0 0 7

49 7 0
                                    

10:00 mlm

Amna melangkah turun dr biliknya menuju ke ruang tamu.Kelihatan ibu sdg membaca majalh manakala abg Akmal sdg menonton citew Madu Tiga kegemaran abg Akmal. Dye ddk di sofa brsblhn dgn Abg Akmal."Madu tiga niyhh dh bnyk kali tgk..tgk la Harry Potter plak.."ujar Amna.

Amna cuba mengambil remote dr abg Akmal namun abg Akmal lebih cpt bertindak.Disoroknya remote itu dr Amna di blakngnya."Eiiuuyy abg niyhh bg la...Amna nk tgk Harry Potter... dh start dh.."rengek Amna."Harry Potter tu unn Amna dh tgk an..so fair n square."jelas abg Akmal.

Amna mengadu kpd ibu yg sdg membaca majalah Wanita Ceria di hdpnnya."Ibu...tgk abg...dye x kasi adik remote..."adu Amna.Ibu melihat gelagat mereka adik beradik."Haihh...psl remote pn nk berebut??"Bak sini remote tu Akmal.."pinta ibu.abg Akmal menghulurkn remote itu kpd ibu.Dan kesudhnnya ialah....

•Datin Nana tutup TV tu so madu tiga xleh tgk apath lg Harry Potter.

"Klau nk bergado psl TV ini penyelesaian dye.Dua ii xleh tgk.Madu tiga ke,Harry Potter kew...ceramah mlm jumaat kew...it's on me.okay??"tanya ibu."Okeh.." Perlahan Amna dan abg Akmal bersuara."Kak Tun....oh Kak Tun..."laung Datin Nana kpd maid mereka.Tergesa ii Kak Tun pergi ke ruang tamu apabila Datin Nana meneriak namanya.

"Yeee datin??Datin nk apew ii kew??"tanya Kak Tun."Ermm sy nk Kak Tun bancuhkn sy Nestlo...krg manis yee..adik an abg nk apew ii x??"tanya Datin Nana kpd Amna dan abg Akmal."Adik ii...ermmm adik nk Milo ah...n roti coklat...hehehe..."ujar Amna teruja.""Akmal...smelh n adik..nk Milo gak n roti.."ujar abg Akmal. Kak Tun kembali ke dpr.Datin Nana kembali mmbaca majalh tersebut.

"Ibu....adik nk mintak izin n ibu.."kata Amna. Lg skali..pembacaan Datin tergendala."Mintak izin ape??Selama niyhh x prnh ii pn adik mintak izin ke ape.Salunya main buat jew.."terng Datin Nana.

"haha adik nk mintak izin ibu nk pegi tgk ummi Sabtu niyh.Iyaad kata ummi rindu kt adik.so tu yg adik nk pegi..bole kn ibu??"tanya Amna."Bole syg...tp kne ade org tmnkn..abg Akmal keww.. iyaad kew.."ujar Datin.

Amna menganggukkn kepalanya tanda phm.kemudian Kak Tun tiba dgn sedulng nestlo,2 cwn milo dn roti seperti yg di mintak oleh mereka Ank berank."Tenqiu Kak Tun..."

serentak amna dn abg Akmal mengucapkn terima kasih kpd Kak Tun."ha yela sme ii.Klau xde apa ii Kak Tun msk Dulu eh??"tanya Kak Tun.

"Eh, Kak Tun klau Kak Tun dh mengantok Kak Tun bole la msk tido.Xpe cwn dulng smua niyhh biar Amna yg bersihkn."ckp amna kpd Kak Tun."Takpew ke niyhh Amna??"soal Kak Tun."Btul Kak Tun xpe..Amna bole setelkn."Amna senyum kpd Kak Tun.Kak Tun melangkah menuju ke biliknya.

"Ibu,mcm mne company??Okeh x??"soal abg Akmal. Ibu menghirup nestlonya lalu diltkkn di ats meja."Mcm tu la Akmal..Okeh jew mcm biasa.Cuma meeting tu penuh sngt smpi ibu bole terlps pndng."ketawa Datin Nana sedikit.

"Alaa takpe ibu nnt bila adik n abg Akmal dh hbs study,adik n abg akn tlg ibu dkt company."ujar Amna."Bole syg...tp blajr pndi ii kerja bgs ii banggakn ibu,ummi,arwah ayh.."Datin Nana mengusap lembut pipi anaknya itu.

"Lg satu,company tu amanah ayh dkt kitew smua.Jd kita kne sme ii jg Garuda Global yee??'pinta ibu.Amna dgn abg Akmal mengganggukkan kepala mereka."ouhh,yes...ibu br teringt.

Actually,ibu adew beberapa resume clients yg nk melabur dgn company kitew, tp it's too get my mind mess so how about both of you help me to choose one of them."smbil ii itu Datin Nana mengeluarkn resume dr begnya.

Diletknya resume itu di ats meja.Amna lantas mendptkn resume itu.Ditelitinya satu persatu ii sehinggalh mata dye tertancap pd resume yg tertulis 'JENTAYU HOLDINGS'.Matanya melirik ke arh tanda tgn beserta nama CEO company itu di bhgian bwh sblh kiri resume tersebut.'Dato Farid Adha'.

My Heart;(❤Where stories live. Discover now