-
POV Amna
9:00 pagi
Aq tersedar dr tidur aq.terasa berat dikepala lantas aq memegang kepala aq.
Mana Iyaad??mcm mana aq bole ada dkt sini??aq tertanya ii.
Entah mcm mne aq tk bole ingt apa yg dh jd.badan ku panas bak matahari yg memancarkn sinarnya.
Aq bgn lalu duduk di birai katil aq.mata aq terpaut pd sehelai tilam diatas lantai bilik aq.
Aikk??!!tilam??sape yg tido dkt sini smlm??maybe abg akmal..
Aq malas nk fikir bnyk.aq gagah kan diri aq bgn keluar dr bilik.
Tp tk semudah tu.kaki aq terlalu lemah utk berdiri...kepala aq plak masih lg pening..
Aq keluar dr bilik menuju ke dapur.aq berpaut pd pemegang tangga.
Bole dikatakn 80% anggota badan aq tk berfungsi termasuk la suara aq sndiri.
Jp..suara tu anggota badan ekh??ke kategori lain??br ku tau suara tu anggota bdn-_-
Dr td aq teriak nama ibu n abg Akmal tp tkde yg nyahut.
Ouhh shit.. Ibu n abg Akmal ada meeting...
pnggil kak Tun??
Hmmphhh...klau pnggil ibu n abg Akmal yg tkde kt umh pn diorng tk dgr inikan plak pnggil maids.
Smpi je kt bwh aq nmpk Iyaad dkt dapur...dgn kak Tun..tgh masak la tu..
Apa dye buat kt sini??ada spare key ke apa??!!suki ii msk umh org-_-
Tiba ii badan aq rebah."eh Sara..ish kau turun nih dh knp??
Kau tau kan bdn kau tk sihat lg"marah Iyaad.Badan aq dye pgg erat.
"Ye aq tau..tp aq kena pegi sek skng jgk..aq dh nk kne perform"jelas aq.Iyaad mengeluh pnjng.
"Sara,tk pyh la pegi sek...td Alleyya dh pm aq dye kata kau tkyh dtg sek..and kak Hanis dh ganti kau n org lain "
Ujar Iyaad pd aq.Badan aq Iyaad papah menuju ke sofa.aq terpaksa akur.
"Tp Iyaad diorng perlukan aq dkt sana"jwb aq.Iyaad pndng wajah aq lama.
Tgn aq dye pgg matanya menusuk ank mata aq."kau aphal ah degil sngt??
Cuba la kau dgr ckp aq..aq tk suka tgk kau sakit..so please dgr la ckp aq"
Ujar Iyaad.Aq diam seketika.tk sangka mamat nih caring psl aq.
"Hurmm ye la aq ikut ckp kau"jwb aq.Iyaad senyum lebar dkt aq.
"Thanks adik pipipau"dye kusutkn rambut aq."mne maids smua??"
"Ouhh diorng gi beli barang dapur."jwb Iyaad.
"Aikk beli brng dapur smpi 3 org??"tanya aq hairan.
"Ala kau phm ii je la kak kiah,kak Nin n kak Zah tu cane...
Asyik melekat je jam 24 jam"bebel Iyaad.aq tergelak mndgr kata ii Iyaad.
"Eh dah la aq nk gi dapur jp tgk bubur"ujar Iyaad.Aq menganggukkan kepala aq laju.
Iyaad kembali semula ke dapur.
Entah apa dye godek pn tk tau la.aq tgk je apa yg Iyaad buat dkt dapur.
Aq sandarkn badan aq dkt sofa.aq pejamkn mata seketika.
-
Aq jenguk bubur ayam yang aq masak td.aromanya menusuk kalbu..
YOU ARE READING
My Heart;(❤
РазноеSara,selama ni aku tk pernah menyangka jika kau benar ii mencintaiku,di mata aku kau adalah teman hidup aku.Bukan pendamping hidup aku kerana di hati dan jiwa aq telah terukir nama seorang wanita iaitu Yna-Iyaad Aku Yna.Aku merasa menjdi wanita pali...