.."ucap Luq.Umi tersenyum memandng gelagat Luq."Klau mcm tu apa perkataan yg btul dye??"soal umi smbil tgnnya memegang bahu Luq.Iyaad hanya diam menyilangkn tgnnya dr td menanti makna yg penuh tersirat Dr perkataan 'swipe'.

"Perkataan btul dye strike akk..."'Ok..niyhh sumpah bombastiq jwpn dye..Ingt main boling kew dik oii'Amna tergelak mendgr jwpn Luq.Yg lain juga turut tergelak ii mendgr jwpn yg keluar dr mulut Luq."Errr...Luq akk rasa mcm slh jew"gagap Amna.

Luq memandang ke bwh tanda sedih.
"Alololo....good try Luq...nah coklat."
Amna mengeluarkn sepeket coklat daim dr begnya.Luq menyambut huluran Amna dgn sopan."Ayin...swipe??Apa tuwh??"tanya Amna lg.Sumpah kepala otak dye dh biul dgn swipe, skite,hesh...and strike...

"Alaa akk...yg mcm kita call ii tu ha..Patu bole nmpk muka..."ujar Ayin.Iyaad cuba berfikir di luar kotak.Iyaad akhirnya mendpt jwpn yg btul."HAHAHAHAHA....swipe ekh.."gelak Iyaad."Eh kau niyh..yg gelak cm org gila nih pahal??"Came on laaa niyhh Iyaad Okeh??Confirm btul punye..."lagak Iyaad.

"Bkn swipe la sygku..Skype.."dye mengusap kepala Ayin."Ouhh...Skype..ok ii nnt kita Skype rmi ii ye??"Amna senyum kpd Ayin."Eh dah la kesian dkt Kak Sara lama ii dkt sini..mesti akk dh pnt kan??"kata umi."Oky nnt akk dtg lg..."ujar Amna.Sambil ii itu dye bersalam salaman dgn yg lain.

"Nihh Iyaad hntr naik ape??"soal Umi."urmm...naik motor??"Amna segera memintas kata ii Iyaad."Eh takpe xpyh hntr lg pn dkt jew dh biasa dgn jln dkt sini."Iyaad mengerutkan dahinya.'Aih...minah nihh bnyk songeh plak..dh elok ii org nk hntr dye bole kata nk balik sndiri.'

"Takpe la aq bole hntr jalan kaki jew...takpe aq x kesah"Mereka saling berpndngn antara satu sama lain."Ha bgs la tuh...xde la umi risau sngt."Jom la"Iyaad memanggil Amna.Mereka berjln keluar dr perkarangan rumh Ank yatim makin lama hilng dr pndngn umi.

~DALAM PERJALANAN~

"Kau mmg saje je kan nk hntr aq naik motor??"geram Amna."Dh tu jew kenderaan aq ade...takkn nk naik flight plak..nk landed kt mne syg oiii??"balas Iyaad."Kau nih kan!!!Adew jew nk menjwb la klau aq ckp tuh...patu sdp ii mulut kau pnggil aq cmtu!?!?!?"getus Amna.

"Dh tuh function mulut...apa gunanya mulut klau x reti nk guna en??Lgpn apa slhnya klau aq gurau ii centuh"soal Iyaad lg."Lantak kau lah asyik nk mng je en.."dye menjeling ke arah Iyaad."Btw en bila nk study sme ii??"tanya Iyaad.Amna mengeluh kecil."Mcm mne nk study sme ii klau org tuh asyik busy jew dgn ragbi dye tuh...smpi lupa nk study kan??"

My Heart;(❤Where stories live. Discover now