Part 05

973 80 0
                                    

Author Pov

"Mocika kau boleh main alat musik kan?" Tanya Ying.

"Ajar aku guna Flut.." sambung Ying.

"Aku pun.. aku tak reti guna Flut.." Yaya pun ikutan.

"Hm.. boleh kejap ye.." Mocika berubah dari yg biasa jadi yg berbeda.

Penampilan biasanya berubah menjadi agak berwarna. Rambut diikat dengan poni berhiaskan pita di ikat rambutnya dan menggunakan pakaian biasa yg dihiasi anak nada.

"Wah.. comel nya!!!" Seru keduanya.

"Ish.. bising la korang ni.." ganggu Gopal. Sesaat Gopal terdiam.

"Wah... Comel nya Mocika!!" Seru Gopal.

Boboiboy dan Fang cuma menggeleng kepalanya ngak tau lagi harus ngomong apa sama mereka.

"Korang ni.. macam tak pernah tengok yg comel.." ucap Fang acuh.

"Ntah.. macam-macam.." Boboiboy mengikuti gaya Fang yg melmeluk tubuh.

Mocika pun mengambil sesuatu di kantungnya dan bersinar.

Sring-
"Nah.. berubah lah jadi flut.." Mocika pun memegang flut khusus punyanya.

"Wah.. lagi comel kau punya hihi.." tawa Ying lagi.

"Wah.. cepat lah Mocika ajar.. aku nak cepat cepat guna ni.." ucap Yaya semangat membara.

"Okey.. jadi letak jari kau...." Dan berhasilah Ying dan Yaya bermain.

"Wah macam ni pun dah okey.." ucap Mocika senang.

"Oh ya.. korang dua guna alat musik ape ni?" Tanya Mocika ke Boboiboy dan Fang.

"Aku Gitar lah.. kau ingat kan aku pandai main.. hehe.." Seperti biasa Fang pamer dena menaikan kaca matanya sombong.

"Jom duet lah.." ajak Mocika.

"Aku tak bawa gitar aku.." Ucap Fang bingung.

"Ooh nah aku punya lagi.. hehe.. Jom duet.." Keduanya pun duet.

"Wahhh!!!! Mocika aja aku jugak lah!!" Seru Gopal dan Mocika berhenti bermain.

Fang masih melanjutkan bermainnya di ikuti Ying yg bermain Flut dengan Yaya.

"Kau guna alat musik ape?" Tanya Mocika dari jauh.

"Drum.. hehe.. boleh kau ajar?" Mocika pun mengeluarkan Drum lagi.

"Nah.. meh sini kau duduk kat sini.. nah.." Mocika pun memberika alat musiknya ke Gopal dan mengajari sedikit mengenai beberapa drum kecil dan besar.

Boboiboy yg melihat Mocika hampir memeluk Gopal itu langsung blush.
"Apa yg aku fikir ni? Ish Kau ni Boboiboy!" Boboiboy kesal dengan apa yg dia lihat tadi.

Kemudian mengalihkan pandangannya. Mocika sadar dan langsung menoleh kalau ada yg salah. Mocika langsung berdiri.

"Ish.. aku baru sadar.." Mocika bergumam beruntung Gopal tidak mendengarnya karena sedang bermain Drumnya.

"Macam mana Mocika? Boleh dah ni ke tak?" Tanya Gopal dan melihat Mocika yg memegang kepalanya.

"Kau kenape Mocika ada sakit ke?" Tanya Gopal khawatir.

"Eh tak.. Tadi.. kau dah okey main tu.. aku nak rehat kejap kau main lah.." Mocika pun pergi dan Gopal bermain drumnya.

"Boboiboy... Kenape kau tak panggil aku tadi..?" Ucap Mocika lebih ke mengeluh dari pada bertanya.

To Light A Life [Boboiboy X You]  -Tamat-Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang