Author Pov
Seorang Anak perempuan tinggal sendirian di sebuah rumah ibu dan ayahnya bekerja di suatu tempat tanpa memikirkannya.
Mocika Litko hidup tidak seperti anak pada umunya. Walaupun kebutuhannya terpenuhi tapi dia kekurangan kasih sayang.
"Mocika!! Aku di bolehin dong keluar kota.. kamu gimana?" Tanya salah satu teman Mocika.
"Ntah.. mungkin Aku kabur kerumah Tok aba yg ada di Malaysia.." Jawab Mocika tersenyum.
Semua terdiam mendengar omongan Mocika.
"Mocika aku mau jajan kamu ikut ngak?" Tanya yg lainnya."Boleh.." Jawab Mocika.
"Mocika traktir lagi dong..." Ucap salah satu yg lain nya.
"Aku juga dong...".
Mocika menganggukan kepalanya dan memberika apa yg mereka mau. Tapi ketika sudah sampai.
"Ih aku kemarin ketemu cowo cakep banget..".
"Ah masa...".
Mocika diabaikan. Mereka berbicara tapi tidak dengan Mocika yg ada di tengah mereka.
"Kenapa jadi mau nangis ya.. padahal mereka tertawa..." Batin Mocika sedih.
Sepulan sekolah. Mocika langsun mempersiapkan diri untuk pergi dan membawa baju di koper kecil miliknya. Tas sekolahnya yg berisi buku juga ia bawa.
Surat pun dia tulis dan taruh di meja rias miliknya. Pada akhirnya dia pergi dari sana.
Mocika pun menelpon Tok Aba nya.
Panggilan Terhubung
-Tok Aba... Mocika pegi rumah Atok ye...
Mocika? Kenapa ngan Kau ni?-
-Nanti Kita cakap ye Tok.. Mocika dah nak Flight..
Yasudah.. hati-hati ye...-
Panggilan Diakhiri
"Semangat.. harus... Ayo.." Mocika pun memasuki pesawat yg akan membawanya ke Kuala Lumpur, Malaysia.
---
Sementara itu_
"Boboiboy.. Kau dah kemas Bilik tuk mocika? Malam nanti dia sampai..." Ucap Tok Aba senang.
"Dah Tok.. Otcobot bantu Boboiboy tadi.." Jawab Boboiboy yg sedang bermain dengan Gopal lah pastinya.
"Ehh.. siape tu mocika.. cantik tak?" Tanya Gopal sumringah.
"Ntah.. cantik kot.." pikir Boboiboy.
"Cantik lah Boboiboy.. dia cucu sahabat Atok.. Atok dah Anggap dia macam cucu Atok sendiri.." ucap Tok Aba gembira.
"Ooh.. patut lah.. Tok Aba gembira semacam.." ucap Ocobot yg ikut main dengan Boboiboy dan Gopal.
"Haa.. nanti Kau yg ambik dia kat stasiun kereta api..." Ucap Tok Aba dan pergi.
"Hm.. Atok ni.. Boboiboy lupa lah macam mana rupa mocika.." ucap Boboiboy kesal.
"Ocobot tau tu.. tanya die lah.." ucap Tok Aba dari luar rumah.
"Haaa macam mana rupa die Ocobot.." ucap Boboiboy penasaran.
"Yelah.. siapa tau boleh aku pikat die tu.." canda Gopal.
KAMU SEDANG MEMBACA
To Light A Life [Boboiboy X You] -Tamat-
FantasyKehidupan yg dilalui bersama dengan semua orang tapi tidak ada yg menyadari. Kalau Dia sakit mendengar semua ucapa semua teman nya yg sekarang. Ditinggal sahabat yg membuat dirinya jatuh dalam kegelapan. Dia adalah kamu.. Mocika Laitko Ditempat l...