Amna kembali rpt semula dgn Iyaad seperti ketika mereka kecil.Nama Iyaad kini jrng tercatit di dlm laporan Amna.Amna pula bangga ats perubhn yg berlaku.
Irfan pula sdh boley membiasakn dirinya tnpa Amna sbg temannya dikala Amna bersama dgn org yg lbh bermakna drnya.(Iyaad)Dye hanya smpt bertemu dgn Amna apabila bertgs,meneliti laporan dn assignment.
Pg itu Amna pergi ke bilik disiplin utk melunaskn kerjanya mcm biasalh...dijejakkn kakinya di bilik disiplin namun jgn kata Cg.Jusoh,btg hidung dye pn xnmpk."aduhhh...cg nihhh...x psl ii aq kne round 1 sek cr cg..
"Amna mendengus mrh.Dye pn keluar menjlnkn mission looking forward yg mrupakn mission yg pling dibencinya.Pg ii dh melendirkn diri.
Amna mencari dgn tergesa gesa sehingga dye terlnggr seorang hamba Allah yg agak tinggi lampai mcm zirafah.tp ....zirafah lg tinggi dr hamba Allah itu.Amna jatuh dan fail yg dipggnya bertaburan.
"Awk ii sy mintak maaf sngt ii..sy nk cpt sngt td smpi mata sy pn dh ltk kt kaki...sorry ye awk...ujar Amna smbil dye mengutip fail ii itu dn bantuan hamba Allah tersebut.
"Soky...awk.... lg pn sy rasa mata awk tuhh bkn ltknya dikaki,tp kt hati sy."balas lelaki itu.Amna segera menoleh apabila mndgr ayt ii manis itu..Spe lg yg kuat mengyt di sek itu jika bkn raja pickupline 2.0 iaitu Irfan."Awk buat apew kt sini??"tanya Amna.
Irfan tergelak mndgr pertnyaan Amna."Soalan bodoee apew yg awk tanya nihh??Kitakn satu sek,ofc la boley jumpa kt mne ii je an??."soal Irfan.Amna tersenyum menahn malu."Haah laa satu sek...lupa plak.."Irfan menggelengkn kepalanya.
"Btw nk gi mne??"soal Irfan lg."Sy nk cr cg Jusoh.Td sy gi bilik disiplin xde.Sy ingt nk cr dye dkt pantri."jwb Amna."ouuhh klau centu,jomlh sy tmn awk dh alng ii tu.Bnyk juga fail yg awk kne bwk tuhh."ujar Irfan. Irfan mengambil separuh dr fail yg ptt Amna bawk lalu mereka mula melngkh ke pantri.
"So cmne dgn training bola awk??Okeh??"Amna saje bertanya bg menghilngkn sedikit rasa hmbr."Okeh jeww... cuma kaki sy cram kekadng tu.Aihh maklumlh best player.. kne la training btol ii."ujar irfan.bkn nk riakk cuma bangga jpp..hehehe jgn mrh ye author....
"Awk plak Cmner skng n study awk tuhh??mesti lg pndi an..."puji Irfan.Amna mnjwb kata ii Irfan."Xdelh pndi mne awk nihh pn gitew ii jeww pndi dye..lgpn pt3 an dh nk dkt.kne lh sediakn payung sblm hujan.Irfan mengangguk tanda phm.Akhirnya mereka tiba di pantri kelihatan Cg Jusoh sdg menikmati srpnnya bersama sama guru ii yg laen.
Irfan mengetuk pintu pantri."Maaf ye cg smua mengganggu.Sy nk jumpa dgn cg Jusoh."sopan Irfan bersuara. Cg Jusoh segera keluar menemui Amna dn Irfan."Ni smua fail laporan yg awk nk tunjuk pd sy kew??"tanya cg Jusoh. Amna dn Irfan menganggukkn kepalanya tnda btol.
"Sy nk awk berdua key in laporan niyh dlm sistem sahsiah murid..Sy dh mintak Humai n Daniel utk buat separuh lg.Ha link kamu boley minx dr mereka.Selebihnya,kamu berdua buat yee."pinta Cg Jusoh.
~SKIP~
Amna mengikut abg Akmal ke training takraw di sekolah.Amna berasa bosan jika abg kesayangannya itu tiada dirumah.Mereka menaiki motor berjenama Kawasaki menuju ke sekolah.
Abg Akmal memakir motornya di perkarangan sek tmpt parking motor.Dlm masa yg sme Kepeng dn Irfan Tiba lalu memakir moto mereka di sebelah motor abg Akmal.
"Haiihhh abg br smpi keww??"tegur Kepeng."Ehh x lh..dh laa...me smpi"jeling abg Akmal."Amboi abg kemain lg menyindir sy..."bls Kepeng.Abg Akmal berkata.
"Kau dh nmpk abg br turun dr ats motor patu kau tanya br smpi ke ape."Kepeng dn Irfan tergelak kecil mendgr jwpn abg Akmal.Irfan memndng amna yg turut tergelak mendgr jwpn abg akmal.
YOU ARE READING
My Heart;(❤
RandomSara,selama ni aku tk pernah menyangka jika kau benar ii mencintaiku,di mata aku kau adalah teman hidup aku.Bukan pendamping hidup aku kerana di hati dan jiwa aq telah terukir nama seorang wanita iaitu Yna-Iyaad Aku Yna.Aku merasa menjdi wanita pali...