0 1 2

32 8 0
                                    


~HARI PEPERIKSAAN PT3~

Hari yg dinanti ii sudah tiba.Smua pelajar tingkatan 3 berkumpul di kantin bg menikmati sarapan pg yg disediakn oleh pihak PIBG.Amna dgn geng ii dye ddk di sebuah meja yg dkt dgn tmpt terhidangnya sarapan.

"Tak sangka kita dh nk PT3 en??"ujar Aimi. Humai menghirup air teh o yg terhidang dihdpnnya."Hmmm tu ah..aq pn x sangka.Taun dpn dh f4 patu f5...SPM lg..."ujar Amna."Ihhh jgn ckp psl SPM...aq nihh bknnya lulus sngt pn..."rengek Alleyya.

"Ala...lek ii udah...kita tanam azam baru blajar btul ii kali nihh"santai Humai berkata.Tiba ii Irfan,Kepeng n Tepek dtg lalu duduk di meja mereka.Kepeng mengambil tmpt di sebelah Humai menakala Irfan disebelah Amna.

"Hai.."tegur Irfan.Amna menegur Irfan kembali."Hai,awk dh mkn??"Irfan meneguk air teh o yg dibawanya dr kantin lelaki hingga ke titisan yg terakhir."Ouhh dh klau x sy xkn ikut Kepeng smpi sini."gelak Irfan.

"Eh ii aq nk tanya... korg dh ready blom??"tanya tepek.Mereka saling berpndngn antara satu sama lain."Hello...nihh Kepeng okeh...ofc la dh ready...muka dpt straight A tau.."

Kepeng menepuk ii dadanya."Ready x ready bkn persoalan dye...persoalan dye boley kew kita smua score straight A utk PT3 nihh??"tanya Aimi

"Boley score kew x smuanya rahsia Allah.Yg penting kita dh usaha and now tawakkal je la.."nasihat Humai.Amna menghabiskn air teh nya lalu bersuara.

"Tp aq berdebar ii la rasa takut pn ade..dgn exam kali nihh"Kepeng memandang Amna dgn muka yg selamba.

"Hek eleh...acah er....nk takut ape??buknnya paper PT3 tuh mkn kau pn..x prnh lg aq tgk kt 999 yg kes ii jenayah tuhh en kuar tajuk cenihh

'PAPER PT3 KEKENYANGAN SETELAH MENELAN SEORG PELAJAR TINGKATAN 3 KETIKA EXAM DIJALANKAN DI SEKOLAH'

xde unn kau jgn risau ekhh??"nasihat Kepeng dgn lenggok bdnnya.
'Kepeng siap bg lg tajuk rancangan 999 uwh...

mmg menghilangkn risau Amna sbg kwn'"Ishh kau nihh mmg la xde...sbb x logik"tingkah Aimi.Mereka gelak terbahak ii mendgr tingkahan Aimi kpd Kepeng.

'PERHATIAN KPD PARA PELAJAR YG AKAN MENDUDUKI PEPERIKSAAN PT3,SILA BERKUMPUL DI TARMIK MENGIKUT NOMBOR BILIK PEPERIKSAAN MASING II BESERTA KEDUDUKKAN'

Cg Jusoh membuat pengunguman kpd para pelajar tingkatan 3.Dgr shj pengunguman itu dibuat,berpusu ii para pelajar meluru ke Tarmik."Amna??"Irfan mencuit lgn blazer Amna.'Ishh sempat lg aq ekh??'omel Irfan sndiri.

"Ye sy??"sahut Amna."Ermm...time rehat awk gi library kew??"soal Irfan."Tak sbb sy nk rehatkn minda sy.Lg pn semakla bnyk ii nota dlm otak nih..knp Irfan??"

tanya Amna."Ouh senarnya sy nk knlkn awk dkt mummy n daddy sy,itu pn klau awk x keberatan"ujar Irfan lg.

"Bole jew nnt awk tunggu sy dkt dpn Tarmik okey??"jelas Amna."Ha ye la...btw good luck!!!"ucap Irfan pd Amna."Back to you"pendek Amna mnjwb dgn senyuman yg manis.

20 minit kemudian...

Semua para pelajar dh ddk di meja masing ii dgn alat tulis yg lengkap tersedia.Mcm ii rasa membelenggu mereka.

Namun mereka tetap menghadapi peperiksaan dgn tawakkal setelah 3 tahun mereka belajar ilmu asas menengah rendah.


~SKIP~

My Heart;(❤Where stories live. Discover now