"Oh.. halo.. Kau siape eh?" Gurau Mocika sedikit.
"Kau tidak ingat aku!?" Ucap alien itu geram.
"Hahah... Gurau je- oh ye.. satu lagi.. apa kau nak..." Mocika menunjukan wajah seramnya.
"Ceh.. wajah tak berubah sama sekali.." ucap alien tu semakin geram.
"Haha.. ye lah.. tak kan berubah macam kau, ular!".
Boboiboy bingung dengan pembicaraan Mocika tapi dia masih terus mode siap bertarungnya.
"Sudah lah! Kau mau apa Kat aku ni? Hm...?" Ucap Mocika tersenyum jahat.
"Kau fikir aku nak minta apa-apa kat kau? Jangan harap!" Alien itu langsung menyerang.
"Boboiboy serang.." ucap Mocika tenang.
"Hiyah!!!!!" Boboiboy Ice menyerang dan membuat pembekuan pada kakinya.
"Cukup... Hm.. sedap kaki kena? Oh kena potong... Boleh kan?" Mocika mengeluarkan pedang Halimunan nya.
Sring-
"Eh- Kaizo?".
"Dah tu Mocika..".
"Kaizo??.. betul ke ni?".
Mocika mendekati Kaizo.
"Ish yelah" Kaizo menjauh.
Boboiboy yang bersembunyi keluar.
"Oh itu rencana kamu? Pandai.." ucap Kaizo dan pergi.
Boboiboy kembali ke semula.
"Hm.. nampaknya memang tak boleh lah ye.. haha.." Mocika terkekeh sendiri melihat alien yang terpaku melihat nya.
"Sarry ular.. aku tak bermaksud tadi.." ucap Mocika terkekeh.
"Erh? Mocika?".
"Oh ya.. Boboiboy ni kawan Mocika.. nama Izkir.. tapi karena suka ganti kulit dia ni.. aku panggil ular lah.. hehe..".
"Ye.. saya Izkir.. salam berkenalan.." ucap Izkir.
"Hei ular gi lah balik aku nak pergi lah ni..".
"Ba-baik.. permisi.." Izkir pergi dari depan keduanya.
"Boboiboy sorry tak bagi tau.. die kawan aku sebenarnya.. tapi kita ni suka berakting.. dah tu.. sampai nak saling bunuh kita ni.." ucap Mocika sambil berjalan.
"Oh.. patut lah.." ucap Boboiboy yang menyamakan jalannya dengan mocika.
"Eh? Boboiboy jap.. sini.m" Mocika medekati Boboiboy wajahnya fokus melihat satu titik.
Blush-
"E-eh?" Boboiboy kaget tiba-tiba Mocika mendekatkan wajahnya ke wajah Boboiboy."Kau luka kenapa ni?" Tanya Mocika.
"Ada lah tadi..".
"Hm...?".
Mocika semakin mendekatkan wajahnya.
Boboiboy nya diem tapi udah senam jantung.
"Haha.. kau tipu kan? Dah tu.. kalung tadi aku bagi bersinar tau.." ucap Mocika menunjukan kalung Boboiboy.
"Eh? Ma-macam mana?" Mocika menunjukannya punya nya.
"Kalung ini punya kekuatan, jati diri akan keluar saat warna itu keluar.. warna kelabu tu maknanya kau tengah berbohong.." jelas Mocika.
"Eh..?" Boboiboy kaget.
"Nah sampai Kat tujuan mari masuk..".
Mocika berjalan mendahului Boboiboy menuntun nya.
KAMU SEDANG MEMBACA
To Light A Life [Boboiboy X You] -Tamat-
FantasíaKehidupan yg dilalui bersama dengan semua orang tapi tidak ada yg menyadari. Kalau Dia sakit mendengar semua ucapa semua teman nya yg sekarang. Ditinggal sahabat yg membuat dirinya jatuh dalam kegelapan. Dia adalah kamu.. Mocika Laitko Ditempat l...